Nekromanti Kvicka idiottankar

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,448
Location
Helsingborg
Har ni någonsin tänkt (eller sagt) en sak och sedan någon tiondels sekund efteråt kommit på hur jäkla korkat det var? Jag kan ge några exempel på just detta..

Jag brukar ibland kolla in på Inloggade-sidan här på forumet och ibland tänka "Hehe, jag undrar vad forumspottarna tänker när de ser att jag läser det här urgamla inlägget?".. Det har faktiskt hänt både en och två gånger att jag från forumet surfat till imdb och tänkt "Hehe, jag undrar vad de på Inloggade-sidan tänker när de ser att jag är på imdb"..

Andra exempel?

Tja, en gång när jag rengjorde linserna och satte dem i behållaren så funderade jag på varför R:et (markerar höger lins) på ena behållaren var i relief, alltså bokstaven är upphöjd från materialet (jag hoppas att det heter så).. Sedan kom jag på svaret.. Det är ju naturligtvis för att de blinda ska veta vilken behållare de ska använda.. Jag lovade mig själv att aldrig berätta att jag tänkt det där för någon..

En tredje gång bejakade jag tydligen min kvinnliga sida.. Jag satt och kollade på teve och en snygg kille var i rutan.. Efter en stund kom det fram att han var homosexuell så då tyckte jag det var naturligt att kläcka ur mig den uttjatade klichén "Ja, det är typiskt.. Här ser man en snygg kille och så är han bög" Jag vet inte på hur många sätt som jag tänkte fel..

/Han som är heterosexuell
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,575
Tja, en gång när jag rengjorde linserna och satte dem i behållaren så funderade jag på varför R:et (markerar höger lins) på ena behållaren var i relief, alltså bokstaven är upphöjd från materialet (jag hoppas att det heter så).. Sedan kom jag på svaret.. Det är ju naturligtvis för att de blinda ska veta vilken behållare de ska använda.. Jag lovade mig själv att aldrig berätta att jag tänkt det där för någon..
Inte helt orimligt, det förekommer nog att blinda har färgade linser eller linser med "vanligt" utseende för att dölja ett "underligt" öga. (citattecknen är där för att jag inte orkade komma på en krystad politisk korrekt benämning när man kan formulera sig enkelt så att folk fattar, inget nedsättande i benämningarna alltså)
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Du, jag är inte blind men det är inte en chans att jag kan se vad det står på mina linsbehållare ändå, om jag inte håller dem precis vid ögonen.

Jag är inte färgblind heller, så det faktum att ena locket är grönt hjälper dock. =]
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,198
Location
Göteborg
En rolig grej som Frixeray sa var att det blev orättvist om tyskarna fick köpa euro för två d-mark medan vi svenskar fick punga ut med hela nio kronor. Klart tyskarna skulle vinna på det... =)

// avatarex, har gjort mycket puckat men kanske inte just av det här slaget
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Jag minns en gång då jag satt och diskuterade med min kamrat över msn om bäverkorv och hur det skulle smaka. Tillslut så hamnar vi i det skedet då vi börjar planera en bäverjakt. Då kläcker jag ur mig, som det står i min signatur. "Fast jag tror bävrar är efterlysta". Sekunden senare inser jag min tabbe men då var det försent. Fråga mig inte varför bävrarna är efterlysta, det bara blev så.
 

Sebastian

Veteran
Joined
31 Oct 2004
Messages
18
Location
Lysekil alternativt Stockholm
Jag, en manlig kamrat och två kvinnliga sitter och slöar oss på en svenskalektion. Eftersom det är en svenskalektion så klämmer den manliga kamraten in sig på en hylla. Kvinnorna kommenterar detta med att fråga varför män har så smala rumpor, vilket jag svarar omgående på med orden;

Man kommer djupare in då.

Vi blev ganska oseriösa efter den kommentaren. :gremwink:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Nightowl till gäster, pekandes på desserten:
"Och ni veganer behöver inte oroa er, det är inget kött i tårtan!"

Gäst:
"Det är inte bara veganerna som blir lättade av det beskedet..."

(Jag menade alltså något typ "animaliskt protein")

Erik
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Tja, under en klassresa till Prag i gymnasiet så hamnade jag och några till på en BBQ-restaurang menad att se amerikansk ut. Vi var alla bakfulla och ur högtalarna strömmade skräning amerikansk country. Jag måste fallit i koma en kort stund för plötsligt så tyckte jag att de sjöng på italienska. Jag lyssnade och lyssnade men kunde inte begripa vad sången handlade om. Till sist frågade en av mina klasskamrater varför de spelade italiensk countrymusik på en amerikansk restaurang i Prag, vilket väckte en del konstiga blickar eftersom det var precis samma sång som vi hade hört när vi kom i restaurangen och den var på engelska. Efter att ha ställt om mina öron insåg jag snabbt mitt misstag.

Av någon anledning så verkar jag få mest kvicka idiottankar i samband med att jag intar alkohol. :gremsmile:
 
G

Guest

Guest
Jag är nog lite för kvick i mina kvicka idiottankar, jag börjar bara skratta eller rodna eller något för att jag inser hur idiotiskt det är.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Kvicka idiottankar (OT)

Erik under spellsession:

– Finns det några kvinnliga motsvarigheter till munkar?

//erik. OT eftersom det handlar om rollspel.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
"Hehe, jag undrar vad de på Inloggade-sidan tänker när de ser att jag är på imdb"..
Ha ha! Det där äger så mycket! En IRC-skada, för på IRC kan man ju gå in på en kanal och bli utsparkad just för att man samtidigt är inne på en kanal där det tankas ner åsneporr och liknande. Eller... Jag menar, jag har hört att man kan bli det...

Nå, när jag hade en Amiga så ritade jag jämnt i programmet Deluxe Paint. Där hade man en verktygspalett vid sidan av bilden med olika ikoner, särskilt bra var det med en direktknapp för undo (=ångra). Så fort man gjorde fel så lärde man sig att automatiskt föra muspekaren till kanten och trycka på rätt knapp för att ångra misstaget. Grejen var bara att när jag senare satt och ritade med papper & penna så sträckte jag mig flera gånger med handen till sidan av papperet och letade efter undoknappen, innan jag fattade hur dum jag var.

Å så har jag sagt "Jag heter Rising men kallas för Rising" flera gånger och snabbt rättat med "alltså, tvärtom, menar jag!" som om det skulle gjort saken bättre.
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
Grejen var bara att när jag senare satt och ritade med papper & penna så sträckte jag mig flera gånger med handen till sidan av papperet och letade efter undoknappen, innan jag fattade hur dum jag var.
Jodå, sånt händer ju, liknande har hänt för mig några gånger t.ex. när man försöker föra muspekaren utanför skärmen, då e man trött, eller lite almänt hjärnskrynklad :gremwink:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,448
Location
Helsingborg
"t.ex. när man försöker föra muspekaren utanför skärmen, då e man trött, eller lite almänt hjärnskrynklad"
Hehe.. På LAN när jag ska peka på en en sak på den andres skärm så har jag försökt peka på vad jag menade med min egen muspekare.. Hade varit ballt om det funkat dock..

Annars lyckades bror min göra en rätt galant grej.. Han klippte ut några filer (ctrl-x) och skulle flytta dem till ett annat ställe.. Dock så hade han inget diskutrymme kvar så han tänkte "Ja, men de här filerna har jag ju redan klippt ut" och tog bort (shift-del) de filer han tänkt flytta.. ... ... !

/Han som kommer å tänka på (i och när han läste vad Nightowl skrivit) en släktmiddag när det kom upp att jag hade läst tyska och jag svarade lite skämtsamt "Äh, den mesta tyskan har jag lärt mig från tyska porrfilmer." varpå min moster kommenterar "Jaha, har du tittat på tyska porrfilmer?" (kanske inte det bästa diskussionsämnet?)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Han som kommer å tänka på (i och när han läste vad Nightowl skrivit) en släktmiddag när det kom upp att jag hade läst tyska och jag svarade lite skämtsamt "Äh, den mesta tyskan har jag lärt mig från tyska porrfilmer." varpå min moster kommenterar "Jaha, har du tittat på tyska porrfilmer?" (kanske inte det bästa diskussionsämnet?)"

Med tanke på din kunskap om obskyra perversioner så är jag osäker på om jag verkligen vill veta vilken sorts porr du tittat på oavsett om den var på tyska eller ej. :gremsmile:
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Rätt ofta, men min personliga favorit är nog (hände i högstadiet):

Jag strosar ner längs trottoaren, på andra sidan gatan ser jag nån typ komma gående, han har långt svart hår med sidbena, kort mustasch och en sliten jeansjacka.

Jag tänker: "Men kolla ,därborta kommer ju jag!"
Jag var så här nära att lyfta armen och vinka innan jag plötsligt insåg en sak...

--
Åke
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag skulle skriva... kommer inte ihåg vad. Men det var i alla fall siffror. 4 minns jag att det var. Och fyran skulle efterföljas av ett plustecken för att förevisa att det skulle vara fyra och över.
4, skriver jag glatt och anar inte problemen som komma skall. Sedan drar jag ett streck och glor ner på pappret.
"4-? Det skulle ju vara 4+!" Så jag suddar minustecknet. Börjar igen. "Men va fan, 4- igen!" Sudda sudda. "4-?! Nej nu jelf, varför kan jag inte skriva ett vanligt plustecken för?" Sudda sudda sudda. "4-!" Suddet åker fram tills jag äntligen kommer på att jag kan ju bara göra ett tvärstreck och vips blir det ett plus.
Illa.

Min mest pinsamma översättning är väl dock "Och byn har en specialitet, nämnligen... *rulla tärningar kolla tabell* ... Naturligt portvin."
Någon som kan lista ut vad byn egentligen hade? Spelet var på engelska ifall det hjälper :gremgrin:


Storuggla, inte en tanke men ändå
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,182
Location
Borås, Sverige
Min mest pinsamma översättning är väl dock "Och byn har en specialitet, nämnligen... *rulla tärningar kolla tabell* ... Naturligt portvin."
Någon som kan lista ut vad byn egentligen hade? Spelet var på engelska ifall det hjälper
Skulle ju gissa på "Natural port"...

Dummaste jag sagt var på den tiden det fanns vinylskivor (ni vet små platta skivor med ett knaggligt spår i som en mekanisk nål på spelare gick i och då fick man ljud :gremtongue: ).

Nåväl Jag skulle spela in en viss låt på band. En kompis hade med sig den singeln som låten var på. Frågade om han hade med singeln (titellåten var på A-sidan). Svaret var "yup". Min fullkomligt logiska följdfråga var "Har du med andra sidan också..." eftersom det var den låten jag skulle spela in.

/Ulfgeir
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,448
Location
Helsingborg
"Med tanke på din kunskap om obskyra perversioner..."
Det är du som har levt i en skyddad tillvaro.. :gremsmile:

"...så är jag osäker på om jag verkligen vill veta vilken sorts porr du tittat på..."
Jag skyller på mitt beteendevetenskapsintresse som under ett halvår inriktade sig på sex..

Fast jag har å andra sidan ständigt haft personer med extrem sexhumor runt omkring mig.. Min mamma ringde mig en gång och undrade måtten på mitt vardagsbord.. "Kan du ta fram en linjal och mäta mellan benen".. Jag var tyst i två sekunder och sedan började vi båda garva.. "Vill du ha det i centimeter eller i tum?" började jag och fortsatte babbla om hur synd det var om mig för att till och med min mamma gav mig mindervärdeskomplex...

Telefoner är annars rätt roliga för de bäddar för rätt dumma misstag.. Det var dagen efter en fest och jag fick ett SMS av en tjej som tackade för hur trevlig festen var kvällen innan.. Jag läste upp det för en kompis, sade "Gud, vad sött" och tog sedan bort SMS:et (då jag hade rätt lite minne i mobilen).. När kompisen frågade "Vad ska du svara?" insåg jag mitt misstag.. Jag hade inte henne i min telefonlista heller.. Hmm.. När jag tänker efter så har hag har inte hört av henne sedan dess..

/Han som tar lång tid på sig med sina kvinnor
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,575
"t.ex. när man försöker föra muspekaren utanför skärmen, då e man trött, eller lite almänt hjärnskrynklad"
Hehe.. På LAN när jag ska peka på en en sak på den andres skärm så har jag försökt peka på vad jag menade med min egen muspekare.. Hade varit ballt om det funkat dock..
Händer mig hela tiden. Jag arbetar nästan enbart med datorer med flera monitorer (2, 3 eller 4) och när jag därför sitter framför två monitorer som hör till olika datorer så är det nästan oundvikligt att man gör sådant.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Bibliotekariens bekännelser...

Jag är så van att använda olika sökmotorer och -funktioner i mitt jobb att jag letar efter dem när jag söker saker i böcker... :gremsuck:

Erik
 
Top