WRNU Låt oss prata om grymlingarna!

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,723
Location
Göteborg
Det finns, för den som missat det, ett antal speciella emojir på wrnu, varav många kallas "graemlins" (jag kommer att översätta detta till "grymlingar" i den här tråden): :gremwink::gremtired::gremsmile::gremshocked::gremlaugh::gremelak::gremcrazy::gremblush::gremwhistle::gremsuck::gremsleep::gremooo::gremgrin::gremeek::gremcool::gremtongue::gremsmirk::gremsick::gremmad::gremfrown::gremcry::gremconfused:

De har följt med från tidigare forumsprogramvara, och är därmed en fin liten forumstradition, även om det nog nästan bara är jag som verkar använda dem numera. Om du undrar hur du kan använda dem så finner du dem under ikonen som ser ut som en glad smajly ovanför textrutan. Jag tycker att de är väldigt trevliga och söta!

Var kommer de ifrån från början? Är den någon forumit som har ritat dem, eller är de importerade från något bibliotek? Följde med någon forumsprogramvara vi använde? När kom de till forumet?

Jag föredrar dem framför mugglaremojir, men det är lite synd att de är såpass lågupplösta, och vissa uttryck (till exempel hjärtögon) saknas ju tyvärr. Vore ju väldigt kul med en uppdatering, men jag vet inte hur realistiskt det är.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Det är jag som ritat dem, pixel för pixel.

De är lite små för dagens pixeltäta skärmar, tyvärr (jag gjorde dem när skärmar fortfarande hade bildrör), men annars tycker jag fortfarande att de är rätt fina.

Och jag har faktiskt funderat på att göra nya versioner.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,723
Location
Göteborg
Det är jag som ritat dem, pixel för pixel.

De är lite små för dagens pixeltäta skärmar, tyvärr (jag gjorde dem när skärmar fortfarande hade bildrör), men annars tycker jag fortfarande att de är rätt fina.

Och jag har faktiskt funderat på att göra nya versioner.
Ballt! Det gör att jag diggar dem än mer, eftersom de var gjorda av oss (eller ja, dig) för oss, och inte någon standardiserad samling man valt som tillval någon gång i tiden.

Vet du när du gjorde dem? När kom de in i forumet? Var det på eget bevåg?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,613
Location
Huddinge
Och jag har faktiskt funderat på att göra nya versioner.
Jag hade gillat om man kunde ersätta de mycket mer ståndad gubbarna som finns som "Like" symboler med de här.
men set skulle kanske kräva en uppdatering ( även om man såfall bara hade behövt uppdatera fem stycken)
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Dantes grymlingar är fantastiska. Jag hade för många år sedan en knapp (en sån som på engelska heter ”badge”, jag vet inte riktigt vad som skulle vara en bra svensk översättning) med en grymling på, som jag lät trycka. Det kändes som att ha en hemlig symbol bara forumiter känner igen.
 
Top