Nekromanti Liljans Råd

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Jag skulle gärna vilja veta lite om Liljans råd. Det enda som jag vet och har hört om dom är att det är Sunariskogens styre och att dom har ett elitgarde under sig.

1 Heraldiska symbol ???
2 Liljans garde ???
3 Övrig Info ???
 

Zaaken

Veteran
Joined
13 Nov 2002
Messages
172
Location
Sundsvall
Ja vad jag har hört så är det fram för allt dom som använder alvglas röstningen Yelani mer vet jag inte tyvärr.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
I svar till:
Det står att det finns två kända Yelani rustningar utanför Liljans garde.
----------------------------------------------------------------------------------------

Det skulle inte förvåna mig om det till och med skulle finnas någon mer än bara två rustningar utanför Liljans garde. Som sagt så var ju dom två KÄNDA. Vem vet det kanske finns någon sniken Sabrier som har en undangömd någonstans men det är inte så stor chans att den personen skulle få tag i en Alvglasrustning.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Ja, och om det bara finns två utanför så är det ju inge kul alls. Jag menar... hur stor chans är det då att få tag på en? Nej för fan, i mitt Mundana (när jag spelleder :gremwink:) så finns det fler - men bara två kända. Precis som du sa. :gremblush: Alltså håller jag med dig, kort sagt :gremcrazy:.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Jag kan hålla med om att det borde och troligtvis finns mer än bara två Yelani rustningar utanför Liljans garde men en sak måste jag däremot säga emot. Yelani( Alvglas ) är det bara Alver som tillverkar ( Sanari om jag minns rätt ) så igentligen så är det inte så stor risk däremot att det finns utanför Sunari. Alverna vill gärna hålla kvar deras "hemligheter" som Yelani och Serinaé så det är ytterst liten chans att dom finns utanför Sunari men är man tillräclkigt rik och har rätt kontakter så går ju allt.......... ( Nästan i alla fall )
 

Tzam

Warrior
Joined
16 Oct 2002
Messages
328
Location
öhh... nära Sundsvall
Men även om det finns fler än två utanför liljana garde. Så är det ingen idé att hitta dom för en Yelani är gjord efter varje inviduell person... Det står att om man har fått en Yelani och bara växer någon cm så blir den obäkväm... och vad är skansen att man stöter på en död alv som har exakt lika dan kropp som rollpersonen!!!
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
I svar till:
Men även om det finns fler än två utanför liljana garde. Så är det ingen idé att hitta dom för en Yelani är gjord efter varje inviduell person... Det står att om man har fått en Yelani och bara växer någon cm så blir den obäkväm... och vad är skansen att man stöter på en död alv som har exakt lika dan kropp som rollpersonen!!!
-----------------------------------------------------------------------------------------

På den här frågan måste jag säga emot. Det är visst en ganska stor idé att hitta en OM man gör det. Yelani är som sagt en av Alvernas "mindre" hemligheter och vem som helst skulle kunna betala en rejäl summa för att få Yelani rustningen.
 

Zaaken

Veteran
Joined
13 Nov 2002
Messages
172
Location
Sundsvall
Jo men att först hitta en alv som har LYCKATS att dö med en alv röstning är svårt och sen att han ska ha exakt samma kropps byggnad som dig är ännu svårare men att köpa en är nog inte så svårt bara man är villig med pengar och vet vart man ska gå.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Man kan ju smida om rustningen, om man först och främst får tag på en alvsmed som är redo att göra det mot en viss muta, och dessutom har råd med kostnaden som säkerligen blir astronomisk...

Och så är det väldigt svårt för människor att få tag på alvvapen, så vad borde det inte vara att få tag på de där superspeciella ultra-häftiga liljans garde-unika rustningarna? Men, cash is king baby :gremwink:.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
I svar till
Man kan ju smida om rustningen, om man först och främst får tag på en alvsmed som är redo att göra det mot en viss muta, och dessutom har råd med kostnaden som säkerligen blir astronomisk...

Och så är det väldigt svårt för människor att få tag på alvvapen, så vad borde det inte vara att få tag på de där superspeciella ultra-häftiga liljans garde-unika rustningarna?
------------------------------------------------------------------------------

Jag kunde knappt säga det bättre.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
I svar till
Jo men att först hitta en alv som har LYCKATS att dö med en alv röstning är svårt och sen att han ska ha exakt samma kropps byggnad som dig är ännu svårare men att köpa en är nog inte så svårt bara man är villig med pengar och vet vart man ska gå.
-----------------------------------------------------------------------------------

Jag ville bara informera dig om att det faktiskt inte är så. Det är extremt svårt att köpa alvglas. B.la så tar det en evinnerlig lång tid att bara göra en handske i alvglas. Ock så är som sagt alverna nog inte villig att göra deras mästerverk till en ut soknes, och som jag tror är det endast Liljans råds närmaste smedar (Sanari) som smider alvglas. Fast det kan säkert finnas någon annan men då gäller det ju att hitta han/hon. Men om du nu lyckas muta dig igenom Liljans råd* och få tag i deras smedar så lär du aldrig ha chansen att betala den fenomenala priset**.

*Som är nästintill omöjligt
** Och om du inte ens tillhör Liljans råd eller ens är alv ( Sanari till störst del )så kan du räkna med MINST dubbla ggr priset.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Ock så är som sagt alverna nog inte villig att göra deras mästerverk till en ut soknes, och som jag tror är det endast Liljans råds närmaste smedar (Sanari) som smider alvglas."

Ska man vara helt petig så smider man inte alvglas. Det är en alkemisk process.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Liljan garde = Yelani beklädda, lyfali svingande, hyperaktiva sanari alver.... på ett ungefär
Jo vissa har en dumdrake... eller är det kanske Dum-drake :gremsmirk: ... i alla fall så är det få.. dvs 23.3% eller 57 stycken (250 gardister och 23.3% = 57.5 och i EON avrundar man nedåt...)
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Står det någonstans eller kan du berätta lite om det ?!

Jag vart en hel kasse nyfiken nu...
 
Top