Nekromanti Ladda artefakter.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Hur fungerar "Ladda ackumulator" egentligen? *måste ha fumlat mitt tänka-slag när jag skulle försöka förstå det*

Jag vill göra en artefakt med åtta laddningar, den kräver fyra (geotropiska) filament.

Okej, så här ska den se ut.

Alstra 4 geotropiska filament Ob4T6.
Transformera ett geotropiskt filament till termotropi med ett filament i förlust Ob3T6.
Besvärjelse med förlängd tidsåtgång till 3 minuter "Skärpa" Ob4T6.
Besvärjelse med förlängd tidsåtgång till 3 minuter "Bränna Metall" Ob4T6.

Alltså gör svärdet +Ob2T6 i Hugg/Stick och +Ob1T6 i Trauma/Smärta... plus att den glöder rött.

Laddningar: 8.
Aktiveringsvillkor: Något som jag inte ännu kommit på.
Varaktighet: 3 minuter.
Klass: Aggregat 19.
Svårighet: Ob4T6.


Oookej, när man ska göra denna (allt är avklarat förutom att ladda upp den), hur gör jag det? Laddar den med 8 laddningar alltså?
Tidsåtgång?
Beskriv gärna grundligt hur man gör det och ta jättegärna med ett exempel eller något, så att jag förstår mig på denna regel...

Tack på förhand ;-)

/P|uT0NiUm, [color:red]KIK ASS</font color=red>
 

Wolfes

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Luleå
Man slår lika många t6 som man vill ha laddningar.
tex 2 gånger med Ob4t6 mot Alkemi.
Sedan måste du 8 gånger alstra 4 filament geotropi eftersom du ville ha 8 laddningar.

/wolfes hoppas det blev klarare
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Eh... nästan i alla fall /images/icons/smile.gif *tror det*

Alstring: För den här artefakten slår jag alltså Ob4T6 (antalet filament) 8 gånger (en gång för varje laddning)?
Ladda artefakt: Ob8T6?? Eftersom att det är 8 laddningar......?

/P|uT0NiUm, [color:red]KIK ASS</font color=red>
 

Wolfes

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Luleå
jo det beror ju på vilken magnitud du har ladda på din gubbe har du magnitud 2 så får du slå Ob2t6 mot alkemi 4 ggr
osv.

/wolfes
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Okej... det hela verkar ganska klart nu, tack för hjälpen.

Men... hm...

Detta svärd har magnitud 3, så för varje laddning man vill ladda upp den med slår man Ob3T6?
Kan man öka på antalet laddningar efter att ha byggt den? Till exempel, detta svärd har 8 laddningar, kan jag helt plötsligt lägga till 14 på det?

/P|uT0NiUm, [color:red]KIK ASS</font color=red>
 

Mr spelledare

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
82
Location
Ängelholm
Nix enligt vad jag kna förstå kan du inte ändra svärdets natur efter att du har tillverkat det. För detta krävs ett nytt svärd.

MVH "Gud"
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Man kan ju använda samma svärd om han avinstallerar den gamla förtrollningen (att rekomendera om svärdet är sketadyrt).
 

Wolfes

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Luleå
jo man fortsätter att ladda med ob3t6 i ditt fall tillman fått så många laddningar som vill ha.

/wolfes
 
Top