Nekromanti Kvicksilvergruvan, DoD Expert (SPOILER)

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Tjena.
Nu är det så här att jag tänkte köra Svavelvinter en gång till. Jag börjar tycka att den är bäst i Konfluxserien. Den har liksom mest själ .
Nu när jag har läst igenom den igen kom jag på att ingen av de spelare jag har haft i mitt våld någonsin lyckades hämta kvicksilvret i Khazad Kvur. Alltså fick de inte reda på
städet i Järntornet, som annars är betalningen från Dvärgarna.

Har nån av er kommit på något smart sätt? Utan att bli schackpjäs åt Blatifagus... :gremgrin:

Ok, Trakorien/Svavelvinter-fans, upp till bevis!
/Basenanji
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag måste erkänna att mina spelare missade Blatifagus helt den gången. Den undvek honom så gott det gick. De hittade bakvägen in.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Ok, men när jag kollar kartorna verkar det som att bakvägen leder rätt ner till Blatifagus! Har jag missat något?
Ojoj, jag trodde att jag var Sverigebäzt på Granströms äventyr...*suck*
Tacksam för svar!
/Bas
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Nix, den hemliga gången leder till rum g på Gruvans Andra Plan. Blatifagus håller som bekant till på Översta Planet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Bra Eksem! Tack!

Extremt bra och juste av Eksem att svara på mitt toknördiga inlägg! *Applåd*
Det är så det ska funka på såna härna forum!!

Jag känner självklart till den hemliga ingången till rum g.
Det bökiga är att forsla tillbaka kvicksilvret den vägen. Golvet börjar ju sjunka tillbaka efter två timmar, om man inte eldar hela tiden, förstås. Åhhh nu fattar jag... Jag är rätt trög....
Men har några av era rp fattat det? Att de måste elda hela tiden för att kunna ta sig tillbaka?

Den ingången jag menar (som leder till Blatifagus) står nämd på sid 60:
" 3. Rökgångens mynning"
"Detaljer: FV Dolda Ting- Svag rök tycks stiga ur bergssidan ca trettio meter utanför gruvans mynning..."

Nåja.

En annan fråga är hur rp tar sig in i kontornet om de inte använder sig av magi...(från kontornet går den hemliga gången).
Eksem, eller andra...svara! Eller jag menar, svara snälla!
/Basenanji
 

]:)

Veteran
Joined
11 Mar 2001
Messages
51
Location
Borås
Vi hjälpte dvärgarna jag för att jag själv var dvärg och ville hjälpa mina kamrater sen ville jag ju lära mig om allt som hade med berg å sånt att göra :gremsmile: och vi lyckades hitta den där ingången som stängdes om man inte eldade men vi eldade gick in å den stängdes så vi blev instängda som tur va så var det några rp kvar utanför dörren som började elda igen så smög vi ner där började bära tunnorna några började slåss mot monstret där nere (tentakel monstret) sen fick vi springa i nån trappa där draken låg ovanför å ville han kunde han grilla oss när vi sprang förbi men turligt nog gjorde han inte det :gremsmile: sen gick magikern i gänget upp till draken och började snacka med han efter att han varit borta i 10 min trodde vi han hade dött å gick därifrån :gremsmile: då stötte vi på massa små monster där nån stans kommer inte ihåg vad det var men vi var på väg att bli slaktade men då kom som tur var våra andra vänner så nu fick vi springa från monsterna och springa till ingången som höll på att stängas :gremsmile: men vi han ut som tur var :gremsmile: sen gick vi ner med en massa tunnor fick en liten belöning fick veta om städet hann levlaupp sprang in i tornet och förstörde det med hjälp av troll utanför :gremsmile:
 
Top