Nekromanti Kroppspoäng i DoD6

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Silke min vän.. För du är väl min vän?

Som sagt så var det varför erfarna krigare tål mer i strid det gällde.

Och jo det är sant! Tar du mycket stryk/smärta så vänjer du dig vid det.
Och sedan behöver du inte övertyga mig om att DoDs skadesystem är dåligt, det tycker jag med.. /images/icons/wink.gif




/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Jag har inte sagt något..

"Debatterar du emot mig eller berättar du bara vad du tycker?"

Jag berättade främst vad jag tycker och jag ville poängtera att de förutom att vara baserade på verkligheten oxå innehåller stora bitar som är totalt overkligt. Detta gör t.ex. att jag tycker det är ok med KP-höjningar om det passat in i t.ex. regelsystem och spelvärld.

Mycket av den retorik som används av de som debattera mot t.ex. KP-höjning gör det med hänvisning till att så fungerar det inte verkligheten. Men kan man inte göra saker i ett spel bara att det inte skulle gå i verkligheten så är det mycket som skulle falla i fantasyrollspel. Så personligen tycker jag kritik mot KP-höjning ur de aspekten inte håller. Det skulle dock vara en helt annan sak om argumenten grundade sig på att det strider mot den fiktiva världen eller reglerna.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Silke

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
248
Location
Vällingby, Stockholm alltså...
Re: Vän o vän... inte fiende iaf :)

Det är väl så att man vänjer sig med mer smärta och klarar av att hantera sådan.
Mer stryck är beroende på vad vi pratar om...
slagsmål: tja varför inte. Ett svärd: nja inte så troligt att den typen av stryck går att vänja sig vid.

Trevligt att vi är överens om en sak om DoD iaf ;-) Det finns nog flera...
 

mr colt

Veteran
Joined
27 Jun 2001
Messages
144
Location
uppsala\sverige
Re: vad är KP?

jag tycker man borde öka fys istället för kp för en krigare har lärt sig behärska smärtan och ramlar inte ihop. (fys påverkar kp men inte så mycket)

i dont have any enemies i have a big backyard whith a lots of boddies
 
Top