Nekromanti Lanseringsdax!

Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Efter några skönt stressiga veckor och nu OPERATION: FALLEN REICH på tryck och släpps lagom till Stockholms Spelkonvent.
Från och med imorgon går det att förboka ett exemplar till lätt rabatterat pris på www.fallen.se.
Det blir två enheter; själva regelboken och spelplan med 300 unika kort, karaktärsblad och tärningar. Trycket blev givetvis lite dyrare än vad vi trodde så riktigt så prispressat som vi tänkt blev det inte.

Vad säger man?
Kom och köp?

Reidal
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Grattis! Hoppas spelet håller vad det lovar och att de är lika snyggt som typografin på er sajt!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,574
Location
Rissne
Dimfrost said:
329 spänn för 128 sidor? Det låter ohyggligt dyrt, faktiskt.
Till och med högre än de siffror som fick mig att tills vidare avvakta med Evolutionens Barn-färgversionen.

Jag brukar ha "max två kronor per sida" som riktlinje. men här fick man väl med ett gäng annat jox också, eller?
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Som sagt hade vi önskat att det blev billigare, men som läget är nu ligger vi på gränsen att går runt överhuvudtaget. Det är inte mycket vi kan göra åt den saken eftersom vi inte kände oss modiga nog att trycka i Kina.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Dimfrost said:
329 spänn för 128 sidor? Det låter ohyggligt dyrt, faktiskt.
verkar ju vara mer än en bok, ju:

"Main Rulebook -- 128 page book of rules, guidelines, illustrations and resources. All you need to start playing O:FR Ñ together with a d20 and pen of course.

The Life Board -- This box contains a game for creating your O:FR character — including a 89 cm by 63 cm game board called Life Board, a set of 300 unique game cards, 5 O:FR Character Sheets, 3 special O:FR dice and a Quick Rules sheet."

..eller har jag fel?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,574
Location
Rissne
Arfert said:
Dimfrost said:
329 spänn för 128 sidor? Det låter ohyggligt dyrt, faktiskt.
verkar ju vara mer än en bok, ju:

"Main Rulebook -- 128 page book of rules, guidelines, illustrations and resources. All you need to start playing O:FR Ñ together with a d20 and pen of course.

The Life Board -- This box contains a game for creating your O:FR character — including a 89 cm by 63 cm game board called Life Board, a set of 300 unique game cards, 5 O:FR Character Sheets, 3 special O:FR dice and a Quick Rules sheet."

..eller har jag fel?
Enligt hemsidan får man betala 630 spänn om man ska ha life board-paketet också. 329:- är grundboken bara.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
..såg det nu... DET är saftigt, så vi får hoppas att det är sjukt snyggt i så fall. Annars hade jag kunnat tipsa dem om billigare tryckerier, närmare än i Kina :gremlaugh:
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Arfert said:
Grattis! Hoppas spelet håller vad det lovar och att de är lika snyggt som typografin på er sajt!
Yup, snyggt snyggt! Men ett tips är att försöka använda .png till text istället för jpeg. Kvalitetsförbättringen är nästan alltid värd storleksökningen (om någon). Samma för er avatar här på forumet...
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Ni som kan får komma och prova på Stockholms konventet, vi har testat det hårt och alla är väldigt nöjda. Vi hoppas att spelupplevelsen och känslan är viktigare än priset per sida.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Det verkar som om ni blev blåsta av ert tryckeri, alternativt valde ett väldigt onödigt dyrt sådant. Jag har svårt att tänka mig någon sorts papperskvalitet och bindning som rättfärdigar ett sådant pris. Femfärgstryck rakt igenom och läderinbindning, kanske. :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Trevligt att ni fått det till tryck!!
Hoppas att det går bra för er på SSK med försäljning & sådant.
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Trevligt att du förbeställt, har aldrig själv varit på SSK, hoppas det blir nice.
Har precis skrivit klart ett 16-sidigt äventyr som kommer att vara med i decembernumret av Fenix, det var grymt befriande att skriva på svenska.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Nu har jag sett, bläddrat i och pillat på spelet.

Utan tvekan har O:FR det högsta produktionsvärde av alla svenska rollspel NÅGONSIN. Jag menar, när såg ni ett svenskt rollspel i präglat klotband senast? Apsnyggt på alla sett och vis (även om … ööh, jag suger på att komma ihåg namn … killen [Christian, jag kom på det till sist] från Fallen Publishing skruvade obekvämt på sig när jag upptäckte några riktigt fula horungar i texten). Typografi och utformning är annars av yppersta sort. Alltså, det är knappt jag kan återge i ord hur snyggt jag tyckte det var.

Basenanji fastnade tydligen direkt för både själva rollspelet, OCH det rollfigursgenereringssystem som i sig är ett helt eget spel, typ. Han köpte båda, och jag hoppas få spela det med honom någon gång framöver.
 
Top