Nekromanti less

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Sisters of Mercy (ot)

Var inte det en cover på en Rolling Stones låt?

"When the DM laughs it is already to late"
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Gimme shelter? (ot)

Den enda Rolling Stones-cover Sisters of Mercy har gjort är såvitt jag vet Gimme Shelter (från Stonesskivan Let It Bleed från 1969); du hittar den i sistersversion på Some Girls Wonder By Mistake. Ruskigt bra i båda versionerna så det är bara att tömma spargrisen och gå till en välsorterad skivaffär!

Det är för övrigt Andrew Eldritch och Wayne Hussey som skrivit A Rock And A Hard Place.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Sisters of Mercy (ot)

!"Du vet om att Sisters of Mercy har en låt som heter A Rock And A Hard Place?"

Du vet väl att landet med den onde Saddam-liknande diktatorn i Hot Shots! Part Deux ligger mellan Irak och ett hårt ställe?

"Du gillar väl Sisters of Mercy?"

Jovars. Men de var bättre förr. Just nu har jag dock fastnat i en Wagner-period, så just nu bryr jag mig inte ett jota om Sisters.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Re: Sisters of Mercy (ot)

Men Sisters of Mercy är tusen gånger bättre än Aerosmith, även om Steven Tyler och kompani fått till några rätt bra låtar genom åren. Eftersom jag gärna vill tro det bästa om folk så hoppas jag att Krille fått inspiration till "Never position..." från just Sisters of Mercy. /images/icons/wink.gif
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Gimme shelter? (ot)

Just det stämmer...har inte lyssnat på mina SoM skivor på länge. Kanske slänger på dem på stereon ikväll då vi skall spela!

"When the DM laughs it is already to late"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Sisters of Mercy (ot)

"Eftersom jag gärna vill tro det bästa om folk så hoppas jag att Krille fått inspiration till "Never position..." från just Sisters of Mercy."

Bli cyniker. Det är lika bra att tro det värsta om folk, eftersom det oftast är det som stämmer. Jag hörde det engelska ordspråket långt innan jag fick upp öronen för Sisters, "Between a Rock and a Hard Place" tillhör inte mina favoriter bland Sisters-låtar, och varianten "Never position a rock near a hard place" kommer från Ronan Candappas "Little Book of Wrong Shui".

Personligen tycker jag att det är ypperligt inskränkt att begränsa sig till inspiration från depprockare. Verkligheten är mycket roligare att inspireras av.

- Krille, som just nu lyssnar på Hepburn

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Re: Sisters of Mercy (ot)

"Personligen tycker jag att det är ypperligt inskränkt att begränsa sig till inspiration från depprockare."

Förhoppningsvis är det inte någon på forumet som enbart har gothrock som inspirationskälla. Inte för att jag skulle banga att testspela sådana äventyr, men...

"Verkligheten är mycket roligare att inspireras av."

Men gothrock är ju en del av verkligheten... Förresten, så har jag fått för mig att du inte gillar för mycket verklighet. Du underkände väl senaste Ivanhoe för att det var "lerigt och inget toapapper" eller något sånt. /images/icons/wink.gif
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Sisters of Mercy (ot)

" Förresten, så har jag fått för mig att du inte gillar för mycket verklighet. Du underkände väl senaste Ivanhoe för att det var "lerigt och inget toapapper" eller något sånt."

Asså. Romanen Ivanhoe av Sir Walter Scott är riddartid, inte medeltid. Den nya TV-serien är medeltid, inte riddartid. Således är den inte Ivanhoe. Den må vara verklighetstrogen, välspelad, snygg, historiskt korrekt och allt det där, men den är inte Ivanhoe, på ungefär samma sätt som den där filmen med Sylvester Stallone som framtidssnut inte är Judge Dredd.

Ska man nödvändigtvis göra en ny version av ett tidigare påhittat litterärt verk så kan man väl i alla fall hålla sig till själva grundmeningen i det litterära verket, eller hur?

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
OT (utan Sisters of Mercy)

"Ska man nödvändigtvis göra en ny version av ett tidigare påhittat litterärt verk så kan man väl i alla fall hålla sig till själva grundmeningen i det litterära verket, eller hur?"

Jepp, det håller jag med om (Sorry Nightowl, jag hann först... /images/icons/wink.gif ). Jag hade fått för mig att det var själva verklighetsinslaget i sig du inte gillade.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Sisters of Mercy Vs. Aerosmith(ot)

>Men Sisters of Mercy är tusen gånger bättre än Aerosmith, även om Steven Tyler och kompani fått till några rätt bra låtar genom åren

Tyler & grabbarna har inte krystat ur sig nått av värde sedan "Rocks" släpptes 1976. Fast det är ju å andra sidan bara min egen högst ignorervänliga åsikt ;-)

/Anders (som lyssnar på Dag Vag medans han skriver detta)
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Curses! Foiled again! ;-) (NT)

Argh! Alltid skall han sätta stopp för mina onda planer!

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Mambo

Veteran
Joined
9 Jul 2001
Messages
136
Location
ÖSD
HEHE

HEHE vilken respons jag fick på det här inlägget..

Många av en har nog gissat att jag inte var HELT seriös med det här inlägget, ni som inte har gissat det så vet ni nu.

Men med många av dom SL:s som jag har spelar faktiskt så.

Let's face it,
Gemini rocks..
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
Re: Efterblivna alver

Man skulle ju kunna tänka sig att alver och dvärgar mognar mycket långsammare än människor och att de inte har lika lätt för att lära (ett utmärkande drag hos människor är ju att de har lätt för att lära sig nya saker och anpassa sig)

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Re: Efterblivna alver

Fast jag har lite svårt att föreställa mig att en alv eller en dvärg i vuxen ålder skulle ha svårare att lära sig något som de får förklarat för sig än vad en vuxen människa har. Jag tänker mig snarare att de, i första hand alven, helt enkelt är mer ointresserade och därför inte lär sig. Skulle han däremot verkligen försöka att begripa sig på det så fixar han det lika snabbt som människan.
 
Top