Nekromanti Kristna o rollspel

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Hehe... Och det bästa är ju att de bränner rollspelet i en exorcistisk ritual för att rengöra henne! Hur mycket bättre kan det bli? Inte mycket! :gremlaugh:
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Jag blir nästan rörd av hur mycket energi denne man verkar lägga ner på att bekämpa rollspel. Med lite tur kanske han får rollspel att verka farligt och förbjudet istället för nördigt och därmed locka rebelliska ungdomar till rollspelsträsket?!

Serien är ju makalös, underbar! Skulle inte ha kunnat skriva ett sånt äventyr - rollspelande flicka går med i häxkult, besätts av manualen till D&D, räddas genom exorcism.

Själv citerar jag Terry Pratchett: Gud gillar ateister. De ger honom något att sikta på.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Rått!

Vad är nu detta? Den är ju skitsnygg! Jag menar, Min Lilla Häst (eller vad den heter), släng dig i väggen! Så här ska tjejserier se ut! Jag menar, kolla in den där snygga kristna grabben som ber för henne t.ex. Vem vill spela rollspel när såna godingar hänger i kyrkan? Mums!

Men jag tycker att det är roligt att färglägga. :gremtongue:

/Jonas, straight
 
Joined
17 Jun 2000
Messages
72
Location
Ekenäs, Finland
Re: Rått!

Tjenare Jan, det var länge sedan man såg dig i svängen -
Undrar vem du inspirerar att tro på Tom av Finland den här
gången
Först hade jag ingen aning om vad du talade om... Men efter en lätt sökning på forumet så... jaaa, vi får väl se vad tiden utvisar... 8^) (Tänk att någon kommer ihåg sådant här? :gremlaugh:)

Och så lurkar jag alltid här... Lagom nu till TTT så måste man ju skriva litet... (och så har ju mutant kommit ut... Direkt som jag kommer över till "andra sidan" så måste jag inhandla)
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Rått!

Vem vill spela rollspel när såna godingar hänger i kyrkan?

Ingen aning, bra fråga. Fick ett uppslag till rollspels-forumet
nu ju.

Men jag tycker att det är roligt att färglägga

Kul, då kanske du får ett PM någon gång efter jul ifrån mig
om jag har ork till någon serie.

/Alexander Gyhlesten
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Rått!

Lagom nu till TTT så måste man ju skriva litet

Vad är TTT för något? Tagan om de Tre Tornen?

som jag kommer över till "andra sidan" så måste jag
inhandla


Så det finns inte så mycket rollspel att köpa i Finland?
Importeras det alltså inga Svenska rollspel?

Tänk att någon kommer ihåg sådant här?

Med ett namn som ditt är det lite svårt att glömma :gremwink:

/Alexander Gyhlesten
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Rått!

Så det finns inte så mycket rollspel att köpa i Finland?
Importeras det alltså inga Svenska rollspel?
Nej, inga svenska rollspel. Där svenskan är stark är kommunerna för små för att ha rollspel i sortimentet, och i de större städerna så finns det bara engelsk- och finskspråkiga rollspel. Sorgligt, men sant.

/BD, finne.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Finska Rollspel [NTIT]

och finskspråkiga rollspel. Sorgligt, men sant.

Men, vad finns det för bra finskspråkiga rollspel då? Har
Finland en liknande tradition som den svenska där två rollspel
utgjorde en tidigare grund (som Drakar och Demoner och
Mutant här) eller?

/Alexander Gyhlesten, nyfiken på den finska marknaden
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Finska Rollspel [NTIT]

De enda finskspråkiga som finns är (av vad jag har förstått) enda översättningar av engelska versioner. Finland har ett (igen, vad jag vet) spel som är gjort i Finland, men av vad jag har förstått trycktes det på engelska. (ANKH - Kalevala Heroes).

/BD, kan ändå inte finska... nåt vidare.
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
ANKH

Adventures of the North: Kalevala Heroes (ANKH) är faktiskt skrivet på finska. Jag säger bara en sak: luolamies! :gremwink:

Sedan har spelet (vad jag förstår) ingenting med eposet Kalevala att göra, namnet till trots. (Det förefaller istället vara ett hemskt hopkok av rollspels-klichéer och fantasy-konventioner.)

Spelet är bokstavligt talat inte värt pappret det är tryckt på (såvida man inte samlar på obskyra rollspel - i så fall har vi ett exemplar i lager... :gremwink:)

/Baldyr, som led svår Sanity-förlust när han såg bilderna på grottmannen respektive vampyren i nämnda rollspel
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: ANKH

Jag tänkte fråga hur du vet att det inte är värt pappret det är skrivet på, om det nu är skrivet på finska, men så kom jag ihåg vad du heter. Det finns en rätt så stor möjlighet att du kan finska. :gremwink:

Hursomhelst är det lätt att anta att spelet är engelskt eftersom det heter just Adventures of the North: Kalevala Heroes. Det var därifrån mitt antagande kom.

/BD, som ska beställa hem spel snart.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
OT, men det var du också...

Tja, med tanke på att Jack Chick verkar lägga ner en hel del tid och ansträngning på att omvända katoliker till kristendomen så kan man inte ta något för givet. Om det inte står någonstans på hemsidorna att han tror att jorden är rund så tror han det antagligen inte.

-JPS- som anser att man borde skilja på kristendom och kristendom enligt Jack Chick
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: OT, men det var du också...

-JPS- som anser att man borde skilja på kristendom och kristendom enligt Jack Chick

...och på kristna och kristna. Ta tillexempel den gode herr Galelei som hade sin dotter i kloster.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: OT, men det var du också...

"Ta tillexempel den gode herr Galelei som hade sin dotter i kloster."

Med tanke på att vid tidpunkten så var det inte mer underligt att ha döttrar i kloster än vad det är att ha ungar på dagis idag så är jag inte direkt förvånad.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Well...

Med tanke på att vid tidpunkten så var det inte mer underligt att ha döttrar i kloster än vad det är att ha ungar på dagis idag så är jag inte direkt förvånad.

...visst kan även de som har barn på dagis förbättra lekplatsen? :gremwink:

/Mogge, dåliga jämförelser
 
Top