Haha, ja, men jag är såklart lite partisk…Skaparen @krank finns ju också på forumet, hört att han gillar spelet!
Ta mina kickstarterpengar! =)Skulle jag släppa ett "Adrian of Cthulhu" så skulle det inte vara som Kutulu (eller ToC), men ändå vara förenkling i jämförelse med vanliga CoC.
Och mina, herregud!Ta mina kickstarterpengar! =)
Ta mina kickstarterpengar! =)
Jag tror lite som du är inne på, att detta inte handlar om bättre/sämre, utan helt om vad man föredrar. Utan Kutulu hade jag nog inte orkat spelleda Masks of Nyarlathotep - för en annan hade det bara gått med CoC. Smaken är, som bekant, som röven.Jag tror dock att mina spelade hade föredragit något annat till en längre kampanj men att det funkar utmärkt till one-shots.
För några veckor sedan SLade jag Ett statlig ärende i norr till Kutulu. Vi hade kul och det var väldigt nära friform med rollformulär. Jag tror dock att mina spelade hade föredragit något annat till en längre kampanj men att det funkar utmärkt till one-shots.
Ja, det här perspektivet delar jag. Och för mig gäller det ju överlag – i mitt spelande så kör vi ju alltid i första hand äventyret/kampanjen, sedan är reglerna och även spelvärlden mest något som låter oss uppleva detta äventyr. Lite som att man har en spelkonsol som låter en spela ett visst spel; det är i nån mån äventyret som är spelet. Kanske är det också därför jag är så kittlad av tanken på en-kampanjs-spel som man bara kör en Stor Kampanj™ i, och sedan förbrukat…edit: sen ska det sägas att det som främst styr min upplevelse av Masks är - Masks. Oavsett vilket system jag använder så kommer det småningom hamna i bakgrunden, medan äventyret alltid är i förgrunden.
Jag spelleder Mythic Bastionland vilket har ett uttalat endgame, som vi har börjat närma oss. Går såklart att fortsätta/börja om, men vi är överens om att när vi funnit den mytiska staden så avslutar vi vår kampanj.Kanske är det också därför jag är så kittlad av tanken på en-kampanjs-spel som man bara kör en Stor Kampanj™ i, och sedan förbrukat…
För egen del älskar jag allt source-materiel till CoC.
alla
*alla*vissa
En längre som tex Tatters.Av nyfikenhet: menar du här med "längre kampanj" något liknande Tatters of the King eller Masks eller någon annan av de klassiska CoC-kampanjerna, eller menar du mer som i "vi spelar i flera år med samma rollpersoner som tar sig an äventyr efter äventyr utan att det nödvändigtvis finns ett samband mellan dem"?