NSM
Ruin
- Joined
- 3 Jan 2019
- Messages
- 165
Har fått hem Ereb Altor-boxen (så jädra fin btw, otroligt bra jobbat med den) och blir sugen på att spela nån variant av Kopparhavskrönikan. Jag har alltid gillat Krilloan och det skulle vara kul att lägga en rejäl del av spelet där.
Jag har två funderingar.
Den ena är att jag vill bygga upp stadsdelar som regioner och kvarter som äventyrsplatser så att man kan använda ett liknande system som för resor i övrigt med slumphändelser och miljöer unika för varje stadsdel/kvarter/gata osv. Några praktiska tips eller ideer för att göra ett sånt här upplägg smidigt i spel? Jag vill gärna koppla det till tidshållning med kvart, skift osv.
Två av stadsdelarna är väl beskrivna i spelledarboken, en karta att utgå ifrån, ett äventyr och flera äventyrsuppslag vilket är en grym början men jag vill beskriva staden mer. Som jag förstår det kommer det komma ett eller en serie äventyr som utspelar sig i Krilloan och det jag vill resonera om är hur gör jag för att inte riskera att beskriva in mig i ett hörn?
Jag bryr mig inte om "kanon", mer att jag inte vill lägga ner en massa arbete och behöva göra om eller skrota saker om jag sen även skulle vilja använda det kommande äventyret.
Jag har två funderingar.
Den ena är att jag vill bygga upp stadsdelar som regioner och kvarter som äventyrsplatser så att man kan använda ett liknande system som för resor i övrigt med slumphändelser och miljöer unika för varje stadsdel/kvarter/gata osv. Några praktiska tips eller ideer för att göra ett sånt här upplägg smidigt i spel? Jag vill gärna koppla det till tidshållning med kvart, skift osv.
Två av stadsdelarna är väl beskrivna i spelledarboken, en karta att utgå ifrån, ett äventyr och flera äventyrsuppslag vilket är en grym början men jag vill beskriva staden mer. Som jag förstår det kommer det komma ett eller en serie äventyr som utspelar sig i Krilloan och det jag vill resonera om är hur gör jag för att inte riskera att beskriva in mig i ett hörn?
Jag bryr mig inte om "kanon", mer att jag inte vill lägga ner en massa arbete och behöva göra om eller skrota saker om jag sen även skulle vilja använda det kommande äventyret.
