Ett tips: Kolla Sverok's scenariobank, men tyvärr är Kult ett mer eller mindre omöjligt spel att hitta vettiga äventyr till. Alla verkar gilla att spela det på ett annat sätt än man själv. Inte ens de officiella äventyren verkar vara något vidare (men där har jag rätt dålig koll). Det verkar faktiskt som om Kult kräver tämligen improviserade äventyr i kampanjer för att komma till sin rätt.
Man måste känna av sina spelare och anpassa sitt äventyr till vad deras rollpersoner gör och vilken stämning det är runt spelbordet för att få fram rätt Kultstämning. Försöker man skriva ett "riktigt" äventyr inom fasta ramar och gå efter det så blir det mest pannkaka av alltihop. Jag tycker de flesta dugliga Kultäventyr jag sett egentligen inte varit "riktiga" Kultäventyr överhuvudtaget. "Road to hell" är ett bra exempel på detta.
Kult är helt klart det svåraste rollspel jag någonsin sett att skriva vettiga äventyr till. Antingen blir det idioträlsat och oskräckigt eller så blir det bara en massa oangeläget nonsensflum av det hela. Det är helt klart grymt svårt att få till det, men å andra sidan blir man verkligen belönad när allt klaffar...
Hoppa färdigskrivna äventyr till Kult. De fungerar inte. Arbeta fram spelledarpersoner och intriger och improvisera sedan vilt under spelsessionerna. Då blir det bäst.
/Riz