Nekromanti Lasersikte

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Jag minns inte att det står i grundboken. Men jag tror det fanns med i en av de äldsta codex-tidningarna... Dessutom är det nog med i NO om inte annat...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
hoppas det kommer i NO för det skulle vara rätt bra... vad jag vet finns det inga "officiella" lasersikte regler(?!)
det är mycket som itne står i N2 men kommer i NO (hoppas jag) är itne expert på det som kommer eller inte kommer

Arjna Sokkrat, Schaman
(www.spelaroll.net/naug)
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
hade för mig att det stod med och att den var -ob1t6.
däremot har man nånstans i reglerna (*bläddrar febrilt*) stått om att lasersikten bara har effektivitet på typ långt, men inte extremt avstånd.
AAh! hittade det. Mycket riktigt, det ver i våran grundbok. dvs vår pärm med de sista sidorna i N2-boken. och där satt en utskrift av ett pdf dokument, en artikel från Codex. Attans. men jag bifogar den, och säger sen att de ger en svårighetsminskning med minus ett, (-1) för handeldvapen upp till 50 meter. om man kombinerar laser- och kikarsikte har de effektivitet upp till Mycket långt.

Jag vet att jag har rätt!
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
Märkte bara att det var många 'kommer i offensiv' i denna tråd... =)
men allvarligt, jag har för mig att det är som den smarta personen som bifogade en fil som jag inte orkat ladda ner... -1 på slaget...

All your base are belong to us...
 
Top