Nekromanti Leverans av Svärdets Sång

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,081
Location
Tindalos
Vilket regelsystem används i spelet? Hur matigt är det? Spelvärld och äventyrsuppslag?
 

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
355
Location
Inflyttad till Göteborg
PAX;n299690 said:
Vilket regelsystem används i spelet? Hur matigt är det? Spelvärld och äventyrsuppslag?
Det är ungefär samma som Mutant: År noll. Har inte hunnit med att komma igenom världen än, men det är ett upplägg för att spela upptäcksfärder i okänd terräng och bygga på sitt Fäste (typ arken i Mutant)
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,081
Location
Tindalos
Ok. Har inte läst Mutant år noll så det säger inte speciellt mycket. Kuska runt i okända landskap låter lite väl basic. Är det tänkt som ett nybörjarspel?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Det är en rätt standar hexcrawlkampanj dör du utforskar ett land som fram tills nyligen varit täckt av en dödlig demondimma. Gammla ruiner och nybyggaranda.

Systemet bygger på tärningspölar (grundegenskapspöl + färdighetspöl) där 6:or är
framgångar. 1:or är dåliga, men bara om du väljer att slå om slaget ihop om bättre resultat.

Ganska utförliga men okomplicerade regler som täcker typ allt som har med utforskning, kryptkrälande och basbyggande att göra.

Hårt vinklat mot att spela just äventyrare, men skulle kunna utvecklas rätt enkelt.

Spelet passar bra för såväl nybörjare som erfarna spelare, med goda möjligheter att spela RAW eller friforma lite som man känner.

Då jag är spelare har jag inte kollat igen kampanjmaterialet, men det verkar rätt "köttigt" :)

Bra spel, som påminner mycket om draksr och demoner, men bättre på typ alla sätt. Standardfantasy, i mångt och mycket.
 

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
355
Location
Inflyttad till Göteborg
PAX;n299704 said:
Ok. Har inte läst Mutant år noll så det säger inte speciellt mycket. Kuska runt i okända landskap låter lite väl basic. Är det tänkt som ett nybörjarspel?
Har inte sett att det står uttryckligen. Men man har grundegenskaper (4 st) och färdigheter (4 till varje GE). När man ska slå färdighetsslag slår man T6 för varje nivå i GE samt FV och vill ha sexor. En sexa innebär lyckt och fer sexor innebär bonusar. Man kan slå om alla tärningar som inte är ettor eller sexor genom att man pressar sig. Då får man även missöden för varje etta man slagit även om man lyckas med handlingen. Missödena ger dock även poäng man kan aktivera sina speciella förmågor med, så missöden är inte enbart dåligt. Typ.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
PAX;n299704 said:
Ok. Har inte läst Mutant år noll så det säger inte speciellt mycket. Kuska runt i okända landskap låter lite väl basic. Är det tänkt som ett nybörjarspel?
Baserat på reglerna skulle jag nog säga att det är tyngre än Ligans tidigare spel. Jämfört med År Noll är det definitivt det. Det är fortfarande ganska intuitivt, men det är fler saker att hålla reda på.

Världen är nästan samma idé som i År Noll med den stora platsen att utforska där ingen satt sin fot på jättelänge, ett stort område på kartan märkt "here be dragons", typ. Det är för mig en väldigt bra grund att stå på när man ska ut och äventyra på traditionellt sätt. Lättare att variera äventyrsuppslagen och att klämma in nya RP om det behövs.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Nu har jag äntligen fått aviseringen för mitt paket. ????
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Jag känner att jag måste ha gjort något fel eftersom varken Kult eller Svärdets sång dyker upp någon gång, men jag kan inte riktigt komma på vad det skulle vara...
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Mitt paket kom i lördags, har bara hunnit bläddra igenom, men det ser mycket trevligt ut. Känns som ett genomarbetat spel.
 

SiggeX

Veteran
Joined
7 Oct 2016
Messages
44
Fick äntligen hem böckerna! Kvalitén är över alla förväntningar!!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Gurgeh;n299900 said:
Jag har naturligtvis inte fått något idag heller...
Vad har du för postombud? Är det schenker direkt, eller måste du hämta upp det hos ett av post nords ombud?

Jag beställde lite grejer från Tyskland i sommras som levererades till ombuet på utsatt tid. Men ombudet tog en månad på sig innan de behagade skicka ut en "påminnelse" om att jag hade paket att hämta.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Rymdhamster;n299901 said:
Vad har du för postombud? Är det schenker direkt, eller måste du hämta upp det hos ett av post nords ombud?

Jag beställde lite grejer från Tyskland i sommras som levererades till ombuet på utsatt tid. Men ombudet tog en månad på sig innan de behagade skicka ut en "påminnelse" om att jag hade paket att hämta.
Jag trodde att det berodde på hur det har skickats. Men jag börjar misstänka att det är postens fel eftersom varken Kult eller Svärdets sång dyker upp.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Om det kan få dig att känna dig bättre har jag en beta Tundra på väg från Italien som tycks ha försvunnit när den ankom Sverige för en månad sen.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Dimfrost;n299912 said:
Om det kan få dig att känna dig bättre har jag en beta Tundra på väg från Italien som tycks ha försvunnit när den ankom Sverige för en månad sen.
Okej, det är värre!
 

Lirarn

Veteran
Joined
14 Feb 2015
Messages
113
Fick böckerna idag, är sviin nöjd! Men vad hände med soundtracket?
 

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Joined
5 Jun 2011
Messages
207
Location
Mariestad
Lirarn;n299920 said:
Fick böckerna idag, är sviin nöjd! Men vad hände med soundtracket?
Dom länkade det i någon utav KS uppdateringarna. Är du en late pledger så kommer du säkert inte åt dom utan du får meijla ligan om det.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Gurgeh;n299902 said:
Jag trodde att det berodde på hur det har skickats. Men jag börjar misstänka att det är postens fel eftersom varken Kult eller Svärdets sång dyker upp.

FYI - Vi skrev följande igår på Kickstarter angående KULT: Divinity Lost:

--
[FONT=&quot]Hi,[/FONT]
[FONT=&quot]A short message from us on some delayed Polish and Swedish orders. As mentioned in our latest update, there have been some issue with a batch of orders to Sweden and another batch to Poland. While we are trying to understand what has happened to these, we have now instructed GameQuest to re-send packages to those we know are affected.[/FONT]
[FONT=&quot]We apologize for this - your new packages should be with you shortly. This might though mean you will get two packages in the end - one of those which are now lost in limbo somewhere, and another which will be sent out within shortly from GamesQuest to make sure you get your packages.[/FONT]
[FONT=&quot]If any questions on this, please email info@helmgast.se.[/FONT]
[FONT=&quot]This concerns some 30 backers in Sweden and 10 in Poland.[/FONT]
[FONT=&quot]Best,[/FONT]
[FONT=&quot]the KDL team[/FONT]
--
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Big Marco;n299980 said:
FYI - Vi skrev följande igår på Kickstarter angående KULT: Divinity Lost:

--
[FONT=&quot]Hi,[/FONT]
[FONT=&quot]A short message from us on some delayed Polish and Swedish orders. As mentioned in our latest update, there have been some issue with a batch of orders to Sweden and another batch to Poland. While we are trying to understand what has happened to these, we have now instructed GameQuest to re-send packages to those we know are affected.[/FONT]
[FONT=&quot]We apologize for this - your new packages should be with you shortly. This might though mean you will get two packages in the end - one of those which are now lost in limbo somewhere, and another which will be sent out within shortly from GamesQuest to make sure you get your packages.[/FONT]
[FONT=&quot]If any questions on this, please email info@helmgast.se.[/FONT]
[FONT=&quot]This concerns some 30 backers in Sweden and 10 in Poland.[/FONT]
[FONT=&quot]Best,[/FONT]
[FONT=&quot]the KDL team[/FONT]
--
Tack! Jag hade fått ett mail med den informationen från info i morse.
 
Top