Nekromanti Liftarens Guide till Galaxen

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Va! Gillar du inte Liftarens Guide..!? Då måste jag nog genast hoppa av Solace projektet!!! /images/icons/laugh.gif
(det borde finnas en ironi-smiley, varför gör det inte det?)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Vad har Terry P med saken att göra?

Dessutom bygger Pratchetts böcker sällan enbart på humor. Det brukar finnas någon form av halvseriös bakgrundshistoria. Vid det här laget har han byggt upp en värld som kanske inte är helt realistisk men rolig och klart användbar. Någon som har provat på Discworld rollspelet och kan berätta lite om det?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Skitbra!!

Aplåder och busvislingar!! Går det att hitta andra sånger ifrån böckerna på nätet? Kan man kanske hitta reglerna till "Förlama Herr(Nils?/images/icons/smile.gif Lök" eller något annat kul spel?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Stadsvakten....

...är min personliga favorit. Trollkarlarna är också skitroliga. Döden, liksom många andra av de roliga figurerna är bra som bifigur men kanske inte lika övertygande som återkommande huvudperson.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Vad har Terry P med saken att göra?

Jag har just börjat spela det lite (3 spelmöten avklarade hittils) och hittils har det varit riktigt gör' skoj.
Mer kan jag inte direkt säga
 

ted

Veteran
Joined
20 Sep 2000
Messages
23
Re: Vad har Terry P med saken att göra?

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Liftaren är "bara" en massa gags som med och nöd och näppe hålls samman av en story

<hr></blockquote>



Man ska komma ihåg att 'Guiden' startade som en radioshow hos BBC. Det sägs att den egentligen inte var planerad att sändas i så många avsnitt, utan att Adams fick hitta på efterhand när det visade sig vara en succé. Om det verkar osamanhängande ska man tänka på att den är skriven i stort sett vecka för vecka.

Fler svar om hur Guiden blev till kan man få i alt.fan.douglas-adams

-ted
 
Top