Nekromanti Kvicka idiottankar

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
var i vanlig ordning & lirade Carcassonne, då en bekant som lirar magic fick för sig att visa ett av sina dyrare kort, typ 6000 spänn eller vad fasiken det kostade..
Då för en millisekund tänker jag tanken: Fasen, hur skulle hanns min se ut utifall jag huxflux käkade upp det.... :tekopp:

/ Johan K, som varit duktig & städat idag..
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Jag hade spelat väldigt mycket X-Com Apocalypse, dvs del tre i UFO: Enemy unknown, när jag var på väg till jobbet. När jag passerar MacDonalds så blåser en brun papperspåse över vägen och den första tanken som poppar in i mitt huvud är "Brainsucker".
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,618
Location
Umeå, Västerbotten
För att inte tala om varje gång man under dagen ska kolla vad klockan är och ögonen automatiskt säker sig ner åt högra hörnet i synfältet för att leta efter klockan.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,618
Location
Umeå, Västerbotten
Jag saknar helt och hållet praktiskt sinnelag ibland. Är jag fokuserad på något annat mentalt så blir jag ytterst opraktiskt och ologiskt. Folk brukar stå och gapa och undra vad jag i helvete håller på med. Dessutom förlorar jag hörseln när jag är koncentrerad på annat, och att jag sedan har gigantiska problem att växla mellan skrift och talspråk (är dyslektiker och ser de mentalt som helt olika företeelser) gör det inte bättre. Så det brukar bli en del. Dessutom göt jagen hel del saker som bara är så udda att jag inte ens får grepp om.

Jag satt nere framför datorn och kom och tänka på något men jag var inte riktigt medveten om vad. Så min naturliga reaktion blev att plötsligt springa upp för trappen och ropa "ELIN!" till min mammas och min lillebrors och sedan också min stora förvåning.

Sedan så, nå jag funderar hörseln när jag koncentrerar mig. Så på ett konvent när jag skulle spela magiker men inte riktigt fattat magisystemet och säger SL till gruppen: "Vi tar magisystemet när det kommer, Elin du är ju smart så du fattar nog det." Vilket följdes av två sekunder tystad så jag stirrade på SL oförståenda och sedan uttalade ett helt klart förvirrat:" Va? "


Jag är naturlig statistiker dessutom. Jag skulle sätta upp den magnetiska övningskörningskylten på bilen men konstrade att den vägrade fastna. Jag upprepade proceduren 4 ggr, varpå jag nådde slutsatsen att den nog inte skulle fastna för bilen var gjord av komposit material.

Normal dörröppning för Elin gåt till såhär: Elin drar i dörrem. Elin drar i dörren igen denna gång med mer kraft, Elin drar ytterligare 3 ggr i dörren. Elin tar en paus och tänker. Elin testa trycka på dörren. (Visar den sig då fortfarande stängd försöker Elin trycka några ytterligare gånger om hon tittar om det är låst.)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
För att inte tala om varje gång man under dagen ska kolla vad klockan är och ögonen automatiskt säker sig ner åt högra hörnet i synfältet för att leta efter klockan.
Känner igen det. Jag lyckades skålla vänstra handleden lite på överhettad ånga. Inte illa, men tillräckligt för att huden skulle vara irriterad så att jag fick ha klockan på höger hand ett tag. Gissa hur många gånger jag tittad på min vänstra handled, trots att det kändes helt fel att ha klockan på höger hand.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Jag kommer inte på några jag själv varit med om (även om det är ungefär tre gånger om dagen och vi skrattar åt dem i en timme), däremot sade min pappa en ganska kul sak på ett av mina småkusiners dop häromåret: "Ja, det är jag som är Finn, Rubens [ungen, Hjalles anm.] faster" Han menade moster. :gremsmirk: När min farbror tog studenten skulle min far även presentera sig för hans kompisar. "Hej, det är jag som är Jons [min farbror, Hjalles anm.] bror Jon!" Hjärnsläpp igen. :)

-Hjalle, som har sagt och gjort så jefla mycket tankeklantigt i sina dar, men inte kommer på något ordagrant... Buhu.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Min mest pinsamma översättning är väl dock "Och byn har en specialitet, nämnligen... *rulla tärningar kolla tabell* ... Naturligt portvin."
Hade de vakter som körde krossbågar endast iklädda kedjebrev? Isåfall har jag också varit i den byn. :gremsmile:
(öhhm... poäng till Rosen för den)
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Jag och ett par vänner satt och spelade eon, själv spelade jag en stum yngling med märklig bakgrund, för att kunna komunisera så använde jag mig av teckenspråk som en berusad bonder översatrte för resten av gruppen, vi talade då tillvarandra som vanligt trots att vi var "in"
alltså inte "Dharko säger" eller "jag säger"
En anna i gruppen säger då "jag talar ganska högt" och så gör han det bonden skrattar och säger att jag bara är stum och inte döv.
va bra svarar han jag trodde han var blind.

En annan kliker från vår grupp är då jag spelledde gruppen ett gäng tiggare, gruppenb är ute i skogen och är hungriga, en av grupmedlemmarna har lyckat lägga vantarna på en rostig och opålitlig gammal rävsax som han spänner up (klarar slaget emot tur) sedan säger han
"Johan kan jag få en liten köttbit till min fälla"
jag som SL frågar vad ska du försöka fånga i fällan, mest för att berätta var som fällan ska plaseras och vilka djur som finns i markerna.
han svarar:
"en kanin eller hare"
Detta följs av en kort tystnad, en av spelarna utbrister.
"e du dum eller"
va fan trodde ni att jag tänkte fånga då? en hjort eller!

VH Jens.L "Nästa morgon satt det en vildsint köttätande kanin i fällan och morrade"
 
Top