Nekromanti Kult 2 .. bara ett rykte eller sant ??

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Tja, jag har alla...

...versioner av grundreglerna, och ska nog köpa även denna för att se vad de hittat på. Och om det blivit någe bättre. Har dock stora förhoppningar att de lyckats hitta rätt balans den här gången.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Re: Intressant

>Är det förresten inte konstigt att skräckspelen är så impopulära? De är ju de bästa.. Kolla på SLA, KULT och CoC ..

När blev CoC impopulärt? Det är ju ett av de mest framgångsrika spelen genom tiderna!

/Anders
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Intressant

jo.. men det är det enda...

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Visst....

...CoC är populärt, men det ligger i lä för D&D, Vampire och Shadowrun (tror eller ej) som är/var giganterna.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
#3 + [trams]

Jag tänker bläddra i engelska utgåvan och om den är töntig med en massa nya sorters kampsportsregler och storstadssamurajer kommer jag köpa en spansk version och använda som dasspapper.

Om det ser ok ut så väntar jag tills den svenska versionen kommer ut och köper två stycken på en och samma gång, bara för att ge mitt stöd åt rollspelskvalitet på svenska. Sedan ska jag viga mitt liv åt att skriva ordentliga äventyr (vilka lyste med sin totala frånvaro senast) och ge ut på nätet och starta en fond åt "rädda kultspelarna" och se till att de små liven verkligen blir "rädda" (häpp!), och sedan ska jag klä ut mig till en cairath och äta upp Lasse Kronér i direktsändning för att göra reklam för spelet och bla bla yackity yack smack...

Ni fattar, jag kommer göra allt jag kan för det där djävla spelet. Jag älskar det!

/Rising

ok, jag tar en kalldusch nu...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
*ovationerar*

ja.. ovation, ovationer. ovationera, ovationerar?

jag pluggar faktiskt svenska på SU.. jag kan sånt här..

nåja.. för er som inte fattar så applåderar jag .. ok?

chrull - bara skojjar lite.. men applåderar ändå.. särskilt åt "rädda kultspelarna"

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,510
Location
Helsingborg
Re: Visst.... [OT]

"<EM>...och Shadowrun (tror eller ej)</EM>"
Va! Varför skulle <EM>det</EM> vara så konstigt?

/[color:green]Han</font color=green> som hänvisar till sin <A HREF=http://forum.rollspel.nu/showprofile.pl?Cat=&User=Han&Number=122923&Board=horror&what=showflat&page=0&view=expanded&sb=5&part=1&vc=1 TARGET=han>profil</A>
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Visst.... [OT]

Jooo, men det är ju ett väldigt nischat rollspel...liksom, cybertroll, hackeralver och vampyrrobotar är ju en JÄTTEKONSTIG kombination...
F.ö, finns det inget stort amerikanskt rollspel inom genren mörk framtids-SF (som NeoTech och Nya Mutant)?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Visst.... [OT]

"F.ö, finns det inget stort amerikanskt rollspel inom genren mörk framtids-SF (som NeoTech och Nya Mutant)?"

Cyberpunk, från R. Talsorian Games.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 
Top