Vimes
Kättare
Jag fattar det som att en det vi väljer denna runda är fast. I nästa runda kommer vi att välja något annat som kanske inte är siare/väktare.
Så har jag fattat det också
Jag fattar det som att en det vi väljer denna runda är fast. I nästa runda kommer vi att välja något annat som kanske inte är siare/väktare.
Jag vet ju inte SLs tänk upplägg här nu men när tycker du vi ska välja Siare då?Jag tror Sidd är ute och far i ofisen vind här när han vevar mot de som är för att vi ska välja väktare istället för siare. Min spontana känsla när jag läste upplägget var att jag hellre tar en väktare än en siare i byn. I synnerhet i ett spel där vi kör 7-3, varje runda vi kan plocka mot ulvarna måste vara mycket viktig. Eftersom vi dessutom har 3 spelare som är omöjliga att mörda varje runda har vi ytterligare ökat väktarens chanser att stoppa ulvarna från nattmord. Jag har inte röstat ännu, men landar i att min spontana känsla var rätt: det är bättre med väktare än siare.
Det sagt tycker jag Sidd varit en engagerad frisk fläkt och jag håller honom nog för halvgrön just nu.
Ska gå igenom tråden och se vem jag vill rösta på.
Du skriver att det är större chans att Väktaren skulle lyckas detta spel än vanligtvis?
Hur tänker du där?
Det har fnulats kring huruvida vi får samma val mellan siare o väktare varje runda. Och så är det ju kanske inte. Och i så fall står jag nog fast vid att diare är bättre tidigare i spel.Varför har du inte ändrat röst ännu?
Jag vill verkligen lära mig att göra rätt val i spelJag tänker att det nog är en större grej om ett nattmord missas än om en ulv sias.
Jag har inte kopplat det så, men det kanske är mer rimligt än att vi kan få en till väktare varje runda som jag trott. Men det betyder ju i så fall antagligen att vi har ett annat summelsurium med förmågor som kan gömma sig bakom pollen framöver. Undrar om väktaren ändå inte är starkast i det här spelet. Det står ingenting i reglerna om att väktaren inte får väkta sig själv i oändlighet, så redan där skulle jag säga att väktaren är bättre än siaren.Men är vi säkra på att Siare/Väktare kan väljas om i nästa runda? Jag fattar det som att en det vi väljer denna runda är fast. I nästa runda kommer vi att välja något annat som kanske inte är siare/väktare.
Om vi slumpar vilka som är ute o jagar är det ju lika stor nerf av väktandet som av nattmordet. Väktaren vet ju inte vilka som kommer vara ute och kan råka välja en av dem.Dessutom: eftersom 3 spelare är skyddade av jakten har väktaren ganska goda chanser att väkta rätt under natten.
Du skrev att basse var grön med argumentationen att han riffat på det JAG kom på, men jag är inte grön av samma anledning..Vad menar du?
Basse grönar sig för mig när han argumenterar för ett förslag som gör det svårare för ulvarnas nattmord (om vi lottar jaktlag).
Basse hamnar på fel sida vad gäller valet Siare-Väktare. Basse verkar argumentera för Väktare men jag tycker Siare är bättre val nu i R1.
Du kan väl hålla olika isär olika diskussioner
Hur ska vi ”stänga av nattmord”?
Varför skulle väktaren väkta någon annan än sig själv?Om vi slumpar vilka som är ute o jagar är det ju lika stor nerf av väktandet som av nattmordet. Väktaren vet ju inte vilka som kommer vara ute och kan råka välja en av dem.
Helt korrekt att vi inte vet.Men är vi säkra på att Siare/Väktare kan väljas om i nästa runda? Jag fattar det som att en det vi väljer denna runda är fast. I nästa runda kommer vi att välja något annat som kanske inte är siare/väktare.
Så du menar att vi ska få helt nya alternativ till powerroller att välja VARJE runda alltså?Sen så tror jag inte den powerförmåga som INTE väljs försvinner ur spel.
Nä men han själv kan förstås lika gärna hamna i jaktlaget som någon annan.Varför skulle väktaren väkta någon annan än sig själv?
Ja, och då har vi en odödlig väktare. Vad är det negativa?Nä men han själv kan förstås lika gärna hamna i jaktlaget som någon annan.
Det är ni som argumenterar för att välja siare är sus. Herr Octagonal och Herr Sidd.Vi har en poll om Siare/Väktare:
Alla ni som röstar på att Väktare vore ok kan dra nåt gammalt ulvstickat över er.
Tittar snett på @Sömniga Isaac och @Anthrox
Vi måste ju chansa som by när oddsen är som bäst: NU!
Jag tror vi får nytt val varje runda mellan den förmåga som inte blev vald och en ny förmåga.
Vi har garanterat färre bybor i spel varje runda så oddsen minskar tills vi drevat ut ulvar och det vet vi inte när det kommer ske.
Ni som argumenterar för att välja Väktare är också sus: @Big Mama @Basenanji
Var röstar Vimes på POJ? Hur mycket är det du ska trassla in dig i tänkte du?Känns som att du å @POJ mest skuggboxar mot varandra här nu (vimes röstar tom på poj som då lommer med i jaktlaget).
Sen så bejakar ni varandra om att det här med powerroller.
I min bok rödar ni er i armkrok.
Det är inte det jag säger. Jag ifrågasätter Vimes tes om att väktare skulle vara extra bra eftersom vi har ett jaktlag som in effect också är väktade.Ja, och då har vi en odödlig väktare. Vad är det negativa?
Ja, nä, det stämmer ju sannolikt inte.Det är inte det jag säger. Jag ifrågasätter Vimes tes om att väktare skulle vara extra bra eftersom vi har ett jaktlag som in effect också är väktade.