Varulv Kungariket Död: Varulv - R2

Sysp

NNO
Jakten på Det vita lejonet
Brynolf möter lejonet först.

Det kastar sig över honom innan de andra hinner fram. De väntar sig klor, men framtassarna slutar i stora, bleka människohänder med långa fingernaglar. Fingrarna griper runt Brynolfs armar och pressar honom mot stenansiktena. Tummarna söker fäste mot hans axlar och naglarna begraver sig djupt i hans kött.

Brynolf skriker när lejonet börjar dra. Det håller honom nere med ena handen medan den andra sliter upp buken. Fingrarna arbetar sig in mellan revbenen, långsamt och nästan metodiskt. När POJ, Sidd och Anthrox når fram ligger Brynolf fortfarande fastklämd under besten. Lejonets vita päls är mörk av blod och en av dess händer håller något varmt och glänsande som nyss befann sig inne i Brynolf.

Sedan vänder det sina rödspränga ögon mot dem.

Kampen blir kort och brutal. Under striden väcks en uråldrig instinkt i en av jägarna - en vilja att beskydda andra, att hämnas Brynolf. En väktare utses i hemlighet.

När POJ, Sidd och Anthrox slutligen återvänder till bosättningen är de täckta av blod, sitt eget och besten. De är svårt skadade men vid liv och bär på troféer. Anthrox och Sidd släpar de det vita lejonets kropp över stenansiktena. Dess människohänder studsar slappt efter kroppen, naglarna skrapandes mot stenarna.

POJ bär på resterna av Brynolfs kropp i sin famn. Inte ett spår av päls där - Brynolf var bybo.

Han lägger den brevid Vimes sönderrivna kropp - varulvarna har skördat sitt första offer i byn. Vimes var bybo.

Runda 2

Den andra jakten - Den skriande antilopen

Under natten vaknar ni av ett skrik.

Det börjar långt bort, tunt och nästan mänskligt. Sedan stiger det. Tonen pressas högre och högre tills den spricker, men istället för att tystna fortsätter den i flera röster samtidigt: ett råmande, ett tjut och något som låter som en människa som skriker tills strupen går sönder.

Det fortsätter alldeles för länge. När det slutligen upphör känns tystnaden efteråt nästan värre.

En stund senare börjar skriket igen. Natten blir allt annat än lugn.

På morgonen hittar ni något märkligt bland stenansiktena utanför bosättningen. Flera av dem har fått näsorna avbitna. Längre bort ligger söndertuggade bitar av sten bland strimmor av saliv och vitt skum.

Spåren efter besten är lätta att följa. Djupa klövar. Söndertrampade stenansikten. På flera ställen har något stannat för att äta. Sega växter har ryckts upp ur sprickorna så våldsamt att rötterna slitit med sig sten och jord. Kvar finns bara gropar, avslitna rottrådar och pölar av tjock saliv.

Spåren fortsätter ut över slätten.

Någonstans bortom mörkret hörs skriket igen. Den här gången svarar ett annat. Eller kanske är det samma.

Ni bestämmer er för att utse fyra av er att jaga den skriande antilopen så ni kan sova tryggt om nätterna igen. Men vem ska gå först?

Det andra valet av princip - Begravning eller Kannibalism?

Brynolf och Vimes är döda. Hittills har döden varit något som funnits ute i mörkret. Nu ligger den mitt ibland er.

Ni måste bestämma vad de döda är för något. Vad deras kroppar är.

Något att behandla med respekt och begrava i enkla gravar med sina få ägodelar, i hopp att de kanske en gång talar till er igen?

Eller föda? Ni har sett hur monstren äter för att överleva. Kött är kött, oavsett varifrån det kommer. Ska de levande få ta vad de kan från de döda som en sista gåva?

Välj:

Begravning. Döda medlemmar av Bosättningen får tillgång till en gemensam spöktråd där de får diskutera fritt. Döda varulvar får inte delta. De döda byborna får varje runda gemensamt välja en av de döda som får lägga en röst i tråden mellan kl 21:00 och 21:05 - inget mer än Röst: @spelare får skrivas i den posten. Rösten räknas som en vanlig jaktröst.

Kannibalism. När en spelare dör samlar SL in spelarens återstående oanvända troféer. Dessa lottas därefter ut bland de levande spelarna. Förbrukade troféer återkommer inte.

Rundans slut

R2 slutar tisdag den 6 oktober kl 22:00.

R3 öppnar en timme efter R2:s slut, kl 23.00.

Regeltexter
Lejontestiklar. En gång under spelet kan innehavaren före rundans slut i hemlighet meddela SL att hen vill delta i jakten. Om innehavaren inte naturligt hamnar bland de fyra jägarna ersätter hen spelaren på plats 4. Om innehavaren redan befinner sig i jaktlaget förbrukas inte trofén.

Lejontand. En gång under spelet kan innehavaren öppet i tråden ange en levande spelare genom att skriva Lejontand: @spelarnamn. SL lägger omedelbart en extra jaktröst på den spelaren. Lejontanden förbrukas när den används.

Lejonpäls. Nästa gång innehavaren skulle få ett ärr förbrukas pälsen istället och ärret ignoreras. Pälsen skyddar inte mot störningar.

Krossad axel. Spelaren får inte delta i nästa jakt. Spelaren får fortfarande diskutera och rösta som vanligt.

Djupa skärsår. Om spelaren senare får ytterligare ett ärr dör spelaren omedelbart. Störningar utlöser inte Djupa skärsår.

Sönderslagen käke. Spelaren förlorar permanent möjligheten att lägga jaktröster och principröster. Spelaren får fortfarande diskutera i tråden som vanligt men eventuella lagda röster räknas ej i nattfasen.

Spelare

SpelareTroféerÄrrStörningarKan skickas på jakt denna runda?
AnthroxLejontestiklarKrossad axelNej
BasenanjiJa
Big MamaJa
Brynolf - bybo
OctagonalJa
POJLejonpälsSönderslagen käkeJa
SiddLejontandDjupa skärsårJa
Sömniga IsaacJa
StradhLestatJa
Vimes - bybo

(Jag bad Chatgpt att göra en bild på den skriande antilopen men den vägrade trots att jag försökte tre gånger för den tyckte att den skulle kränka dess guardrails för violence, så jag kan ana att den inte hade varit så härlig :D Kanske lika bra det, ni får göra en egen bild i huvudet.)

Jag sa ju det, era sumprunkare. Nu tar jag det enda höftskynket och springer till skogs!

(holy shit, Sysp. En PG13-märkning kanske? ):LOL:

Jag skulle ju inte engagerat mig i slutet av R1 är den slutsatsen jag drar. @Sömniga Isaac du får förstås rösta på mig om du vill.

Däremot inte särkilt byboigt av Sidd att snajpa sig själv så jag börjar med att rösta där.

@POJ nu får du gärna skriva lite gröna saker och visa att du är grön för mitt samvetes skull.

Jaha, hur tänker vi med väktaren nu när Sidd shanghajade till sig en plats?
Det allra minsta borde väl iaf vara att han slösar sin extraröst. Inget gott kan komma till byn från den right?

Also, kannibalism all the way!

Jag sa ju det, era sumprunkare. Nu tar jag det enda höftskynket och springer till skogs!

(holy shit, Sysp. En PG13-märkning kanske? ):LOL:
I’ll allow it efter allt jag utsatte din stackars kropp för 😉 Men döda får inte posta i tråden ens till avsked i det här spelet, så @Vimes kan gärna låta bli att skriva nåt. Vi får väl se om ni får rösta i framtiden 😄

Vi ska förstås välja en ståtlig Begravning till våra fallna hjältar @Brynolf och @Vimes
Tackar för spel Gubbs. 👍

Ja jädrans vad det sprattlades efter AD.
Octa och BM var väl högljuddaste med att gå i försvar till POJ.

Isaac tvärtom grönar sig med att stå på sig om att POJ skulle ut.
Anth dribblade men jag gissar denne bara försökte spela nått snillespel med krumbukter som bara gjorde allt brusigare.
Strattens fåtaliga poster verkade byboiga ändå.
Basse har hållit sig ur hetluften denna R1 vilket känns lurigt men utan att faktiskt tittat pån mer noggrant så känns denne egentligen byboig.

I min bok ser det ut som att Octa, BM och POJ är de tre små Varulvarna.

Eftersom att jag vet att POJ inte är Väktare och jag inte vill att denne ska använda sin förmåga så börjar vi med att rösta ut denne.

Röst: @POJ

Jag är bosättningens stadige Väktare.

Här är polltråden för R2, rösta bara där tack, skriv inget:

(Insåg vad jag gjort för fel för övrigt, måste bytt flik när jag började lägga in själva posten. Jaja, man lär sig.)

Röst: @Sidd

Förklara varför det här inte är det enda valet den här rundan.

Jaha, hur tänker vi med väktaren nu när Sidd shanghajade till sig en plats?
Det allra minsta borde väl iaf vara att han slösar sin extraröst. Inget gott kan komma till byn från den right?

Also, kannibalism all the way!
Jädrans vad du fortsätter att spela rött Anth.
Försöker du här vidare att stressat smutskasta mig?

Det verkar som att du har en plan att drava ut mig för att min roll skall fördelas till nya spelare.
Hur kunde du veta innan jag outade att det var jag som fick powerrollen?
Är det för att du är i samma tråd som POJ?
Då vet ni förstås vad ni båda har och därmed att det var jag som tilldelades Väktare.
Ser ut som att du avslöjade både dig själv och POJ här nu.

Begravning är bästa val om ni litar på att jag är Väktaren.

En annan sak:
Jag ville inte fortsätta att låta dig elda upp förra tråden igår kväll men det var en fråga jag i välmening kan ta nu.
Du stassade bra upp hur man ska fixa en rösträknare.
Jag som bara har Iphone och Ipad undrar hur jag gör ett ”bokmärke”?
När jag kikade på spoilertaggen du angav i den posten så såg det bara ut som en hiskelig massa brus-kod-text med inslag av ironiska emoisar.
Är det seriöst eller trollade du bara?

Jädrans vad du fortsätter att spela rött Anth.
Försöker du här vidare att stressat smutskasta mig?

Det verkar som att du har en plan att drava ut mig för att min roll skall fördelas till nya spelare.
Hur kunde du veta innan jag outade att det var jag som fick powerrollen?
Är det för att du är i samma tråd som POJ?
Då vet ni förstås vad ni båda har och därmed att det var jag som tilldelades Väktare.
Ser ut som att du avslöjade både dig själv och POJ här nu.

Begravning är bästa val om ni litar på att jag är Väktaren.

En annan sak:
Jag ville inte fortsätta att låta dig elda upp förra tråden igår kväll men det var en fråga jag i välmening kan ta nu.
Du stassade bra upp hur man ska fixa en rösträknare.
Jag som bara har Iphone och Ipad undrar hur jag gör ett ”bokmärke”?
När jag kikade på spoilertaggen du angav i den posten så såg det bara ut som en hiskelig massa brus-kod-text med inslag av ironiska emoisar.
Är det seriöst eller trollade du bara?
Vad snackar du om, jag har aldrig sagt att du var väktaren? Jag sa att du fuskade till dig en plats på jaktlaget, och om du inte förstår varför det är suspekt så finns det liksom inget mer vi kan säga till varandra. Jag vet att jag inte är väktaren dock, så rimligtvis är det du eller POJ som blev det.

Jag kopierade texten från mitt bokmärke, det har väl autolagt in emojis då. Rätt säker på att du kan skapa bokmärken på både läsplattor och telefoner på samma sätt som en dator.

Jag har en fundering på det psykologiska som hände efter AD med Anthrox ”honungsfälla”.

- Anth argumenterar efter AD först att lagt kort ligger och alla ska rösta på POJ. 👍
- Spelare droppar lydigt över men Octa och POJ stannar på Brynolf. POJ är ju inget att säga om då denne försöker överleva drevet. Är Octa bybo kan denne ju inte veta färg på Brynolf/POJ så det är märkligt krigat för att POJ ska klara sig: rödar Octa rejält. Tror även BM stöttar POJ (är osäker på det).

- Då kommer sen Anths ”Honungsfälla” med röst på Brynolf. Anth kollar om andra förvirrade skall snubbla över.
- Honungsfällan får ingen effekt å efter nån timme eller så så kliver Anth tillbaka och postar att det bara var bus. Anth skriver att det var ju förstås inte seriöst och Brynolf är så fel att rösta ut å blablabla

- Sen händer dock nåt: flera börjar byta. Undrar om det inte var BM först. Skälv byter jag pga att jag jagat Brynolf hela R1 och lackar på Anth som fortsättningsvis försöker dribbla med mig med Honungsfällan. De flesta utom Brynolf och sovande Vimes stannar kvar på POJ. Där och då skriver Brynolf bra byboiga poster till sitt förvar men det är liksom försent att vända skutan igen.

- Det konstiga här är att Anth verkar inte ha några problem med att byta drev till att rösta ut Brynolf nu: han hittar flera argument om vad som är vettigast och jagar nu de andra som fortfarande röstar in POJ till jaktlaget.
Helt plötsligt är det här det rätta? Hur ska du ha det? Honungsfällan var ju bara ljug å det förstår väl alla! Men nu ska Brynolf ut!

Anth det var ett jädra vacklande där sista timmen från dig med drivande poster🧐
Å du påstår att jag brusar😇

Jag har en fundering på det psykologiska som hände efter AD med Anthrox ”honungsfälla”.

- Anth argumenterar efter AD först att lagt kort ligger och alla ska rösta på POJ. 👍
- Spelare droppar lydigt över men Octa och POJ stannar på Brynolf. POJ är ju inget att säga om då denne försöker överleva drevet. Är Octa bybo kan denne ju inte veta färg på Brynolf/POJ så det är märkligt krigat för att POJ ska klara sig: rödar Octa rejält. Tror även BM stöttar POJ (är osäker på det).

- Då kommer sen Anths ”Honungsfälla” med röst på Brynolf. Anth kollar om andra förvirrade skall snubbla över.
- Honungsfällan får ingen effekt å efter nån timme eller så så kliver Anth tillbaka och postar att det bara var bus. Anth skriver att det var ju förstås inte seriöst och Brynolf är så fel att rösta ut å blablabla

- Sen händer dock nåt: flera börjar byta. Undrar om det inte var BM först. Skälv byter jag pga att jag jagat Brynolf hela R1 och lackar på Anth som fortsättningsvis försöker dribbla med mig med Honungsfällan. De flesta utom Brynolf och sovande Vimes stannar kvar på POJ. Där och då skriver Brynolf bra byboiga poster till sitt förvar men det är liksom försent att vända skutan igen.

- Det konstiga här är att Anth verkar inte ha några problem med att byta drev till att rösta ut Brynolf nu: han hittar flera argument om vad som är vettigast och jagar nu de andra som fortfarande röstar in POJ till jaktlaget.
Helt plötsligt är det här det rätta? Hur ska du ha det? Honungsfällan var ju bara ljug å det förstår väl alla! Men nu ska Brynolf ut!

Anth det var ett jädra vacklande där sista timmen från dig med drivande poster🧐
Å du påstår att jag brusar😇
Ja, om du läser hur spelet utvecklade sig så hjälper det kanske lite, istället för att hallucinera ihop din berättelse.

Back