Nekromanti Lexx

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Jag skrev just att jag inte sett ett helt avsnitt och kanske därför inte var lämpad att berätta om serien. Det lilla jag sett (typ 20-30 min) var det som jag skrev om.

Jag vet... lexx är litet svårare att hoppa in i mitten av än t.ex Star Trek. Att bara se en snutt i mitten av ett avsnitt är dömt att resultera i en mystisk bild av det hela.
 

Devastator

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
122
Location
Linköping, Sverige
Lexx är en bra serie, för Zev är snygg som få!
Det finns säkert andra anledningar att se den också, men sånt har inte jag tid med...

Devastator

Quando omni, flunkus moriarti.
When all else fails, play dead.
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
"har faktiskt sett ett (1) avsnitt av Lexx"

När serien började gå så såg jag typ 20 min av ett avsnitt....Jag tyckte precis som dom flesta här...Nämligen att serien sög!!!....Men så gick veckorna och jag såg fler och fler avsnitt (Jag hade inte så mycket att göra) och fastnade för den.......

Nu har jag sett ALLA....Och tro mig...Den är bra....Den har något som andra SF-serien INTE har, nämligen skööööön humor..., ge den bara en chans till.....

Desutom håller dom på att spela in nya avsnitt....(Mycket bra)....Kolla in <A HREF="http://www.lexx.com/">här</A> om ni är intresserade.

Mvh
<A HREF="http://www.endarker.net/">Necrotech</A>
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Ok....Ska göra det så kortfattat som möjligt.

LEXX: Det mäktigaste förstörelsevapnet i dom två universumen (Det finns nämligen två. Det mörka och det ljusa). Lexx är ett levande enormt stort skepp som ser ut som en insekt. Skeppet har skapats av HIS SHADOW.

STANLEY TWEEDLE: Stan är en säkethetsvakt av 4:e klass. Han är seriens "fegis". Dessutom är han kapten på Lexx....Han fick tag i "nyckeln" helt omedveten om det. Han är dessutom efterlyst för mordet på ett antal miljoner människor eftersom han under flykten "råkade" spränga sönder sin hemplanet.

KAI: Den sista av Brunnen-G. En odöd lönnmördare som enligt en profetia ska han ta död på HIS SHADOW. En av seriens huvudpersoner.

ZEV: En inte allt för vacker kvinna som inte uppfyller sina äktenskapliga plikter och blir dömd till att förvandlas till en sexslav....Under transformeringen råkar en klusterödla ta sig in i transformeringsmaskinen...Så för tillfället är hon dessutom hälften Klusterödla...och något mer attraktiv än tidigare :)

790: 790 är roboten som skötte transformeringsmaskinen. När hans kropp blev uppäten av klusteödlan (Ja, dom hade biologoska kroppar) så råkade huvudet ramla ner i maskinen precis när sexslav programet skulle installeras...Så nu är 790 obeskrivligt försälskad i ZEV...Han sitter och hittar på dikter hela tiden för sin älskade.

Det är typ huvudpersonerna i serien...Tillsammans med Lexx så reser dom omkring i universumen råkar ut för dom mest konstiga och bissara saker....

Mvh
<A HREF="http://www.endarker.net/">Necrotech</A>
 

Carilion

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
61
Location
Nyköping
...men vissa avsnitt ÄR faktiskt riktigt dåliga. Till exempel det med en musikal som gick ganska nyligen. Visst, intressant historielektion om Brunnen-G, men förutom det? Tredje gradens sömnmedel...


// Carilion Alvhand
 

Carilion

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
61
Location
Nyköping
En annan missade ju sista avsnittet... Någon som vill berätta vad som hände? (ev som privat meddelande så att vi inte förstör för någon annan som vill _se_ avsnittet)


// Carilion Alvhand
 

Devastator

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
122
Location
Linköping, Sverige
Bara länken "Naked pics of cast" på den sidan säger ju lite om den skööööna humorn!
Som sagt, att Zev är snyggast™ är inte enda anledningen att se den :)

Devastator


Quando omni, flunkus moriarti.
When all else fails, play dead.
 
Top