Nekromanti Letar du eller Finner Du Dolda Ting?

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Vänta ett tag vi ska bara använda Slå Tärning tills striden är över!"

Ah. Taktiskt tärningsskyfflande. Nostalgi. :gremwink:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Jag har ett bra citat på samma tema som någon kläckte ur sig när det var sent och alla var trötta:

"Slå ett IQ-slag och se vad vi gör."
 

Tarill

Warrior
Joined
25 Oct 2002
Messages
227
Location
Umeå
Säger "Smyger sakta fram mot hörnet och lyssnar efter ljud".

Säger även "Letar igenom rummet" och inte "Jag finner dolda ting".
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Oftast så använder vi oss av ett något modifierat alternativ två även om jag egentligen själv är mer förtjust i alternativ ett. Anledningen att vi använder oss av alternativ två beror till stor del på gammal vana och ren lathet.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Alt. 2...

Ja, jo.. Använder åxå alt. 2, det verkar på nått sätt mest som man lättast halkar in på det..
Men skaa föröska att använda alt. 1, men som du säger. Det är svårt att lära gammla hundar sitta... :gremgrin:
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
För en sådär 11-12 år sedan när vi spelade Edod brukade det låta såhär.

(sl) Ni kommer in i ett ganska kyligt mörkt rum. Det är lite svårt att se bortre väggen. På golvet ligger en sliten matta.Vad gör ni?

(spelare1) Jag smyger in å tar finna dolt!
(spelare2) Jag kollar om han hittar nåt sen försöker jag sno det innan han ser det....
(spelare3) Vafaan inga monster här heller.

Samma scenario idag.

(spelare1) Jag går in sliter bort mattan öppnar luckan å går ner i den hemliga gången.

(spelare2o3) Vi följer efter...

*skojar*
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
eller väldigt dåliga slag, "jasså Torsten slog bara två, antagligen så gick det åt hesiken, bäst jag lyssnar lite jag oxå"

Dessutom så spelar jag nästan enbart skymningshem och västmark numera, så systemproblemet är troligen löst!

Men samma lösning/problem finns i Dod4- om jag Torsten har Fv 13 och svårigheten är 7 (okänt för spelaren), så måste 1t20 vara under 15 (vilket givetvis oxå är okänt för spelaren). Eller har jag missförstått motståndstabellen något åt *anders?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"eller väldigt dåliga slag, "jasså Torsten slog bara två, antagligen så gick det åt hesiken, bäst jag lyssnar lite jag oxå""

Men man kan aldrig vara helt säker.

"Men samma lösning/problem finns i Dod4- om jag Torsten har Fv 13 och svårigheten är 7 (okänt för spelaren), så måste 1t20 vara under 15 (vilket givetvis oxå är okänt för spelaren). Eller har jag missförstått motståndstabellen något åt *anders?"

Mmm. Motståndstabellen används inte för såna fall. Svårigheten dras bort från FV för att ge ett CL.
 

Aceod

Veteran
Joined
7 Dec 2002
Messages
48
Location
Uppsala
Det gör han faktiskt... Även jag fösöker att göra på samma sätt. Även om jag nu mest är SL.
 
Top