Nekromanti Krukväxter för dummies?

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
När vi ändå erkänner våra synder...

Jag lyckades odla fram en riktig cannabisplanta ur fågelfrön. Ville bara kolla om det funkade... :gremgrin:

//Coffe_Kanon - som för övrigt är tok-anti droger
 

Jonas Ferry

Swordsman
Joined
22 Feb 2005
Messages
447
Location
Stockholm
Dinosaurieväxt

Jag har en dinosaurieväxt hemma. Om man glömmer vattna den kryper den ihop till en boll i upp till 50 år, för att sedan veckla ut sig när man vattnar den igen. Mycket praktiskt.

- Jonas
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Dinosaurieväxt

Jag har en dinosaurieväxt hemma. Om man glömmer vattna den kryper den ihop till en boll i upp till 50 år, för att sedan veckla ut sig när man vattnar den igen. Mycket praktiskt.
Jag måste bara säga:... Coolt!
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Re: ...innekatter fungerar också alldeles utmärkt.

när hon delade en stor etta med två mäktiga jägare.

Hmm, varför fick jag en bild av två nakna brunhyade män som går omkring i lägenheten och spänner sig med spjut och tribaltatueringar, snarare än små söta katter? Måste vara något med inläggsförfattaren...

Näe, fy på mig. Jag ska försöka att inte bidra till forumets sexfixering... :gremblush:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Ser ut som den har vidriga taggar som fjunar av sig på händerna och kliar och sticks. USCH!
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Re: När vi ändå erkänner våra synder...

Jag lyckades odla fram en riktig cannabisplanta ur fågelfrön.
Mmm, fast det var nog vanlig hampa. Det händer nog de flesta fågelbordsägare. Vanlig hampa innehåller bara spårmängder av den verksamma substansen tetrahydrocannabinololja (THC). Rökhampa är en förädlad variant med extra hög halt av THC och används inte i fågelfröblandningar. De två sorterna, som alltså är samma art, är identiska till utseendet och kan endast skiljas åt genom laboratorietest. Det är därför som odling av hampa för industriella ändamål (t.ex. utvinning av växtfibrer) är förbjudet eller belagt med svåra restriktioner.

Dewil
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Re: ...innekatter fungerar också alldeles utmärkt.

Hmm, varför fick jag en bild av två nakna brunhyade män som går omkring i lägenheten och spänner sig med spjut och tribaltatueringar, snarare än små söta katter? Måste vara något med inläggsförfattaren...
Kattägaren inser naturligtvis att katternas självbild mycket väl kan anses motsvara din beskrivning ovan. :gremgrin:

Dewil
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Jepp! (OJ vad OT)

Jag föredrar (som Pendragon uttryckte det) mina män blekfeta och söndermedicinerade. :gremgrin: Jag skulle hellre uttrycka det "Mystiskt bleka och själsligt intressanta"


Men mina katter ÄR stora jägare. Kolla bara själva:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Jepp! (OJ vad OT)

"Men mina katter ÄR stora jägare. Kolla bara själva:"

... Jag spanar och spanar, men jag ser ingen jakt. :gremgrin:


Storuggla, nap now
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Jägare jägare JÄGARE!

Jag sprang ett terränglopp i en seglarsko-kommun utanför Stockholm härom helgen. Då passerade jag ett flertal unga män med texten "Arméns jägarbataljon" på ryggen, ingen av dem sprang. Alltså hyfsat likt kissarna...

/Sax, elak pansarknekt
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Skenet bedrar.

Well, den är faktsitk inte alls så stickig om den ser ut. Snarare tvärtom. Den är mjuk & skönt faktsitk, trotts att det är en kaktus.Desutom så är det jäkligt svår at dödöa.. :gremgrin:
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Dinosaurieväxt

Aaargh, jag som alltid ville köpa en sådan ur katalogen (hobbex eller vilken det nu var) när jag var liten och jag fick aldrig göra det... jag tyckte den lät så villkorslöst omöjlig och rolig - jag menar kan en groda torka in i en mumifierad form, blötas upp och leva upp igen så varför inte en blomma...

Nu vet jag i alla vad jag ska lägga till i min lista över 40-årspresent till nästa år... Man tackar. :gremsmile:

Till saken är att det inte kan finnas mer häftiga växter än just såna som går i vila i årtionden. Möjligen med undantag av växter som lever årtusenden då... :gremsmile:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Jepp! (OJ vad OT)

OK, jag kommer att göra ett PM om våra separata skönhetsideal... men rent offentligt kan jag bara säga att jag skulle vilja pruppa dom i magarna! Oemotståndligt!

Erik
 
Top