Lådade rollspel

Tärningar? Kartor? Rollformulär? Multipla böcker?

Tärningar har man givetvis i sin designated tärningslåda. Kartor och annat löst kontorsmateriel stoppar man i en mapp. Multipla böcker är en styggelse, rollspel bör komma i en enda tjock bok. Men oavsett så sätts ju böcker i bokhyllan ofc.

Lådor är en meningslös gimmick och aktivt avtändande för mig. Rollspel är litteratur, inte leksaker, och lådans enda funktion är att samla likes från banala unboxing-videor.
Mitt perspektiv är nog att rollspel snarare är leksaker än litteratur. (Och vissa jag pratat med har en snäv definition av *spel* där de tycker att vissa rollspel inte borde få kallas för det.)

Men jag har nog aldrig sett en rollspelsunboxing-video, så det verkar onödigt för förlagen att spendera pappen om det skulle vara enda syftet. Däremot har jag sett massor av ”recensioner” som bara är genombläddringar.

Förvirringen är tydligen total i tråden! 😀 Jag tänkte alltså att du mycket väl kunde tala brittisk engelska och vara YouTuber, men så var tydligen inte fallet. Antar jag.
Det var nog en referens tillbaka till startinlägget där Verlandes skämtade över tillfälligheten att Quinn's Quest lager upp en video om boxar samtidigt som han går runt och funderar på dem.

Det är lustigt, för jag gick precis och fnulade på det här med boxed sets och så lade Quinn's Quest upp en video om just det.

Vad tycker vi om såna här Rollspel-i-Låda? Min hållning är att jag ogillar grundböcker i lådform, men älskar lådade äventyr och kampanjer.

Sidenote: är det något annat ni vill att jag ska gå runt och fnula på så att Quinn's Quests nästa video handlar om det?

Back