Nekromanti Krank kollar på Game of Thrones Säsong 2

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
Jocke;n110817 said:
Jag vill ha annorlunda-samma, inte samma-samma om jag ska finna lika stort nöje i trådan som runt s1e3.
Jag förstår hur du menar, men jag tror att jag kommer att köra klart GoT innan jag går på nästa faktiskt. Sen får vi väl se hur det funkar med nästa; kanske blir det 10 avsnitt, kanske mer.

Grejen med mig och projekt av det här slaget är att jag tycker om att bli färdig. Visst kan man hävda att jag ändå inte blir färdig eftersom det kommer att komma nya avsnitt av GoT, men någonstans är ändå "ha sett alla avsnitt som finns" mer "färdigt" än "ha sett upp till ett självvalt antal avsnitt".

Det här är också anledningen till att jag inte förstår det här med samlarhobbies där det inte går att få en komplett samling. Jag är samlare själv, men en stor del av min motivation till att samla är ju att jag vill känna den där känslan av att samlingen är komplett. Samlar man på frimärken lär det ju aldrig ta slut, men samlar man på t.ex. svenska Transformerstidningar så kan man ju faktiskt bli klar. Det är lite samma grej som att jag vill upptäcka 100% av kartan i alla spel som har fog of war och få 100% av achievements i spel som har sådant och göra samtliga quests i MMO's (vilket är anledningen, i sin tur, till att MMO's inte funkar för mig).

Så jag gillar inte GoT, men kombinationen av att det finns avsnitt kvar, att folk fortfarande tycks uppskatta mina sammanfattningar och att det ändå skapats visst stockholms/buy-insyndrom gör att jag nog kommer att fortsätta.

Hav förtröstan, det finns väl bara tre säsonger till vid det här laget, så inom ett par månader lär du få se mig köra igång med något annat.

Eller ja, om folk tappar intresset och slutar like:a kanske jag bryter innan.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Beroende på hur mycket av din tid ditt jobb kommer ta, eller hur mycket tid du framöver väljer att lägga på GoT... så hinner kanske sjätte säsongen att börja också. XD

Sen så kommer det ju, antagligen, finnas ett faktiskt slut på tv-serien om man tänker story-mässigt... om du bestämmer dig för att se slut på hela serien. För GRRM har ju sagt att sjunde boken ska vara sista boken (tills han möjligen bestämmer sig för för att den inte är det) av storyn. Och sjätte säsongen av TV.serien kommer ju innehålla grejer från fjärde och femte boken... SAMT grejs från sjätte boken... sjätte boken har inte kommit ut än dock (GRRM vill helst att den kommer ut innan sjätte säsongen, men hans förlag har som mest gissat på att den kommer ut mellan 2015-2018)... så där arbetar dom på grunder utav vad GRRM har berättat för dom om den tänkta ploten i bok 6 (och eventuelt bok 7 också).

Och eftersom de som skapar tv-serien känner att ha ett 2 års uppehåll eller något, i väntan på bok 6 och/eller 7, inte är en bra ide alls, och något dom inte vill göra... för att deras yngre skådespelare skulle hinna växa upp under en sådant uppehåll... kombinerat med sjunde boken som sista boken... så kommer det antagligen inte komma ut allt för många fler säsonger efter 6. Ur min gissning, från någon som inte har läst böckerna alls, och från en ren gissning om de två böckerna som inte släppts än, så tror jag inte att vi kommer få mer än kanske 2-3 säsonger till.

Sen är det ju också en serie med bara 10 avsnitt per säsong... så det är ju inte så att man måste slänge en 20+ timmar på serien per säsong. Jag har en känsla av att om GoT hade haft en 20+ avsnitt per säsong, så hade du, Krank, antagligen inte viljat se mer än en 2 säsonger...för redan där hade du varit uppe i 40-52 avsnitt. XD
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,679
Location
Eslöv
Bolongo;n110807 said:
Men om du läser kranks senaste post noga inser du att han inte kommer att bli överraskad.
Sweet summerchild. Självklart är det inte det jag pratar om.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,679
Location
Eslöv
Och försök inte banga ur nu!
Glo på Madmen...! Vad fan är det här?! Det här är Game of Thrones!
Inge andra fjanterier tillåts. Inte ens annan fantasy...!

 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,984
Location
Ludvika
Äsch, varför inte ta Robin of Sherwood? All den tråkiga, gråtrista fantasymiljön utan inslagen av fantastik, men med dumheter som två svärd (på ryggen) i en grovt mansdomminerad värld med korta inslag av kreativa ocg intelligenta planer nån gång ibland för att inte Krank ska säcka ihop helt under tittandet :)
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,119
Location
Göteborg
Mundo;n110842 said:
Sweet summerchild. Självklart är det inte det jag pratar om.
Tja, då kan det väl bara vara en annan sak. Visst, det händer ett antal "överraskande" grejer, men egentligen bara en som inte byggs upp med en massa förvarning.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,984
Location
Ludvika
Bolongo;n110866 said:
Tja, då kan det väl bara vara en annan sak. Visst,

det händer ett antal "överraskande" grejer, men egentligen bara en som inte byggs upp med en massa förvarning.
Then maybe not talk about it anymore? Jag har iochförsig ingen aning om vad ni pratar om, meb som jag vill minnas att krank har sagt: vetskapen om att det kommer en plottwist kan vara tillräckligt för att förstöra den. Den kan gälla andra saker med.

Krank verkar redan bestämt sig för att se säsong tre, han behöver rigga upp en webkamera innan han ser den. Lets move along.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
krank;n110824 said:
Grejen med mig och projekt av det här slaget är att jag tycker om att bli färdig. Visst kan man hävda att jag ändå inte blir färdig eftersom det kommer att komma nya avsnitt av GoT, men någonstans är ändå "ha sett alla avsnitt som finns" mer "färdigt" än "ha sett upp till ett självvalt antal avsnitt".
...Och det var där, hösten 2015, efter att någon lyckats övertyga krank om att "tv är ett och samma medium, du har egentligen bara börjat" som det som senare kom att bli världens längsta forumtråd påbörjades. Dess längd uppgår idag, drygt femton år senare, till lite drygt 400 000 inlägg och har gillats en halv miljard gånger.

Världens näst längsta forumtråd finns för övrigt på samma forum. Den har rubriken "vad hände med att byta forumplattformen? Den här plattformen suger ju!!!". Men slutar alltid med konstaterandet "vi byter så fort krank är färdig med sitt projekt".
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,568
Jag vill bara skriva för att hylla Krank för den bästa tråden på forumet :)
 
Top