Nekromanti KULT: Divinity Lost - Nya omslag visas

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Vi kan nu med glädje presentera omslagen till två kommande KULT: Divinity Lost-böcker, gjorda av den fantastiske Bastien Lecouffe Deharme.






 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Svarta Madonnan-omslaget var häftigt, det passar som ihop med regelboksomslaget på ett trevligt vis.

Finns det något att läsa om hur det gick till när ni översatte det rätt traditionella Svarta Madonnan till ett PbtA spel? Jag är enormt nyfiken på hur det gick.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Snygga omslag, men man saknar lite någon slags rysk influens över Svarta Madonnan-omslaget...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,560
Location
Rissne
Tekniskt snygga. Motivmässigt lika tråkiga som grundboken. Så... yay för konsekvens?

Får man önska sig att kommande tre produktomslag har med karaktärer som tolkas som män och som är i utsatta/sårbara situationer/poser?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
wilper;n196420 said:
Svarta Madonnan-omslaget var häftigt, det passar som ihop med regelboksomslaget på ett trevligt vis.

Finns det något att läsa om hur det gick till när ni översatte det rätt traditionella Svarta Madonnan till ett PbtA spel? Jag är enormt nyfiken på hur det gick.

Tackar! Vi hoppas kunna använda Basiten för alla våra större produkter just för att hålla kontinuitet i manér och känsla.

Det är en utmaning, kan sägas. Det kan nog komma en artikel om den processen senare. Om vi överlever! :)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Jarl;n196473 said:
Snygga omslag, men man saknar lite någon slags rysk influens över Svarta Madonnan-omslaget...

Och kanske ett kugghjul? Vi får se hur final-omslagen blir, ovanstående kan justeras vid release.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
krank;n196477 said:
Tekniskt snygga. Motivmässigt lika tråkiga som grundboken. Så... yay för konsekvens?

Får man önska sig att kommande tre produktomslag har med karaktärer som tolkas som män och som är i utsatta/sårbara situationer/poser?
Önska på bara. Själv vill jag se mer blod och lemlästning framgent.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,560
Location
Rissne
Big Marco;n196500 said:
Önska på bara. Själv vill jag se mer blod och lemlästning framgent.
Så... Fler halvnakna, utsatta och sårbara män som lemlästas och blöder? I'd buy that for a dollar. Eller, you know, det pris som sätts.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
krank;n196502 said:
Så... Fler halvnakna, utsatta och sårbara män som lemlästas och blöder? I'd buy that for a dollar. Eller, you know, det pris som sätts.
Dina homoerotiska fantasier har blivit mer och mer tydliga med åren, Krånk.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Åh! Får man önska! :-D
Jag önskar att kvinnorna inte posar vid den coole mannens fötter och att det blir lite mer lidande och gore och mindre sex och så lite andra hudtoner än nordeuropeisk! :-D
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Big Marco;n196496 said:
Tackar! Vi hoppas kunna använda Basiten för alla våra större produkter just för att hålla kontinuitet i manér och känsla.

Det är en utmaning, kan sägas. Det kan nog komma en artikel om den processen senare. Om vi överlever! :)
Jag blev lite besviken när jag såg Taroticum-omslaget, just för att det gjorde avsteg från "ensam, passiv människa" trenden som de två första omslagen satt. Det kanske är coolare som konstprojekt än som kännetecknande stil på rollspelsprodukter, men ändå, min första tanke när jag bara sett grundboken och DSM var "Tusan vad coolt att de kör samma grej igen som de gjorde på grundboken."

Jag ser verkligen fram emot att se slutresultatet. Både av själva spelet, men framför allt hur i hela friden man skriver äventyr. Jag pratade som hastigast med Nallo på GothCon om att skriva för Kult, men jag kunde inte då (och kan fortfarande inte) få rätsida på hur äventyrskonstruktionen skulle gå till, så jag backade skyndsamt undan. :)
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,651
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Big Marco;n196499 said:
Och kanske ett kugghjul? Vi får se hur final-omslagen blir, ovanstående kan justeras vid release.

Ja jag tycker nog faktiskt att det skulle sitta bra med lite mer modernistisk / industriell estetik - kugghjul, kedjor, rör, maskiner, brutalistisk arkitektur snarare än nyklassicistisk.
 

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
415
Location
Lund
wilper;n196571 said:
... hur i hela friden man skriver äventyr. Jag pratade som hastigast med Nallo på GothCon om att skriva för Kult, men jag kunde inte då (och kan fortfarande inte) få rätsida på hur äventyrskonstruktionen skulle gå till, så jag backade skyndsamt undan. :)
Jag kanske har missuppfattat det hela men en del av poängen med AW-baserade spel är väl lite att man inte kan inte skriva färdiga äventyr till dem? Rollfigurerna och deras relationer och drivkrafter, triggade av spelledaren, är väl tänkta att utgöra hela basen för spelets skeenden?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
wilper;n196571 said:
Jag ser verkligen fram emot att se slutresultatet. Både av själva spelet, men framför allt hur i hela friden man skriver äventyr. Jag pratade som hastigast med Nallo på GothCon om att skriva för Kult, men jag kunde inte då (och kan fortfarande inte) få rätsida på hur äventyrskonstruktionen skulle gå till, så jag backade skyndsamt undan. :)
Vi har tagit fram en mall för hur scenarion skrivs till KDL just för att försöka dels hålla en konsekvent linje i materialet, dels för att underlätta och stödja hugade författare. Vi har över tio olika äventyr i produktion redan nu då vi vet hur viktigt det är att det finns enkla sätt att börja spela på (speciellt till ett spel med såpass hög tröskel som KDL kan ha). Vår mall har visat sig ovärderlig för detta.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
terje;n196587 said:
Ja jag tycker nog faktiskt att det skulle sitta bra med lite mer modernistisk / industriell estetik - kugghjul, kedjor, rör, maskiner, brutalistisk arkitektur snarare än nyklassicistisk.

Generellt håller jag med - just den här bilden funkar så bra för settingen som (mini-spoiler! - The Black Madonna) illustrerar den mörka katedralen i Leningrad.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Fjodor Pollett;n196602 said:
Jag kanske har missuppfattat det hela men en del av poängen med AW-baserade spel är väl lite att man inte kan inte skriva färdiga äventyr till dem? Rollfigurerna och deras relationer och drivkrafter, triggade av spelledaren, är väl tänkta att utgöra hela basen för spelets skeenden?

I spelet Apocalypse World är det så, i mångt och mycket. I spel som är Powered by the Apocalypse så varierar det - KULT: Divinity Lost frångår flera delar från AW - mycket handlar om vilken roll SL har i spelet, för att maximera sannolikheten för att skapa hemska, gastkramande och ångestladdade skräckscenarion. Så SL har mer makt i KDL än i tex AW.
 
Top