Nekromanti Lång kampanj enligt dig?

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Vi satt typ 8 9 h med CoS-mötena ändå tog det ett trettiotal möten! Wow vilken skillnad mot er, Bolongo!! Men vi körde flera ggr vecka. Tror mina spelares RP irrade runt betydligt mer.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,130
Location
Göteborg
2097;n239986 said:
Vi satt typ 8 9 h med CoS-mötena ändå tog det ett trettiotal möten! Wow vilken skillnad mot er, Bolongo!! Men vi körde flera ggr vecka. Tror mina spelares RP irrade runt betydligt mer.
Ja, mina spelare var nog litet MMO-skadade, de kände ett tvångsmässigt behov att "beta av quests". De skämtade en del om att när de kom till den större staden stötte de på en massa personer med utropstecken över huvudet.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
:D
Exakt samma skämt fick vi höra i början av LMoP. Men jag tror dom har vant sig av vid det nu efter ett par år av spelande och när vi körde CoS var det mycket mer av en sandbox för dom. Dom skapade sig ett hem i Vallakis kyrka m.m. En rp hade som background att han var besatt av en djävul så det drev mkt av spelet ett tag
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,064
Vår längsta kampanj, ett hemmabygge i fantasymiljö, varade i över 10 år, med minst 150 speltillfällen. I praktiken var det flera långa kampanjer staplade på varandra , men i samma värld, och med kontinuitet i SLP, platser etc. Jag tror att någon eller några rollpersoner var med hela vägen, även om de var "parkerade" ibland så att spelaren fick testa att spela något annat en tid. De gick från unga oerfarna äventyrarwannabees till åldrade, garvade och oerhört mäktiga världsomskapare. Regelmässigt hann vi med att testa minst ett dussin system, en del köpta (BRP, Ars Magica, Harn och några till) en del egenskapade. Det blev många transformationer av samma rollpersoner...

Oneshots i den världen var korta insticksäventyr, en eller två kvällar långa.
Korta kampanjer var 3-5 kvällar, och sedan kom de långa kampanjerna som kunde vara upp mot 15-20 kvällar långa (den längsta var nog en bit över 30 kvällar).

Sedan dess har ingen spelvärld klarat mer än ett tjugotal gånger tror jag, även om en 80-talsvärld med cthulhu-vibbar dykt upp i olika iterationer genom åren (från 80-talet, då det var vår nutidskampanj, till i år), där SLP från en version dykt upp i en annan, men med ny SL och ny regelmotor. Men det är lite kul när gamla kända SLP kommer tillbaka i helt oväntade sammanhang, och ofta med en ny twist!
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag spelar just nu i en hemsnickrad 5:e spelljammer kampanj där vi kör 4 spelmöten i månaden och vi är uppe i 40 spelmöten ,det är en lång kampanj för mig .
 
Top