Nekromanti Lekdags i Linköping?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,418
Nästa helg, 10-12/8, kommer Gastono upp till Linköping för att... Ja, jag vet inte riktigt varför, men han har säkert någon bra anledning. Hur som helst tycker jag det vore kul att leka något forumträffsaktigt.

Hypotesen skulle kunna vara ungefär såhär: Det fina vädret är på gång, sägs det, så vad vore bättre än lite aktivitet i sommarvärmen. Lördagen den 11/8 vore det därför lämpligt med en forumpicknick eller motsvarande. Kanske lite lekar, kubb, krocket, boccia, fotboll. Åtminstone en grill kan jag skrapa fram om det är i närheten av min bostad ifall någon vill grilla dagen till ära.

Vad sägs? Kom med nya och bättre och utökade förslag!
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Terrängkrocket och gå på händer!

Jag vet inte riktigt var, men det vore riktigt häftig. Har vi extrem tur kanske mina föräldrar är borta och då är det helt gjutet, förutsatt vi inte blir hundratals personer. Jag ska kolla upp det. I så fall kan man bada också :gremsmile:

Jag kan också utlysa en tävling i vem som kan gå längst på händer, om någon känner för att ställa upp.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,911
Location
The Culture
Re: Terrängkrocket och gå på händer!

Jag kan också utlysa en tävling i vem som kan gå längst på händer, om någon känner för att ställa upp.
Jag kontrar med tävling i att vifta på öronen.

(I övrigt kan jag väl bara säga att jag är intresserad med saknar egna idéer och initiativförmåga. :gremwink:)

/tobias
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,979
Location
Linköping
Lördagen den 11/8 vore det därför lämpligt med en forumpicknick eller motsvarande. Kanske lite lekar, kubb, krocket, boccia, fotboll. Åtminstone en grill kan jag skrapa fram om det är i närheten av min bostad ifall någon vill grilla dagen till ära.

Lördagen är härmed inbokad. Det är inte så att vi kan vara inuti din (och waliums) bostad om nu grillning står på schemat och du är grillansvarig? Gräsplan finns ju nära till hands också om vi nu ska spela fotboll, kubb, kasta frisbee eller sånt. Jag äger själv inte några passande leksaker att ta med, men jag (och med största sannolikhet Malin) är gärna med och använder dem.
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Jag är med och leker. Om Gastono visar sig vara en duktig lärare kanske vi kan framföra något på gitarrerna också :gremlaugh:

- Jocke
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,418
"Det är inte så att vi kan vara inuti din (och waliums) bostad om nu grillning står på schemat och du är grillansvarig?"

Det är för tillfället väldigt rörigt hemma och lär väl vara det under hösten. Om jag orkar, har tid och möjlighet att röja undan fungerar det, men jag skulle inte sätta pengar på det.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Nej

Ni får inte leka någonting innan den 20 augusti för det har jag bestämt och mitt ord är lag. :gremmad:
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,911
Location
The Culture
Re: Nej

Ni får inte leka någonting innan den 20 augusti för det har jag bestämt och mitt ord är lag.
Kom hit och stoppa oss då! :gremwink:

/tobias
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Det låter jättebra i mina öron... kommer nog inte orka ta med mig några leksaker jag heller men jag skall ta med mig ett gott humör och god stämning! :gremlaugh:

Grillning med lite tillhörande aktiviteter låter i vilket fall jättekewl!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,418
Platsuppdatering

"Det är för tillfället väldigt rörigt hemma och lär väl vara det under hösten. Om jag orkar, har tid och möjlighet att röja undan fungerar det, men jag skulle inte sätta pengar på det."

Det är snyggt att dra igång något och sen inte delta fullt ut, men det är förmodligen så det kommer vara. Jag ska nämligen iväg på lördagkvällen som det ser ut nu. Med andra ord kan vi inte vara här (särskilt länge (vilket förstås beror på när vi börjar)), men vill ni låna min grill går det alldeles utmärkt. Och ska den användas innan 18ish kan jag till och med ställa upp på att vara närvarande när den ska användas.

Hur som helst, Ryd har många schyssta gräsplatser, men det har å andra sidan trädgårdsföreningen också. Vad kan vi skrapa fram för grässpel? Beroende på hur mycket vi kan få fram låter det som en schysst grej att börja runt 13-14.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,979
Location
Linköping
README

Eftersom vi är bäst på att planera så kan vi vänta tills sista sekunden och ändå hinna med...

14.00 (eller så fort ni hinner) så är det samling hos Feuflux och hans magiska gräsmatta för spel (typ kubb och frisbykastning (eller hur man nu stavade, skitord)) och umgänge.

16.30 rymmer värden och vet därmed inte mer om planerna.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Eftersnack

Även om det hela blev lite panikartat och hafsigt, tycker jag ändå att det var väldigt trevligt. Det var kul att vara ute en stund, även om det hade varite roligare att spela kubb med bättre pinnar, mindre motvind och mindre motljus :gremsmirk:. Frisbeekastningen var också rolig, kanske inget jag vill göra varje dag, men nu var det väldigt, väldigt många år sedan jag gjorde det sist.

Tack till Martin för att vi fick låna lägenheten en kortis efter att du hade åkt. Vi grillade, åt upp korven och spelade lite Guitar Hero och sedan splittrades vi. Så småningom återsamlades jag, Haltageten, Gastono hemma hos Marcus och Lisa (som förstås var där också) och kvällen blev trevlig till slut. Hoppas att ni som avvek av olika anledningar hade trevligt ni med.

Kort och gott tycker jag att det var kul att vi i alla fall gjorde lite sådant vi inte gör i vanliga fall (spela brädspel), vilket jag tycker vi kan komma ihåg även till framtida forumträffar. Nåja, tack för mig.

PS. Gastono sover fortfarande! DS.
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Eftersnack

Kort och gott tycker jag att det var kul att vi i alla fall gjorde lite sådant vi inte gör i vanliga fall (spela brädspel), vilket jag tycker vi kan komma ihåg även till framtida forumträffar. Nåja, tack för mig.

På senare tid brukar vi väl mestadels spela GH, vilket förvisso är kul men problematiskt eftersom det till stor del överröstar försök till skitsnack, personerna som spelar elimineras från den sociala samvaron medan de spelar, osv. För min del finge det gärna bli mer brädspel och mindre gitarrspel, men ärligt talat kommer man rätt långt med att bara snacka skit. (Sen avvek jag förvisso vilket hänvisas till för mycket grillkorv och för lite sömn.)

That said, det var kul att komma ut-ut lite, och inte bara gå på slentrian. (Detta från mitt perspektiv som aldrig gör det om det inte är något socialt sammanhang...)

Är det något smolk i bägaren så är det möjligen att det i slutändan ändå bara blir det vanliga gänget som dyker upp.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,979
Location
Linköping
Re: Eftersnack

Även om det hela blev lite panikartat och hafsigt...

Inte då! Vi är ett under av planering och framförhållning. :gremgrin:

Men det var kul det lilla jag var med. Det tar väl ett tag innan vi kan ställa upp med ett lag i ultimate, men lite stil blev det på oss ändå. Kubbspelet var ju inte mitt bästa inköp någonsin direkt utan kräver väl att man fixar nya kastpinnar för att det ska bli acceptabelt.

Själv avvek jag för att tillsammans med Malin åka till Norrköping och äta middag med 4 andra (däribland Muggas och hans flickvän). Sedan var vi ute på stan en vända och kände på festivalstämningen. Träffade på Han ute i vimlet också.

Idag ska jag vila upp mig. :gremsmile:
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Medhåll på samtliga punkter

Om det ger så mycket vet jag inte. Det här med folk kommer ju att förbli ett problem så länge vi arrangerar det som vi gör nu. Det måste nog till lite större grejer så att man känner sig manad att bjuda in andra man känner för att det ska fungera. Sådana försök har ju misslyckats tidigare, men jag har inget emot att försök igen. Nyår gick ju utmärkt till exempel.
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Medhåll på samtliga punkter

Jag menar ju även dels att det finns en del folk härifrån på forumet som inte ingår i "kärncirkeln".

Då och då ser man folk som söker spelgrupp. Kom och träffa folk, för sjutton; social kontakt är första steget!
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Förstås!

Det tänkte jag inte ens på. Jag utgick bara ifrån att du menade icke-nördar :gremsmile: Men det känns inte som om vi kan göra så mycket mer än att annonsera här. Vi skulle möjligen kunna göra det lite tidigare, men det har vi ju redan kommit fram till.
 
Top