Länkar till forumiternas egna rollspel

På min Itch-sida kan man hitta:
  • Rymdspelet Små flarn i makrokosmos (finns även på engelska)
  • Det ordvitsande fisksamuraispelet The Way of the Salmon-Ray
  • Den spelledarfria realityshowsimulatorn Kändisbarn!
  • En religionsgenerator
DriveThruRPG kan man hitta ett systemlöst äventyrsfrö inspirerat av Kjell Höglunds låt De fördömdas ö, och äventyret Fowl Play in the Mallard Dynasty till Dragonbane där jag försöker besvara frågan "vad hade hänt om Succession och brittiska smäll-i-dörrar-farser hade befolkats av ankor?

Jag har även bidragit med några grejer till Vindsjäl i äventyrssamlingen Tadonro IV, bland annat en månfestival och ett äventyr inspirerat av min strid med parkslide i trädgården.

Kul med nya inlägg! Jag bläddrade igenom hela tråden och det är kanske dags för lite uppdateringar så här inför Gothcon?
Jag har börjat göra lite enkel artikeldesign av mina Ur Illerns hjärnvindlingar och även skriva klart några nästan-klara dylika. Laddade precis upp naturfilosof, ett nytt värv till Kopparhavets hjältar. Just den finns nog en hyfsad motsvarighet i DoD -23 men det kommer fler och de kan säkert vara till inspiration i Ereb Altor så väl som Kopparhavets hjältar. Det är ju ändå typ samma värld fast med olika regelsystem.

Rollspelsartiklar på Villae Mustela

Last edited:
Om vi bortser från verk där jag bidragit till med texter och artiklar, utan fokuserar på de som jag själv haft ansvaret över så tror jag det här är en hyfsat komplett lista.

Bortom
  • Bortom: Lögnens slöja - nutidsskräckspel
  • Visioner och fantasier - mer spelmöjligheter för spelarna, mer tips och råd för spelledaren
  • Kolonnerna - två stycken äventyr som är tematiskt sammanknutna kring två mystiska kolonner
  • Anakronismer - En berättelse där rollpersonerna får uppleva det brittiska samhället Rustoncrowe, både i nutid och på 1920-talet
  • Noas sista drag - En biblisk berättelse där rollpersonerna drar in i en episk kamp mellan Noa och demonen Legion.
Leka med elden
  • Leka med elden - nybörjarrollspel där man spelar fyra ungdomar som besöker traktens gamla spökhus
Leviathan
  • Leviathan - Undervattens science fiction-rollspel som ligger i Bortoms framtid
  • Konfliktkortlek - spelhjälpmedel
  • Kartpaket - spelhjälpmedel
  • Polaris: Smugglarnas stad - Den första undervattensstaden som sett sina bästa dagar och nu är hem för smugglare och andra profitörer
  • Skuggstaten - Episk berättelse som utspelar sig mittemellan Bortom och Leviathan och knyter samman dem.
  • Villovägar - Sex små äventyrsuppdrag samt två uppsättningar karaktärer och skepp att spela dem med
  • Under ytan: Volym I - Två äventyr samt mer världsmaterial
  • Svart svan: Det mahariska kriget - Regler om skepp, hur de byggs och hur de slåss, insikt om spelets antagonister maharerna och den episka kampanjen Det mahariska kriget
  • Under ytan: Volym II - Ett äventyr, mer världsmaterial i form av två nya megapoler och ett kapitel om sjöodjur
  • Jericho: Drömmar och Dekadens - Stadsbok som skildrar den smutsiga och lyxiga delen av megapolen Jericho, framtidens Las Vegas.
Annat:
  • Barnarov - äventyr i Sverige med fokus på svensk folktro till En Garde! III
  • Lancea Longini - äventyr i Frankrike med kopplingar till det spjut som stack Jesus på korset till En Garde! III
  • Appendix #1 & #2 - artikelsamlingar till Mylingspels olika rollspel.
Övrigt:
  • Under katastrofen - Ett mindre rollspel skrivet åt ABF 2021 för deras cirkel om krisberedskap och tre olika scenarion där kriser kan uppstå. Kan laddas hem gratis numera på länken.
Kul med nya inlägg! Jag bläddrade igenom hela tråden och det är kanske dags för lite uppdateringar så här inför Gothcon?
Ja, det låter som en bra idé! Brukar ju komma mycket nytt då!

Edit: Uppdaterade med beskrivningarna till sakerna då jag såg andra gjort det.

Last edited:
Back