NYHET Kutulu.jp – översättningen släppt!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
1651137529418.png

jag har ju skrutit en del om att ett japanskt företag jobbat på en översättning av mitt lovecraftska rollspel Kutulu, efter att en japansk streamer pratat om spelet på sin stream. Och en annan japansk streamer spellett ett egenskrivet scenario.

Igår släpptes översättningen! Den går att köpa på den här länken, även om mitt jobbs brandvägg tydligen inte vill låta mig besöka den sidan. Här är också deras mer stämningsfulla produktsida. De har också lagt ut två äventyr, det här och det här. Jag har inte ens försökt läsa något av dem ännu, men det står på min att-göralista snarast.

Versionen som ligger ute nu är lite av en betaversion av översättningen som de släpper inför Golden Week; efter responsen de får då kommer de att göra en ny som, vad jag förstår, alla som köper PDF:en nu får tillgång till.

I skrivande stund har spelet funnits ute typ ett dygn och har sålt, eh… "rätt bra" tänker jag blygsamt kalla det. 783 sålda exemplar i skrivande stund, på c:a 24 timmar. Ligger i topplistan över mest sålda grejer på sajten senaste dygnet, 4.86 i snittbetyg (bara fyror och femmor), 1200 pers som favoritat det. Och då är det inte ens speciellt billigt; 16 dollar för en PDF på 72 sidor är ju helt klart inte i den billiga änden av spektrat.

Så… Jag får ingen provision eller så, men jag har ju fått betalt för min inblandning och är mest så himla glad och stolt över att det går bra för mitt spel och att folk gillar det.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Jag hoppas det här kommer betyda att du kommer bli inbjuden till någon form av Japansk cthulhu konvent.

(om japansk cthulhu konvent inte är en grej vill jag inte veta det)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
Jag kontaktades i morse av snubben i den här podcasten – de snackade om japanska Kutulu där nu i morse och han ville veta om det fanns en version på engelska.

Om det här nu på omvägar leder till att någon tar på sig att göra en version på engelska så kommer jag att bli himla glad. Det känns lite omvänt kanske att gå via en japansk version som kanske skapar intresse för en engelsk, men… alltså.

Good times.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
Rollspelsmiljonerna rullar in... Eller nej, inte till dig då 😆
Jag har ju redan fått mina rollspelsmiljoner för det här projektet, men det är helt riktigt att jag inte får provision =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
Och där nådde vi 1500 sålda exemplar.

Om jag kollar den där sidan flera gånger per dag? Det kan du fethajja… Man är ju inte mer än människa, och det här fortsätter att vara fantastiskt bisarrt och kul.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Och där nådde vi 1500 sålda exemplar.

Om jag kollar den där sidan flera gånger per dag? Det kan du fethajja… Man är ju inte mer än människa, och det här fortsätter att vara fantastiskt bisarrt och kul.
Var i Japan kan man köpa den som fysisk produkt? Jag kommer vara i Japan under hela Juli och Augusti med familjen och det vore riktigt coolt att köpa spelet på japanska i Japan :)
 
Top