FL har väl tidigare även sagt att det är en logistisk mardröm att ge ut på två språk samtidigt. Förstår dem, även om det ju är najs med rollspel på svenska.* Misstänker enbart engelska, iom Elric inte specifikt har en svensk publik nostalgimässigt. Å andra sidan säljer Drakar bra på svenska...
Här finns ju ingen svensk koppling, svenska backarbasen lär bli avsevärt lägre än övriga grejer, och det skulle nog mest bli lökigt på svenska.FL har väl tidigare även sagt att det är en logistisk mardröm att ge ut på två språk samtidigt. Förstår dem, även om det ju är najs med rollspel på svenska.
Nu tror jag inte Svärdets Sång kommer i ny version, men tvärtom tycker jag väldigt mycket om år noll-motorn för det spelet och skulle verkligen inte vilja att det DoD-ifieras.Personligen skulle jag gärna se en ny utgåva av Svärdet sång med Drakar och Demoners regler. Jag föredrar absolut Drakar och Demoners regler framför År noll-motorn. Om Svärdets sång fick bli en spelvärld till Drakar och Demoner skulle det även finnas hopp om en ny utgåva på svenska. Annars gissar jag att nästa version av Svärdets sång, precis som Symbaroum och Coriolis, blir enbart på engelska.