Länkar till forumiternas egna rollspel

På min Itch-sida kan man hitta:
  • Rymdspelet Små flarn i makrokosmos (finns även på engelska)
  • Det ordvitsande fisksamuraispelet The Way of the Salmon-Ray
  • Den spelledarfria realityshowsimulatorn Kändisbarn!
  • En religionsgenerator
DriveThruRPG kan man hitta ett systemlöst äventyrsfrö inspirerat av Kjell Höglunds låt De fördömdas ö, och äventyret Fowl Play in the Mallard Dynasty till Dragonbane där jag försöker besvara frågan "vad hade hänt om Succession och brittiska smäll-i-dörrar-farser hade befolkats av ankor?

Jag har även bidragit med några grejer till Vindsjäl i äventyrssamlingen Tadonro IV, bland annat en månfestival och ett äventyr inspirerat av min strid med parkslide i trädgården.

Kul med nya inlägg! Jag bläddrade igenom hela tråden och det är kanske dags för lite uppdateringar så här inför Gothcon?
Jag har börjat göra lite enkelartikeldesign av mina Ur Illerns hjärnvindlingar och även skriva klart några nästan-klara dylika. Laddade precis upp naturfilosof, ett nytt värv till Kopparhavets hjältar. Just den finns nog en hyfsad motsvarighet i DoD -23 men det kommer fler och de kan säkert vara till inspiration i Ereb Altor så väl som Kopparhavets hjältar. Det är ju ändå typ samma värld fast med olika regelsystem.

Rollspelsartiklar på Villae Mustela

Back