Nekromanti Liljans Råd

Arvid

Warrior
Joined
21 Feb 2002
Messages
399
Location
Uppsala (och Piteå)
Jo... ger du dom tillräckligt mycke pengar (eller böcker ) så går det nog!

Teoretiskt möjligt men varför slösa så mycket pengar/resurser då du kan få tag på bättre grejer. En mänsklig alkemist och ett plåtharnesk eller dylikt.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
I svar till

Jo... ger du dom tillräckligt mycke pengar (eller böcker ) så går det nog!

-------------------------------------------------------------------------------------

Det går säkert men då skulle det i sånna fall vara ganska svårt att få tag i bökerna som dom vill år det rör sig inte bara om "Hur man lagar mat av Boril Bardson" Och om man skulle försöka muta dom så skulle det som sagt kosta en mindre förmögenhet.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Ja troligtvis skulle det gå men dom är nog intresserade av lite svårare böcker som man inte så lätt får tag i. T.ex böckerna som begravdes med dvärgafästet som sades kasta deras förbannelse.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
I svar till
Ska man vara helt petig så smider man inte alvglas. Det är en alkemisk process.
--------------------------------------------------------------------------------------

Fast man måste väl smida det för att det ska bli en rustning eller ett lyfali eller vad det nu än ska bli.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Och så är det nog välldigt svårt att först pasera en drake som jag tror det var som vaktade dvärgafestet söka upp bökerna bland alla grus,sten högar och sedan ta sig ut igen.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Fast man måste väl smida det för att det ska bli en rustning eller ett lyfali eller vad det nu än ska bli."

Näpp. Man bankar ingenting. Det är lika mycket smide i alvglas som det är smide i glasfiber, typ.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Men förklar då för mig hur man kan en hjälm till exempel. I alver boken finns det ju en ganska snygg bild på den och nog borde man banka och hålla på lite. Eller formar man den medans man skapar alvglaset ????
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
I svar till:
"Eller formar man den medans man skapar alvglaset ????"
"Exakt. Precis som glasfiber."
------------------------------------------------------------------------------------

Tack så mycket då vet jag i alla fall lite om alvglas "smide". Men nu när vi ändå håller på att prata om Liljans råd. Vet du någonting som kan vara värt att veta om liljans råd för det står inte så värst mycket om dom i alverboken. B.la jag och min spelledare har pratat om deras heraldiska symbol och vi gissade oss fram till att det var en fransk lilja men som sagt så är vi inte helt säkra så det skulle underlätta om vi fick lite information om dom.
 
Top