Bifur
Veteran
entomophobiac;n339282 said:Jag upplevde det snarare som ganska oinspirerat. Men där är smaken som baken snarare än något annat. För mycket wink wink nudge nudge för min smak. Men det har fått ett fint mottagande och jag gillar att det går bra för svenska rollspelsföretag. Så bortom mina egna synpunkter om spelet är det ju suveränt om andra får ut mer av det.
Det beror kanske på vad man lägger i ordet. Menar du att det är ett oinspirerat val att överhuvudtaget göra spel av Alien, eller att utförandet är oinspirerat gjort? I det första fallet, är det en smakfråga som sagt. Jag lär aldrig spela en kampanj i spelet men det är inte för att det är dåligt utan för att jag i grunden är ointresserad av spelvärlden annat än som tillfällig underhållning - intresset räcker för ett cinematic oneshot eller två men inte mer - men jag gissar att många har ett helt annat engagemang. I det andra fallet är min uppfattning tvärtom att hantverket är gediget och ger de verktyg som behövs för att gestalta spelvärlden.