Mundo;n115300 said:Litar du på att en incest-unge med en galen mamma kommer klara av att betala tillbaka Järnbanken när Tywin trillar av pinnen för han är gammal och grå? Noterbart, Järnbanks-ledaren spelar också Sherlocks bror, Mycroft, i den grymt grymma Sherlock-serien.
Jag ser ingen anledning att lita på någon av dem. I det här läget skulle jag i ärlighetens namn, om jag var banken, strypa allt pengaflöde till västerås tills de sorterat upp sin skit, och se det som en bränd investering. Kräva in alla skulder, elda upp de som inte kan betala, be done with it. Och därefter kräva rejäla jävla garantier varje gång nån jävla västeråsare kommer och vill ha cash för nån ogenomtänkt skitplan.
Mundo;n115300 said:Det här är monkey-writing.
Typ 90% av avsnitten hittills då.
Mundo;n115300 said:Varys Krank from Österås säger du...? Du har skiftat lite i alignment sen det började, då du tar Tyrion, Arya och Dany. Nu är det mer Olenna Tyrell, Margarin och Varys alltså? Missar jag någon?
Arya har jag väl kvar sen tidigare, jag är betydligt mer positiv till Bran nuförtiden då han faktiskt fått lite coolt att pyssla med. Och jag vetefan om Margarin riktigt är en såndär superfavvo; hon är ju mest liksom en förlängning av den strålkraft som är Olenna.
Mundo;n115300 said:Jag ser inte hur den här rättegången skiljer sig så mycket från typ Stalins showtrials. Den världen är inte så olik vår egen när den hamnar på den nivån.
Att folk i vår värld varit helt dumma i huvudet gör det inte mindre smärtsamt. Det är brist på intelligens jag upplever, inte trovärdighet.
Mundo;n115300 said:För övrigt är Tyrions tal så jäkla bra. Det vann honom en Emmy efter den säsongen.
Va? På riktigt? OK, det var relativt välskådespelat givet det taffliga material han hade att jobba med, men det tillförde ju verkligen ingenting till karaktären. Han har haft menlösa utbrott tidigare, och han har väl för fan inte haft en enda konversation med Tywin där han inte beklagat sig över det här med att fadern hatar honom för att han är dvärg. Det här var knappast nån jävla katharsis eller så; jag tyckte talet mer var lite som när nån av karaktärerna i Dum & Dummare gör något stenkorkat som de borde skämmas för. Tyrions "tal" är ju bara gnälligt, ogenomtänkt och urkorkat och otaktiskt.
Mundo;n115300 said:Jag fick uppfattningen av att han bara kunde åkte till nattvakten om han erkände. Erkänner han inte så döms han som en brottsling som inte ens hade "ära" nog att erkänna sina dåd. Då blir det huvudet!
Jag tyckte att Tywin tackade ja till Slimies erbjudande lite för snabbt för att det inte redan skulle vara bestämt. Men visst, det kan ju förklaras med att Tywin antingen var snabbtänkt eller att han manipulerat alltihop så att det skulle gå precis såhär och därmed var beredd på frågan. Å andra sidan är det som sagt Tywin som SMS-lånat för att betala sina kreditkortsräkningar så jag vet inte hur mycket clever-creds jag är beredd att ge honom.