Jag har suttit en stund idag men det blev inte så mycket synligt gjort – jag har mest skapat ett Obsidian-valv och börjat strukturera upp saker. Jag blev heller inte riktigt klar med något – annars hade jag ju t.ex. kunnat visa upp en lista med SLP:er eller så.
Jag har hittills skrivit upp:
- Gregor Schultz (död)
- Anna Schults (hans fru)
- Brian "The Bruiser" Aiken (fotbollshulliganen som hatade "den jävla krauten")
- Henry Thompson (förmannen på fabriken)
Överlag är det ju som vanligt när jag bygger äventyr att de ganska sällan är drivna av personer, utan snarare platser och information. Jag försöker bli bättre på det; och en del i det är väl att hitta på och namnge de personer som
finns på platserna och
ger informationen =)
En tanke jag hade om den där tomma rutan på kartan är att den skulle kunna vara typ ett pussel eller ett filter – jag tänker typ att Gregor lämnat efter sig ett papper med fastigheter eller så, och att bara en av dem är i den riktning som pekades ut av grannarna. Så kombinerar man de två grejerna så får man ett ställe att leta på.
Nackdelen där är väl att om man ger spelare en lista med fem fastigheter så finns det en risk att de tar det betet och bara går runt och kollar alla fem.
Men det kanske är ett giltigt sätt att misslyckas med äventyret kanske? Slösa tid, dra till sig uppmärksamhet, medan säkerhetspolisen fortsätter med sina undersökningar?
Jag har också återbekantat mig med Rosies rollformulär och uppväxthändelser och så; så jag bör kunna smida ihop en text som sammanfattar och ger kontext nästa gång jag sätter mig.
Det är lite mycket just nu, men jag ska försöka hitta mer tid under veckan.