Nekromanti Lanseringsdax!

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Gällande spel och saker som intresserar mig så har jag ingen övre gräns vad saker får kosta. Är det något jag vill ha så gäller alltid priset kontra behovet, och jag kan gott tänka mig att betala den summan. Dock blir ju kraven på produkten betydligt större med en sådan prislapp.

Jag kommer garanterat köpa in det till Skuggspel, dels för att det är ett förbaskat intressant spel, dels för att svenska spelprojekt ska främjas.

Hoppas det blir en storslagen utdelning på er satsning, så vi får se fler framtida produkter. Hinner dessvärre inte till SSK för provspelande;(
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Bläddrade också i boken idag... och den är SJUKT SNYGG!!!! Nu har fan ribban höjts hur svenska rollspel kan se ut! Inspirerande för oss andra.

Men horungar måste dö ;-)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Jolly good!

Jag köpte bägge spelen:

1) Ett framslagningssystem ("the Lifeboard") som jag kommer använda till många spel, inte bara O:FR. Det var awesome. Det var laser och ultra. Det var fuckin' arbalest.

2) Själva spelet O:FR. Det verkar också bra. Sedan har jag en del kommentarer – mainly att äventyren måste bli bra. Just nu vill jag helst spela så jag har inte tittat i spelledarkapitlet. Men jag gillar devisen: inga monster, men många mysterier.

---

Ja, det är dyrt om vi tittar på kr/sida. Å andra sidan menar jag att kvalitén är tredubbel jämfört med vilket nästan vilket* indiespel som helst.

Jag rekommenderar det stenhårt.

*Nej vänta nu, jag har ju faktiskt begränsad koll på indieliren. Men O:FR lyckas över förväntan med den kvalitativa helheten, i mitt tycke.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,900
Location
The Culture
Ojdå! Är det någon som har tillgång till någon form av fotografisk utrustning och kan tänka sig att avbilda spelet ifråga så att man får en uppfattning om hur det ser ut?

/tobias
 

Vidugavia

Veteran
Joined
14 Sep 2008
Messages
35
England expects that every man will do his duty

Ett nedrans fint spel ni har producerat. Kom hem från SSK pga förkylning men hann köpa först boken och sedan efter viss tvekan boxen. Ångrar mig inte alls. Ni måste ha upp mer bilder på hemsidan så att folk ser vad de betalar för. Tack för en bok som inte kommer att falla i bitar efter tre genomläsningar.

Karaktärsskapargeneratorn är mycker trevlig och kommer att vara till stor användning även i andra spel. Någon av er nämnde att en tidig version av denna var till ett fantasyspel, det vore kul att se hur den såg ut då.

De många spelexemplen/novellerna ger mycket känsla. Några fler sidor med världsinfo och äventyrsuppslag hade kanske varit trevligt men ni utnyttjar annars utrymmet på ett bra sätt sätt. Ni kunde å andra sidan tryckt med bara några milimeters marginaler och skyllt på pappersrasoneringen i krigstid. :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Grymt impad av kvaliteten, det här kändes som nåt jag definitivt kommer att inköpa nästa gång min ekonomi hämtat sig en smula.

Ska försöka hinna med att skapa en karaktär under morgondagen, faktiskt. Det, Dungeon of Doom samt speltest av ett eget projekt borde man väl kunna knöka in tycker man...
 

Vidugavia

Veteran
Joined
14 Sep 2008
Messages
35
Re: Jolly good!

Jag håller med om att det är av yttersta vikt att äventyren till spelet blir bra. Ur marknadsföringsperspektiv vore det bra om nu kunde slänga upp de konventsäventyr ni haft på hemsidan.
 
Joined
23 Jun 2009
Messages
5
Location
Göteborg
Re: England expects that every man will do his duty

Horungar är också människor, de kan vi inte leva utan. Vad skulle vi då klaga på? Marginaler kanske. Mer marginal åt folket.

Tack för alla kommentarer och det mycket positiva mottagandet på SSK, vi ville satsa ordentlig och det känns som om det gått hem, även för ett närproducerat, något överprisat, anglofilt rollspel med ett brädspel för att slå fram färgstarka karaktärer. Över förväntan verkligen. Roligt.

Nu är det några timmar kvar av SSK 2009, sedan åker vi hem och tar hand om våra förhandsbokningar från sajten. Annars ser jag fram emot vår deadline om några dagar för scenariot som ska in till nästa nummer av Fenix. Mer saker kommer.

Tack!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: England expects that every man will do his duty

Nu när jag hunnit bläddra igenom spelet lite mer noga så måste jag säga att jag är riktigt, riktigt nöjd! Well done!

Ska bli kul att provspela, när min "låda" kommer med postan från Goblin Games..
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Re: England expects that every man will do his duty

Instämmer i hyllningar och jubel! Jag har velat ha en lifeboard sedan jag fick testa en betaversion och den färdiga blev grymt bra!

Kvalitet kontra pris, så jag skulle nog lurats att köpt brädet även till högre pris, och regelerna hade jag nog fått skaffa mig för att jag diggar miljön. Men för mig var det också ett mervärde redan i blädrandet över den härliga humorn (speciellt i bildtexterna).

När det gäller scenarion så är det vårt (Rollspelsbaren, fast mest mitt) fel att scenarion från konvent inte ligger uppe ännu. Jag ska försöka se till att sista handen blir lagd på Arvet på S.t Marys från GothCon och imorgon ska jag lägga in sista justeringar på SSK-scenariot (som jag tror Christian ville få layouta), sedan borde de kunna läggas ut både för Fallen och på Rollspelsbaren. För de som vill ha mer så är i alla fall jag sugen på att köra Oldest Killer (från reglerna) och det som kommer i Fenix (sedan tror jag att det snart borde komma mer, då jag har spelat ett till scenario tidigare). Plus att jag kommer själv försöka kunna hinna skriva mer till miljön (GothCon är redan påbörjat).

-Gunnar (ska nog inviga sitt bräde ikväll)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Oj, det låter ballt. Mina klagomål på priset var ju förutsatt att produktionsvärdena inte var de högsta någonsin, så jag får väl ta tillbaka det lite då. Det skulle vara kul att se bilder på boken och brädet!
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Re: England expects that every man will do his duty

Måste tacka alla som kom och besökte oss på SSK och testade spelet. Det värmde med så mycket positiv feedback och det var kul med alla alla sköna karaktärer som skapades. nu är vi redo att pumpa in ännu mer energi i projektet!
Ett dundertack också till rollspelsbaren, folk var mycket nöjda med med sina spelningar.

Nu kommer nästa fråga. Vad finns det för önskemål, vad vill ni ha mer av till OFR? Närmast i linjen ligger (förutom ett äventyr i Fenix decembernummer)en vapen/utrustningskortlek samt en kampanj med projektnamnet "Blood, sweat and lemoncurd".
Kanske ska starta en tråd om det.

Tack igen
Reidal
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,900
Location
The Culture
Jag noterade att beställningssidan på er hemsida nu talar om riktiga beställningar och inte bara förhandsbeställningar. Men eftersom jag planerar att åka till Stockholm i helgen undrar jag om spelet finns tillgängligt i någon butik, eller om det är hemsidan som gäller om man vill köpa det?

/tobias
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Kommer nog inte ut i Stockholmsbutikerna fören tidigast slutet av nästa vecka, i Göteborg finns det att köpa på Goblin Games från och med i slutet av denna vecka. Annars är det vår webbsida som gäller.
 

wege

Veteran
Joined
5 Apr 2009
Messages
51
Location
Falkenberg
Re: England expects that every man will do his duty

När kommer de förhandsbokade, på SSK ej uthämtade, exemplaren att börja levereras?
 

wege

Veteran
Joined
5 Apr 2009
Messages
51
Location
Falkenberg
Re: England expects that every man will do his duty

Yey, beställt på riktigt. Sådär 5-10 minuter efter mejlet.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,421
Location
Maastricht
Gurgeh said:
Är det någon som har tillgång till någon form av fotografisk utrustning och kan tänka sig att avbilda spelet ifråga så att man får en uppfattning om hur det ser ut?
Ja det skulle vara fint att få se några uppslag ur boken faktiskt. Är det inget ni kan ordna?
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Du kommer nu att få världens mest uttjatade svar, tyvärr. Det kommer i nya webben (den har ni hört förr va?). Och när kommer den? 1 december är målet.
Ska kolla med min kollega om vi kan lägga upp något snabbt den den befintliga.
 
Top