Varulv Kungariket Död: Varulv - R2

Tack @Anthrox för det röstläget. Att POJ röstar Octagonal tycker jag svärtar ner dem.

KOMIGEN BYN! LÅT OSS RÖSTA UT POJ!

(POJ vill alltså ha med Octagonal i jakten!)

Basse, part-time snille

Jag är förvånad över att folk inte är mer stressade över att det här är siusta rundan? Eller så är det jag som är för skrajsen förmodligen.
Det är ju inte det om vi lyckas få dem att bomma nattmordet eller om Sidd är ulv. Om @Sidd vaskar sin extraröst och alla flyttar till Sidd för att hela jaktlaget ska få slumpas har vi rätt goda förutsättningar att ligga 4–2 nästa runda.

Nä byn, vi får skämmas faktiskt, det här är uselt.

POJ och Octa alltså. Men vem är den tredje ulven?

Det är ju inte det om vi lyckas få dem att bomma nattmordet eller om Sidd är ulv. Om @Sidd vaskar sin extraröst och alla flyttar till Sidd för att hela jaktlaget ska få slumpas har vi rätt goda förutsättningar att ligga 4–2 nästa runda.
Är det inte större chans att de bommar nattmordet om bybor snajpar in sig själva?
Jag kan snajpa in dubbelröst på den jag tycker är grönast.

Nä byn, vi får skämmas faktiskt, det här är uselt.

POJ och Octa alltså. Men vem är den tredje ulven?
Tredje är lite klurigt. Några är så sparsmakade med aktioner.
Men Anth har ju inte ens försökt sammarbeta så jag tror nog det är denne som nu denna gång fick ”lite” hjälp av en slirig Sidd.

Är det inte större chans att de bommar nattmordet om bybor snajpar in sig själva?
Jag kan snajpa in dubbelröst på den jag tycker är grönast.
Ska vi behöva gå igenom det här igen alltså? Vi vet inte vem som är bybo eller ulv. Vi kan inte veta om bybor snajpat in sig själva. Du är illröd och om du röstar in någon annan i jaktlaget kommer de också se röda ut. Om alla snajpar in sig själva, vilket verkar vara vad du förespråkar här, kommer vi inte rösta ut någon. Men visst, för all del, kör hårt.

Röstläget just nu:

Sidd 5 (Anthrox, Sömniga Isaac, Stradh, Octagonal, Big Mama)
POJ 2 (Sidd, Basenanji)
Octagonal 1 (POJ)

Ni ser att ulvarna tänker stänga butiken så här va? Nu krävs det att två bybor i Sidd-drevet byter.
Jaktlaget lär bli: Sidd, POJ, Octagonal, Random Dude [p=0,25]
Bosättningen: Anthrox (hej då, vackert kämpat), Basenanji, Sömniga Isaac, Big mama, Stradh

Så, Anthrox blir nattmördad gissar jag. Sedan är det väl någon av de kvarvarande som lottas till jaktlaget.

Spelet är väl över redan nu om Sidd är bybo?

@Anthrox

Tack @Anthrox för det röstläget. Att POJ röstar Octagonal tycker jag svärtar ner dem.

KOMIGEN BYN! LÅT OSS RÖSTA UT POJ!
Just det, nu kom jag ihåg det.

Det här är också ett ulvargument.

POJ får inte rösta pga sin brutna käke, och har därmed ingen riktig röst på Octa.

Okej, jag blir mördad i natt. Ulvarna är Basse, Sidd och POJ. Nu försöker de göra något märkligt grönande av sig själva genom att kasta en annan ulv under bussen och rödskvätta på Octa. Sidd kommer använda sin extraröst för att flaxa in Basse på jaktlaget, så de två överlevande ulvarna efter det här stuntet sitter i jaktlaget och får troféer.

@Sidd sista chansen, vaska din extraröst på mig nu.

Ja, jag vet att jag är kaxig som försvarar Sidd. Jag kan ha fel.

Just det, nu kom jag ihåg det.

Det här är också ett ulvargument.

POJ får inte rösta pga sin brutna käke, och har därmed ingen riktig röst på Octa.
Just det ja.

Fasiken vilken koll du har.
Det har inte Basse för denne sitter inte i en ulvtjatt.

Jag undrar lite om POJs post där denne snackar ner tanken om att det var en räddningsaktion av Octa. Kanske stämmer.
Same same men det jag fnular på är om POJ vore grön.
Kan verkligen tänka mig att nu när det stod mellan Brynolf och POJ så var det som skedde mer en aktion att aktivt ta ut Brynolf.
Ulvarna kanske inte brydde sig om situationen om det stod mellan två bybor men helt glada i att bli av med Brynolf.
Jag tror ANths Honungsfälla var ett stunt med en faktisk tanke: sprida sus på Sidd som faktiskt var Anths förklaring för framtida rundor.
Sen kom BM med röst och sen resten en dålig historia…

Dessa tre då:
Octa-Anth-BM

@Bigmama här är en förklaring. Min spaning har ju varit att POJ spelar sejf, egentligen inte lågflygare, utan just: försiktigt. Nu börjar jag tycka att vår geografilärare (Sömniga Isaac) kör samma vibe.
Ska det där vara ditt case mot POJ? 😁

Back