Nekromanti [Kopparhavets hjältar] Kickstart 14 maj - 4 juni!

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Måns;n320035 said:
Nej, det är inget vi eftersträvar. Personligen tycker att Gard utgör en slags traumatröskel. Går den ner på 0 så ligger du illa till och bör då veta om det är värt att fortsätta striden eller försöka fly. Du är då utmattad, utmanövrerad och sannolikt i underläge. Om inte är det strid på kniven och du chansar, fullt medveten om att det kan bli det sista du gör.

Men om man vill kan man använde reglerna för dussinmotståndare och låta exceptionella slag slå ut motståndaren. Men jag har en känsla av att spelarna inte är så sugna på det :)
Stämmer, det kanske inte skulle gifta sig så bra med Gard/Hälsa. Men i HT får man, som redan påpekats ovan, som människa gärna 25 gard och 25 hälsa från början, ska man slå ut någon hela vägen är det faktiskt ganska många poäng att mala ner med ett vapen som ger 5t6 i skada, om målet har låt säga 2t6 rustning. Och default är allt att man behöver mala ner hela summan. Nu har jag en mycket stark personlig preferens för korta strider (3-4 rundor, sedan tycker jag det blir för långt), men strid i HT är inte alltid megablixsnabbt.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,145
hakanlo;n320103 said:
Stämmer, det kanske inte skulle gifta sig så bra med Gard/Hälsa. Men i HT får man, som redan påpekats ovan, som människa gärna 25 gard och 25 hälsa från början, ska man slå ut någon hela vägen är det faktiskt ganska många poäng att mala ner med ett vapen som ger 5t6 i skada, om målet har låt säga 2t6 rustning. Och default är allt att man behöver mala ner hela summan. Nu har jag en mycket stark personlig preferens för korta strider (3-4 rundor, sedan tycker jag det blir för långt), men strid i HT är inte alltid megablixsnabbt.
Den exploderande skadan hjälper rätt mycket, tycker jag. Min missla sköt två pilar om vardera 32 och 36 i skada idag.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,007
Location
Ereb Altor
Rangertheman;n320104 said:
Den exploderande skadan hjälper rätt mycket, tycker jag. Min missla sköt två pilar om vardera 32 och 36 i skada idag.
Samt att det är en rejält hård motståndare som har över 30 i Hälsa/Gard. Klenare motstånd har inte ens gard och de faller ganska enkelt.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,435
Tick-tack, för att citera Herr Barnier. Imorgon 11.00 smäller det!
 
Top