Varulv Kungariket Död: Varulv - R2

Skulle det vara ulvigt tycker du?

Tänk så här: AD och lottning till jaktlag var för att försvåra för ulvarna att veta vilka som är nattmords-skyddade genom att delta.
Den enda de inte kunde nattmörda var alltså @POJ

Det ulvar inte tänkte på var alltså att smarta bybor kunde snajpa in sig i jaktlaget och på så sätt ge byn en chans till att ulvarna gick miste om sitt nattmord.
Jag ville förstås inte riskera utfallet av drevet med det var klart överläge så ingen fara med det.

Jäkligt synd att Vimes ger ulvarna öppet mål med att gå och lägga sig.
Va därför jag väntade in i sista sekunden.
Jag satt å hoppades att @Vimes var redo att snajpa in sig själv där sista min.

Det här tänker ju förstås inte ulvarna på: de sitter ju mest och fokuserar på vem de ska nattmörda.
Inte att göra allt för att överleva nattmord och hjälpa byn.

Så tänkte jag.
Och det blev redigt bra för nu har byn en Väktare👍

Det här skulle kunna vara en bybo-Sidd som gör ett stunt. Men det är också så iögonfallande som drag.

Ledsen Sidd, men vi får nog ta lärdom här; hur coolt det ändå är att roffa åt sig väktarrollen så tolkas ett sånt drag som ulvigt av andra bybor.

Om det nu är så att du är bybo så förlorar vi förmodligen: ställningen är just nu tre varulvar mot fem bybor. Så, tja, trist verkligen i så fall.

Ok, Sidd ser ut att åka nu och det är väl inte mer med det än vad som redan sagts.

Om jag får leta i andra buskar blir jag nyfiken på om Anthrox, Big Mama och POJ kan vara på lag? Starkt kaffe, jag vet, men…

Anthrox borde ha rödat mig sedan länge. Ordstävet lyder: Om Basse är cool, är Anthrox super-duperröd.

Big Mama jolmar lite, trevligt men rysligt safe.
Och gjorde möjligen någon räddningsmanöver för att täcka POJ?

POJ kör ett oerhört intetsägande spel. Jag kan absolut tänka mig en riskminimerande smyg-ulv här.

Any thoughts?

Ja röstas jag ut så förlorar vi.
Det här skulle kunna vara en bybo-Sidd som gör ett stunt. Men det är också så iögonfallande som drag.

Ledsen Sidd, men vi får nog ta lärdom här; hur coolt det ändå är att roffa åt sig väktarrollen så tolkas ett sånt drag som ulvigt av andra bybor.

Om det nu är så att du är bybo så förlorar vi förmodligen: ställningen är just nu tre varulvar mot fem bybor. Så, tja, trist verkligen i så fall.
Jag om jag får tampas med där Den skriande antilopen så ser det illa ut för byns Väktare.
Nattmordet kan fortfarande slumpas å det kanske kan bli snajpkalas som gör att nattmordet inte prickar rätt men det ser väl långsökt ut.

Jag kan bara ursäkta byn för tydligen brusigt spel i R1 och feltänkt vad gäller att få med sig sympatier med min snajp.

Tror det var Anths hettsiga hugg på mig hela R1 i kombination med röran efter AD där flera började grina ihop och blajposta om att byn är sämts hit å dit och så vidare som gjorde att jag tog det egoistisk förhastade beslutet att försöka plocka Väktarförmågan till en bybo. Uselt men jag tyckte jag kom på nåt smart.

Ända mer jag för tillfället kan komma med är att byn med största sannolikhet förlorar om jag röstas ut med Väktarskapet i fickan. Kan vi dreva en annan som är röd så har vi en chans att vända det. Vet inte om jag orkar försöka gräva mer på Octa som märkligt nog har sån koll på när jag la rösten på Brynolf eller Anth som bara har taggarna ut eller på sparsmakade POJ (ger nog inget) osv 🙏
Mitt spel denna gång lär väl troligtvis inte nomineras till Varulvsgalans finaste kategorier.
Sorry folks å grattis Ulvarna.

Nåja, vi lär oss.

Hursomhelst, just nu är det jag, Sidd, Anthrox och Stradh som hållit låda.

@Sömniga Isaac
@POJ
@Big Mama
@Octagonal

…får gärna dra i några trådar här!
Jag vet inte. Jäkligt tufft spel om vi är körda redan efter R2. Detta vet förstås ulvarna om. Då är det märkligt att göra en Sidd och snajpa. Det är ju helt självklart att vi kommer rösta ut honom då. Just därför makear det inte sense som ulv att göra det draget.

Vi kanske tvingas chansa på att Väktar-Sidd är god. Annars ser det väldans svårt ut…

Ok, Sidd ser ut att åka nu och det är väl inte mer med det än vad som redan sagts.

Om jag får leta i andra buskar blir jag nyfiken på om Anthrox, Big Mama och POJ kan vara på lag? Starkt kaffe, jag vet, men…

Anthrox borde ha rödat mig sedan länge. Ordstävet lyder: Om Basse är cool, är Anthrox super-duperröd.

Big Mama jolmar lite, trevligt men rysligt safe.
Och gjorde möjligen någon räddningsmanöver för att täcka POJ?

POJ kör ett oerhört intetsägande spel. Jag kan absolut tänka mig en riskminimerande smyg-ulv här.

Any thoughts?
Haha, don't sell yourself so short, jag tycker ju faktiskt att du spelat bra här :) lagom vilda teorier, bra grävande, bra pushningar för byn. Har inget att röda ju 😉

Vad är vinstvilkoret? Om ulvarna vinner på lika många spelare är vi körda. Om spelet fortsätter kan byn faktiskt vinna en omröstning som är oavgjord men hjälp av potentiella extra förmågor eller spökchatten som får en röst. Så om vi röstar på begravningen kan spökchatten rädda oss kommande runda. Om Sidd är god är isåfall läget 3-3. Då gäller det att byborna kan hitta varandra som tillsammans med spökchatten kan vända detta.

Jag vet inte. Jäkligt tufft spel om vi är körda redan efter R2. Detta vet förstås ulvarna om. Då är det märkligt att göra en Sidd och snajpa. Det är ju helt självklart att vi kommer rösta ut honom då. Just därför makear det inte sense som ulv att göra det draget.

Vi kanske tvingas chansa på att Väktar-Sidd är god. Annars ser det väldans svårt ut…
Vi borde en vinbägaremoji att tumma på inlägg.

Okej ulvarna vinner på lika många spelare. Då är vi körda om vi inte prickar ulv nu. Och ulvarna kommer kunna snajpa till sig vinst. Mycket illa.

Vi måste pricka ulv. Och alla måste rösta samma så inte ulvarna kan snajpa sig till vinst…

Detta blir väldigt svårt att ro i hamn.

Gah,,, Stressläst nu,,,,men thank god det är väldigt mycket färre sidor att ta in nu.

Jag tror jag har rätt. jag ligger på Sidd. Och när han visar sig röd, så är det POJ som ska ut nästa, om jag inte har en hjärnvurpa här nu?
För visst var poj i jaktlaget.? Då tror jag han är ulv numero dos. Där de säkrade upp att få väktaren med sids snipestunt och outande. Jag är inte säker på att Sidd har väktandet. Det kan vara poj, och därför outade de sidd, för att skydda POJ.

Om det inte stämmer, så vette fan vad sidd pysslar med...Och vi förtjänar att utrotas.
Så jag tror vci får 2 ulvar i rad, eller dör.

Nu brottas jag med följande tanke:

Sidd är ulv. Han är i ganska mycket blåsväder i R1. När tillfället visar sig kniper han väktarrollen, eller egentligen: chans på ulvroll. Det är trots allt inte säkert att just Sidd får den.

Vad har man sagt i ulvchatten?

1) om poj och brynolf båda var gröna finns det ingen anledning till ulvar att kriga om ad alls och pekar snarare på att ulvarna är de som mest höll sig borta från det. Dvs SI, du, sidd eller Stradh.
2) om poj är ulv finns det ingen rimlighet i att vi var tre som räddade honom. Jag tyckte ju redan under rundan att det vore skumt om både bm och octa var ulvar och rädda sin ulvkompis på det sättet, och jag vet ju att jag inte är ulv, så det här är inte direkt ett alternativ för mig. Möjligtvis då om den tredje ulven inte var med då, utan det bara var octa eller bm som fixade. I så fall lär det väl ha varit sidd som är tredje ulven, eftersom det var hans röst som krävdes för att faktiskt rädda poj. Innan dess var ju hela räddningsförsöket till intet.
@Basenanji
Om Sidd är grön är vi väl tillbaka till att försöka avgöra varför POJ blev räddad.
Så med grön Sidd har vi antingen:

Grön POJ: Stradh, SI och Basse som mest försökte flyta med när vinden vände i R1 och bara inte ville få bullseye på något annat än det som skedde. Alla andra var investerade i händelserna (som inte spelade roll för ulvarna om det stod mellan två bybor).

Röd POJ: POJ, BM/Octa och en till involverad. Kan inte varit SI rimligtvis, som låg kvar med röst på POJ. Kan vara Stradh. Kan nog vara du, men räknar det som mer osannolikt för ulv-basse hade nog huggt efter köttet att rädda sin ulvpolare tidigare. Tror inte både BM och Octa är på samma lag och orkestrera det, så lutar mot att Octa är rimligast ulv dom ville rädda POJ.

Jag gillar verkligen @StradhLestat s tankar men fan om det inte är POJ m fl? Borde vi inte hedra @Brynolf med att rösta på POJ ändå?

Om jag undantar @Sidd från leken så gissar jag på

POJ — Anthrox — Octagonal/Big Mama

Bra snus @Anthrox men jag fattar inte värdet av att folk höll på att gnabbas om AD mm. Är det verkligen en ulv-tell, att vilja ha/inte vilja ha AD?

Nu brottas jag med följande tanke:

Sidd är ulv. Han är i ganska mycket blåsväder i R1. När tillfället visar sig kniper han väktarrollen, eller egentligen: chans på ulvroll. Det är trots allt inte säkert att just Sidd får den.

Vad har man sagt i ulvchatten?
Alltså, om POJ är ulv så lär de väl bara slickat som om munnen med att ulv-Sidd snajpade in sig. De får två troféer, har 66 % chans att sno väktaren från byn OCH minskar chansen att slumpa in deras nattmordsoffer i jaktlaget. Men de kan inte lägga alla ägg i samma korg, för det riskerar alla tre ulvar. Observera även den lilla detaljen att Sidd ligger med röst på POJ nu, så om vi röstar ut Sidd kommer POJ hamna i jaktlaget igen. Han har dessutom en extraröst så Sidd kan kuppa in båda de andra ulvarna i jaktlaget om han vill, och vi får vinbäga resultatet nästa runda.
Samtidigt så MÅSTE vi i princip slumpa hela jaktlaget för att få in ett missat nattmord.

Back