Nekromanti Lekdags i Linköping?

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Förstås!

Det tänkte jag inte ens på. Jag utgick bara ifrån att du menade icke-nördar

Icke-nördar är en mer en fråga om lokala sociala cirklar och har inte så mycket med en träffs utannonsering på forumet att göra. (Sen har jag ytterst få människor i umgängeskretsen som jag inte i någon mån skulle klassa som "nördar" oavsett om de sen håller på med rollspel eller inte, och bryr mig väl inte nämnvärt därom, men hursomhelst.)

Men att även inom ramen för "forumsträffar" vore det kul att träffa fler av de tokar som vi vet finns därute.

Men det känns inte som om vi kan göra så mycket mer än att annonsera här.

Ungefär vad jag menar. Berget kan inte komma till Muhammed; jag uttrycker mest en förvåning. Eller ja, särskilt förvånande är det väl egentligen inte. Det är mest en allmän observation. Äh, jag vet inte vart jag vill komma. :)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Tankar

Om det ger så mycket vet jag inte. Det här med folk kommer ju att förbli ett problem så länge vi arrangerar det som vi gör nu. Det måste nog till lite större grejer så att man känner sig manad att bjuda in andra man känner för att det ska fungera. Sådana försök har ju misslyckats tidigare, men jag har inget emot att försök igen. Nyår gick ju utmärkt till exempel.

Har det misslyckats? Menar du att det ställts in saker eller att det ordnats och blivit fiasko? Jag kommer inte på exempel till endera fallet. Nyår och den där grillningen hos Yassilus/Walium är väl de två gånger jag varit på tillställningar med forumiter+riktiga människor. Problemet då är ju att det fort blir ganska mycket folk. Senast jag hade en fest tror jag vi kom upp i 15 pers och jag har 12 riktiga sittplatser om jag släpar in saker till vardagsrummet. Då var mina två mesta rollspelsnördspolare (Muggas/Han) inbjudna. Det hade förstås gått att säga "öppet hus" här på forumet, men det blir lite för mycket folk för min smak då. När jag hade linconfesten så var det enbart forumiter och det var ganska maxat med folk då med.

Men det kanske mest är jag som är kass på att mixa mina tre världar (pluggpolare, rollspelspolare & Malins polare (som är en väldigt obekant grupp för mig än så länge)).

Vet inte om jag fick så mycket sagt med det här, men lite tankar iaf. :gremtongue:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Förstås!

vore det kul att träffa fler av de tokar som vi vet finns därute.

...men sluta anordna dem hela jädra tiden då! :gremgrin:

Personligen skulle jag pynta biljett till Linköping och tillbaka för att dyka upp på en forumsträff. Problemet (även om jag såklart gillar er grabbar...) är att om som ni säger, det inte blir så mycket "forumsträff" utan bara "forumiterna som bor i Linköping hänger som vanligt" så känns det klart ovärt att kuska iväg bara för just det.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Re: Förstås!

Personligen skulle jag pynta biljett till Linköping och tillbaka för att dyka upp på en forumsträff. Problemet (även om jag såklart gillar er grabbar...) är att om som ni säger, det inte blir så mycket "forumsträff" utan bara "forumiterna som bor i Linköping hänger som vanligt" så känns det klart ovärt att kuska iväg bara för just det.
Fast det där fungerar ju inte. Anledningen till att det blir så är ju för att du (och alla andra) inte dyker upp. Så ofta är det inte vi går ut på forumet och säger att vi ska dra ihop något. Vi träffas väldigt mycket mer än vad som syns på forumet och även om vi säkert ligger bättre till en många andra orter i landet, har vi väl ändå inte speciellt många träffar där vi går ut och säger "hej, kom hit, för nu ska vi ha forumträff!"?
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Re: Tankar

Har det misslyckats? Menar du att det ställts in saker eller att det ordnats och blivit fiasko?
Jag menar att det ordnats och att det inte fungerat speciellt bra, alltså att det inte blivit speciellt mycket blandning i alla fall, trots att det finns andra närvarande. Om det beror på oss eller dem låter jag vara osagt.

Men det kanske mest är jag som är kass på att mixa mina tre världar
Det är du inte ensam om.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Re: Tankar

Jag menar att det ordnats och att det inte fungerat speciellt bra, alltså att det inte blivit speciellt mycket blandning i alla fall, trots att det finns andra närvarande. Om det beror på oss eller dem låter jag vara osagt.

Hmm. På Utopis julfest snackade jag mest med rollspelsfolket (man kan dock även säga att jag snackade med de jag kände framför de jag inte kände) och på Haltagetens inflyttningsfest så snackade jag med rollspelsfolk jag inte kände istället för annat folk jag inte kände. Baby steps...

Kom iaf på två tillställningar till med blandade gäster. Men visst, man kanske inte vill utsätta sina klasskompisar för en massa knepiga rollspelare... :gremsmile:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Förstås!

Så länge som det hela utgår ifrån premissen "nu ska vi Linköpingsbor laga pannkakor/spela balalajka/äta gräs, ni andra får komma om ni vill" och inte några rejälare satsningar så är det inte lönt att åka till Linköping.

Det är -jävligt- lätt för en Linköpingsbo att dyka upp på en Linköpingsaktivitet. För oss andra är det en kostnad på i bästa fall ca 300:- och 4-6 timmars resa (förutsätter sistaminutenbiljett båda hållen eller att man bor på hyfsat avstånd och kör bil) plus mat.

Och, som sagt, även om jag gillar er, så är det inte värt besväret för att träffa 1T6+4 forumiter och umgås 1T10+3 timmar.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Slipp då! [ANT]

Fler forumiter än Linköpingspacket. Och nej, Vildkatt och Han räknas inte. :gremgrin:

Och skoj saker från fredag kväll till söndag eftermiddag så att man inte bara åker upp för en grej, typ. Detta mest för att locka annat folk, jag har relativt enkelt att resa till Linköping från Kalmar men det är ändå trevligt om man får valuta för pengarna. En "riktig" forumsträff och inte en avancerad forumsfika liksom - då blir incitamenten för utomsocknes att komma större.

Det jag egentligen mest reagerade på är att ni verkade besvikna för att ingen kommer, och jag tror att det beror på att ni liksom slänger upp saker här istället för att bara ringa varandra när ni ska göra någon speciell aktivitet en eftermiddag (som minigolfen) typ. Det blir lite som att ropa "varg" över det hela, även om det såklart är jättebra att ni bjuder in om någon vill komma, trots att det sällan blir fler än kärntruppen.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Re: Slipp då! [ANT]

Ska jag vara ärlig tror jag aldrig att det kommer hända. Har någon någonsin arrangerat något sådant? Det mest ambitiösa jag kan komma på är DanCon, men det lever ju knappast heller upp till dina krav. Det är klart att det vore trevligt, men som sagt, ingen kommer att ta på sig att arrangera något sådant.

Sedan var det faktiskt andra Linköpingsforumiter som vi var förvånade över att de inte kom, inte folk från andra städer.
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Slipp då! [ANT]

Sedan var det faktiskt andra Linköpingsforumiter som vi var förvånade över att de inte kom, inte folk från andra städer.

Förvånade var väl att ta i, men ja.

Att folk ska sluta upp från land och rike runt bara för att jag vill grilla förväntar jag mig knappast. :)
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Slipp då! [ANT]

Vi pratar nog om varandra lite, jag pratar inte om något som liknar femårskalaset, DanCon eller så. Jag tycker att det bara räknas som en forumsträff om det kommer utomsocknes folk dit, och vad som är utomsocknes är olika från fall till fall.

Men OM man skulle arrangera något större forumsträffsliknande skulle ju Linköping vara ett rätt bra ställe att vara på. Det finns många att sova hos, det är inga tunnelbaneavstånd och Ryd har ju massor av typ, gräsmattor. :gremwink:

Sedan var det faktiskt andra Linköpingsforumiter som vi var förvånade över att de inte kom, inte folk från andra städer.

Då förstår jag er förvåning i klart högre utsträckning. :gremsmile:
 
Top