Satan!
Jag skrev ett jättelångt inlägg här, men någonting hängde sig och detr blev bara skit.
Jag kör i mitt Asharien med ett system av kontaktmän för alla former av inhyrda soldater/arbetare (ja, även daglönare etc.).
De håller reda på vilka arbetskrafter som står till förfogande och vilken efterfrågan som finns, och sammanför uppdragsgivare med den de behöver. De här informatörerna tar en liten summa för sina tjänster, och klarar sig någorlunda bra på det. I en större stad kan det finnas fler informatörer.
Informatörerna har ingen chef, och de är inte tillsatta av något högre maktväsen etc.
Eftersom att kontakter är jätteviktiga för dessa kontaktmän, har de ett nätverk som bygger på tjänster och gentjänster. De byter ofta information med varandra för att kunna erbjuda så bra utbud som möjligt.
En kontaktman kan tänka sig att göra allt ifrån att skaffa fram tre daglönare för att bygga en liten inhängnad, till att skaffa fram större kompanier. Sedan är alla kontaktmän naturligtvis individer, med sina egna unika idéer. Några kanske bara vill hjälpa en viss typ av arbetsgivare, andra kanske bara tar uppdrag av viss "dignitet", etc.