KULT: Den förlorade gudomligheten på Kickstarter 6:e april!

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Kultists!

Kickstarterkampanjen för den svenska utgåvan av KULT: Divinity Lost går live i morgon torsdag klockan 13:00!

KULT: Den förlorade gudomligheten består av en grundregelbox med tre separata böcker (en homage till original-KULT från 1991). I kampanjen erbjuder vi även tre scenariosamlingar om totalt nio scenarier, i ett paket.

Nytt för oss i denna kampanj är att vi skippar så kallade "stretch goals" - allt som vi vill ska vara med är redan med i erbjudandet.

Länk till förhandssidan: https://www.kickstarter.com/projects/helmgast/kult-den-forlorade-gudomligheten

Sprid gärna länken och klicka på sidan för att bli påmind när vi går live.


KDFG-Box.png

KDFG-Regler.png

KDFG-Scenarior.png
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,302
Det här borde fler ta efter.
Jag tänker att det beror väldigt mycket på vad för ekonomiska möjligheter som finns. I vissa fall är ju det pengarna det som kan göra stretch goals till verklighet, där kapitalet faktiskt behövs … Fast på samma sätt vet vi alla som lovar för mycket, so you win some, you lose some.
 
Last edited:

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Orimligt pepp på det här alltså.
Eller kanske helt rimligt iofs, eftersom det är golden awesome.

Rimligt pepp på det här alltså.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
Till skillnad från alla andra så tycker jag det är jättetråkigt att stretch goals utelämnas, eftersom det är den stora grejen med Kickstarter då IMHO (då kunde man gjort likadant som Fandrake gjort med Drakar och Demoner-boken istället och använt vanlig förhandsbokning). Men med det sagt, grymt pepp på det här och en självklar backning. Det här är som det borde varit direkt!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,560
Location
Rissne
Jag hoppas mest av allt på lättlästa böcker. Originalet är fint, men för läsning föredrar jag nog ändå vanlig layout. Svart text på vitt papper, helst. Kanske vågar man hoppas på en bibelversion som inte bortlovas som exklusiv den här gången, och att den går att få i PDF-format?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,919
Har jag rätt om jag säger att jag tycker att den nya layouten känns som en blinkning till gamla Kult från 90-talet? Jag spelade inte den versionen överdrivet mycket när det begav sig. Däremot tyckte jag att den layout som @Dante gjorde till Divinity Lost var alldeles fantastisk så en del av mig hade verkligen velat ha kvar den! Med det sagt så ser detta också otroligt fint ut så det är inget klagomål från min sida 🙂
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,560
Location
Rissne
Å ena sidan känns det lite otaktiskt av er att ha slutdatum innan löningsdag samma månad som det är Gothcon.

Å andra sidan ska väl normalfungerande vuxna människor ha bättre ekonomi och sparande än att allt raseras av ett gothcon och en kickstarter*.


* jag säger inte att jag är speciellt bra på att göra sånt därsom normalfungerande vuxna människor ska göra.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,414
Location
Maastricht
Å ena sidan känns det lite otaktiskt av er att ha slutdatum innan löningsdag samma månad som det är Gothcon.

Å andra sidan ska väl normalfungerande vuxna människor ha bättre ekonomi och sparande än att allt raseras av ett gothcon och en kickstarter*.


* jag säger inte att jag är speciellt bra på att göra sånt därsom normalfungerande vuxna människor ska göra.
Man kan ju välja att enbart donera en liten summa och sedan uppgradera sin pledge när pledgemanagern kommer. Så¨gjorde jag med TOR 2ed och något annat spel.
 
Top