Nekromanti Lexx

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Tjenare....

Eftersom det gjorts rollspel på så dåliga serier som Babylon 5* och liknande så undrar jag om det finns något <A HREF="http://www.lexx.com/">Lexx</A>-rollspel??? Lexx som för övrigt är klart den bästa SF-serie som gjorts!!! Så är det punkt slut!!!

Mvh
<A HREF="http://www.endarker.net/">Necrotech</A> *=Så dålig är den kanske inte.....
 

Despoiler

Veteran
Joined
23 Jul 2000
Messages
37
Antagligen inte. Ännu ett bevis på att rollspelsmakare har bra smak:).

Despoiler - har faktiskt sett ett (1) avsnitt av Lexx

pro patria moriquendi
 
G

Guest

Guest
har faktiskt sett ett (1) avsnitt av Lexx

Jag beklagar sorgen.../images/icons/smile.gif

/Tiamel
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Passa dig för Krille

Eftersom det gjorts rollspel på så dåliga serier som Babylon 5*

Oj inte så högt. Krille kanske hör det och då blir det liv i luckan.

Willie - som gillar simpsons och undrar om det kommer ett rollspel snart

"Uppskjut inte till morgondagen det du kan göra i övermorgon" Mark Twain
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
simpsons

Någonstans på nätet såg jag faktiskt "Simpsons: The animation" i WoD tappning. Det var rätt genomarbetat, man hade bland mycket annat en level av något slag som gav en makt över serien; en plupp för att finnas mer än ett avsnitt, fem pluppar för att kunna lämna springfield.

Ingen aning om var länken är :/
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Krille bits inte.

"Krille kanske hör det och då blir det liv i luckan."

Jag hörde honom redan första gången - jag ignorerar bara hans åsikt just nu. Och jag gillar LEXX - också.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

"Uppskjut inte till morgondagen vad du kan få någon annan att göra åt dig idag. - Kejsar Ming
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Kan någon kort upplysa mig som aldrig hört talas om Lexx om vad den handlar om och varför den är så bra?

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
"Lexx som för övrigt är klart den bästa SF-serie som gjorts!!! Så är det punkt slut!!!"

Nej...

/Antonio, som tror NecTech råkat vända sin list upp-och-ner.
 

Yllle

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
210
Location
Någonstans i västerbotten
Lexx, en så underbar serie! Men skulle man verkligen kunna göra ett bra rollspel på den?

/Björn, som tycker att Babylon 5 är en av dom bästa tv-serierna som nånsin gjorts.
 
G

Guest

Guest
<I>Kan någon kort upplysa mig som aldrig hört talas om Lexx om vad den handlar om...[/i]

Det handlar IMHO om världens fulaste rymdskepps resa, med världens konstigaste besättning, genom universum eller nåt sånt. Iofs kanske någon som sett ett helt avsnitt (finns det någon som frivilligt gjort det?) är bättre lämpad att svara på denna fråga /images/icons/smile.gif.

...och varför den är så bra?

Den är inte bra. Sämre serie får man leta efter. Jag tittar hellre på serier som Sunset beach än LEXX som enligt mig är bland de sämsta science fiction serie som producerats.

/Tiamel - som inte alls gillar LEXX (om ni inte förstått det alltså /images/icons/smile.gif)
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Det handlar IMHO om världens fulaste rymdskepps resa, med världens konstigaste besättning, genom universum eller nåt sånt. Iofs kanske någon som sett ett helt avsnitt (finns det någon som frivilligt gjort det?) är bättre lämpad att svara på denna fråga

Jag tror nog det. Som någon som faktiskt tittat på serien litergrann måste jag säga att det är en underbart (själv)ironisk och kul sf-serie. Det handlar om:
skeppet Lexx (som är universums kraftigaste förstörelsevapen),
Stanley Tweedle (en tredje klassens säkerhetsvakt som genom en olycka fick absolut kontroll över mnämnda skepp),
Zev (söt flicka som är resultatet av det misslyckade försöket att omvandla nämnda flicka till en sexsslav, processen avbröts när de fått in "sex" biten)
390 (huvudet av en robot som råkade utsättas för "slav"-biten av ovanstående process
och slutligen en odödlig mördare som jag just nu glömt namnet på som sändes efter ten nämnda gruppen då de stulit nämnda skepp men som blir mindre elak efter diverse mystiska händelser.

Se den innan du sågar den och se den från början.
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Låter ungefär lika seriöst som Red Dwarf. ;)

Om jag nu skulle drabbas av en obetvinglig lust att titta på den, vilken kanal går den på? Med största sannolikhet nån jag inte kan se, eller på en dum tid.

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Med största sannolikhet nån jag inte kan se, eller på en dum tid.

Gången tid, närmare bestämt. Den gick i fyran men alla avsnitt har sänds. Men de kanske sänder repriser.

Ridijeck
som försökte gilla Lexx men misslyckades
 
G

Guest

Guest
Se den innan du sågar den....

Jag skrev just att jag inte sett ett helt avsnitt och kanske därför inte var lämpad att berätta om serien. Det lilla jag sett (typ 20-30 min) var det som jag skrev om.

...och se den från början.

Över min döda kropp /images/icons/smile.gif...

/Tiamel - gillar verkligen inte LEXX
 
Top