Nekromanti Kvinnokampen, finns den? Ååå tjejer...

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Mina erfarenheter

De tjejer jag spelat med, och framförallt en viss tjej som råkar vara min kanske bästa kompis, är helt jävla vansinniga. En fredlig lösning är ingen lösning, typ.
En bekants gamla spelgäng hade en tjej som hade två standardkommentarer:
Det HÄNDER ju ingenting!
och
Nä, nu DÖDAR jag honom!

Erik
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Varför är det på det här viset?

för att sätta mig i en cirkel: för att det är på det viset. Flickor drar sig kanske för att ge sig in i något som allmänt ses som en pojk-grej... precis som pojkar drar sig för att ge sig in i sådant som ses som flick-grejer.

Det finns dock hopp. Jag tycker det dräller av kvinnliga rollspelare idag, jämfört med förr i tiden. Jag misstänker att det har att göra med att både pojkar och flickor är bättre på att leka tillsammans är de uppnått en viss mognad och att rollspelandet stiger i åldrarna.

Sist men inte minst - spelar tjejer annorlunda?

Inte de jag spelar med... men å andra sidan är det ju ganska naturligt. Om vi spelade totalt annorlunda skulle vi nog inte spela tillsammans :gremsmile:

Själv har jag inte sett någon större skillnad, men däremot har jag som SL märkt att vissa manliga medspelare har en tendens att köra över de kvinnliga deltagarna när det är dags för beslutsfattande.

Jag har som SL märkt att vissa medspelare har en tendens att köra över de andra deltagarna när det är dags för beslutsfattande. Kanske har jag haft privilegiet att spela med "equal-opportunity"-egoister? :gremwink:

/Vindhand - som blivit överkörd av såväl kvinnliga som manliga medspelare när det var dags för beslutsfattande...
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Heh...

(Jag är den enda mannen på mitt jobb, och är uttryckligen inte välkommen på en fest för min chef. Shit happens.) Detta kan leda till otrevligt beteende som stöter bort intresserade tjejer...

Läste det där helt fel. Jag såg framför men en misogyn och bitter Nightowl som fräser mot flickor som försöker prata med honom, mumlandes något om "jag fick minsann inte komma på er fest!".
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Flickor drar sig kanske för att ge sig in i något som allmänt ses som en pojk-grej... precis som pojkar drar sig för att ge sig in i sådant som ses som flick-grejer.
Sant. Jag undrar om det är återkommande fråga på www.brodyr.nu om varför det är så få tonårspojkar som broderar, och om hobbyn blir lidande av att det finns så få, och om de broderar annorlunda...






OK, så det kanske inte finns särskilt många tonårsflickor som broderar HELLER, så liknelsen haltar, men jag försökte tänka mig en hobby som ses som 'kvinnlig' och som måhända anses som mindre statusfylld för tonårstjejer... :gremblush:

Erik, fick inte brodera med flickorna när han var liten...
 

Ghoulz

Swordsman
Joined
27 Jan 2002
Messages
496
Location
Handen
Re: Vi å Dåmm

Gäller de oss som inte är hetero också, eller blir vi extra lidande?

Det brukar väl vara den rådande meningen bland queerteoretiker att heteronormativiteten framförallt gör de som avviker från normen lidande. När det gäller kvinnor i rollspelssammanhang slår normen delvis tillbaka även mot de som passar in i den.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Kom ut!

Tjejer är för det mesta in rädd att ta kontakt med nördarna utan har snarare svårt att hitta dem från början. Blir man interesserad av rollspel som tjej är mer eller mindre enda chansen att hitta rollspelare att redan umgås med alla nördar alternativt av en chans har en storebror alternativt klasskopis som spelar då de är ett intresesse som att de är väldigt svårt att lägga märke till.

/Elin
 
Top