Nekromanti [LinCon] Konventsrapport - Löpande

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Hej!

Jag tänkte mig på ett litet grepp att försöka uppdatera lite vad som händer på LinCon löpande under helgen.
Alla ni andra som också är på LinCon får gärna bidra till den här tråden, jag gör inga anspråk på att den bara ska vara min. :)

Mitt LinCon har inte börjat än. Jag var helt slut igår så jag missade puben, men nu är jag på väg! Mot indierummet!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Indierumshäng med Ron Edwards, ceruleanfive, APM och Vicotnik. Vi dricker te och har spelat The pool.
Roligt tärningssystem som jag aldrig stött på förut, korta drag: om du lyckas så välj att få en bonustärning eller bidra till storyn med monolog. Kul!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,389
Cissi;n323921 said:
Indierumshäng med Ron Edwards, ceruleanfive, APM och Vicotnik. Vi dricker te och har spelat The pool.
Roligt tärningssystem som jag aldrig stött på förut, korta drag: om du lyckas så välj att få en bonustärning eller bidra till storyn med monolog. Kul!
Är Ron lika cool i person som han verkar vara på nätet? :D
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
God45;n323935 said:
Är Ron lika cool i person som han verkar vara på nätet? :D
Jag tycker att Ron i person är supertrevlig, påläst, insiktsfull och engagerad. Och det är ju helt klart coolt. :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,389
ceruleanfive;n323942 said:
Jag tycker att Ron i person är supertrevlig, påläst, insiktsfull och engagerad. Och det är ju helt klart coolt. :)
Nice :) Ibland vill man att författare vars grejer man läst är trevliga på riktigt också.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Nu har jag spellett Gudasaga i indierummet! Det blev väldigt snabbt improviserat så det finns risk att vi inte gjorde heeelt rätt. Men det var himla roligt och en prövning löstes genom att kittla Fenrisulven. Så mycket skratt blev det med!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Två spel hittills.
Först spelade jag och flera till dream askew.
Det blev vackert, stilla och mysigt.

Sedan var jag spelledare för en pappa med två unga pojkar i supergänget.
Att speleda barn är alltid spännande, och de verkar ha haft väldigt rolig. Så jag ser det som ett lyckat spelmöte
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Jag spelade Chameleon med Amos, ceruleanfive och två till. Vi spelade en skeppsbesättning på ett rymdskepp som hade olagliga rymdkor i lasten!

Har också hunnit med att ha en inspelning med ceruleanfive och Ron Edwards till fummelpodden. Kommer bli ett bra avsnitt!
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
569
Location
Skogen
Jag var förbi konnet en kortis på torsdagen tillsammans med fru och barn. Vi drällde mest runt och kollade butikerna och hejade på bekanta nyllen, men hann också med ett pass Tokaido när ettåringen äntligen somnat, och det var ett riktigt mysigt brädspel.
Loot: Begagnade Players Handbook och Monster Manual till AD&D, Arkham Horror the Card Game och en gigantisk jäkla låda Gloomhaven.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Det blev sent igår men kvällen avslutades med en härlig omgång anatman(?) Med Recca, Kim Nolemo, Lukas, Hellzon, Jens och Emil. Är osäker på om se sista är forumiter.

Nu har jag sovit och ska strax tillbaka!
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Folk har redan hunnit rapportera mina aktiviteter. Men nu ska jag vara först!

Har precis speltestat Honorable Men med APM, Vicotnik och McAber. Det blev otrevligt på ett trevligt sätt – och tänkvärt!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag är på plats i sarz spelbar och Ticket to Ride-SM. Sedan blir det indie för hela slanten.
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,858
Location
Port Kad, The Rim
Min vuxna dotter Elin och jag besökte Lincon idag och speltestade Terraforming Mars-expansionen Turmoil i FryxGames-rummet. Ingen höjdarmodul, tyvärr, eftersom den handlar om politiska manövrar. Känns lite påklistrad.

Jag tittade även in i indierummet med Cissi var inte där då.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Mekanurg;n324304 said:
Min vuxna dotter Elin och jag besökte Lincon idag och speltestade Terraforming Mars-expansionen Turmoil i FryxGames-rummet. Ingen höjdarmodul, tyvärr, eftersom den handlar om politiska manövrar. Känns lite påklistrad.

Jag tittade även in i indierummet med Cissi var inte där då.
Åh nej! Jag är där nu! Har varit här sen tolv. Vilken otur för mig! :sad:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Hemkommen efter fredagen.
Jag vet inte vad jag ska säga om den här dagen riktigt... Det känns som att vara i en lyckobubbla.
Skratten, värmen, gemenskapen, spelglädjen... Allt som indierummet är och mer. Det gör mig varm in i själen att lyssna på glädjen från alla besökare men mest gör det mig lycklig att få vara en del av eventet.
Tack alla jag spelat med idag! Victor, Emil, Simon, Lukas, Lucas, Jens, Anders och Kim. När är fantastiska!
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Idag har jag förutom att speltesta vikingatida mansspel med ceruleanfive, Vicotnik och McAber (som för övrigt blev väldigt lyckat), spelat the quiet year med Amos och tre andra. Riktigt coolt spel som jag gärna spelar mer av. Alldeles för sent blev det (äntligen) att prova wilpers daughters of verona med Genesis och 8 andra (förlåt om ni är här och borde nämnas vid nick). Väldigt trevlig och rolig upplevelse trots att den förmodligen hade blivit bättre om vi var mer vakna! Nu: sova alldeles för lite. Ses imorgon, jag kommer till indierummet efter 14.30!
 
Top