Nekromanti KSR vs ÄSR

Intressant tråd!

Här följer en bekännelse från en KSR-spelare: Den spelare jag formades till av Drakar och Demoner (svarta lådan) och EDD, är jag nog i mångt och mycket fortfarande. Jag har inget behov av att rollpersonen ska göra någon mental resa eller vara hjälte i en berättelse. Jag vill att hen ska uppleva ett äventyr tillsammans med sina vänner, precis som vi spelare gör. Jag bryr mig egentligen bara om spelvärlden inom ett stenkasts radie från gruppen. Jag bryr mig inte supermycket om ifall rollpersonen dör eftersom en annan rollperson kan fortsätta äventyret.

Eftersom det inte fanns så många färdiga äventyr, skrev vi våra egna. De bestod av en skiss över området, SLP/motståndare och händelser. En modern spelare skulle säkert tycka det var tokrälsat, men för oss var det naturligt att gå från A till B om äventyret var skrivet med en vandring från A till B. Att anpassa äventyret till rollpersonerna eller rollpersonerna till äventyret skulle aldrig falla oss in. Inte minst för att man aldrig visste vilka rollpersoner som var i livet när äventyret kom till bordet, plus att alla rollpersoner var äventyrare. De var redo för det som väntade.

Så trivs jag fortfarande bäst med att spela, men jag kan även uppskatta andra spelstilar.

Back