Nekromanti Kontinuum

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Nu finns äntligen Kontinuum till försäljning! Ordern gick till Publit idag, så fysiska böcker kommer finnas om ungefär en vecka. Tills jag hittar en smidigare lösning går spelet enbart att köpa via mig personligen. Kontakta mig via PM eller denna tråden om du vill ha ett av de första exen som anländer om cirka en vecka.

Jag har ännu inte sett slutresultatet, men alla påstår att publits böcker brukar bli bra, så det utgår jag ifrån.

EDIT: glömde nämna att priset på boken är satt till 99kr.
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
First!

Eller, alltså, "jag vill", menade jag.

Har inte Publit en webbshoplösningsmojj du kan använda?
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Ex nummer 1 till dig :gremsmile:

Fast istället för att ta betalt så byter jag hellre rakt av mot ett ex av Null State om det är okej för dig?

De har någon funktion med widgetshop, men jag fattar inte ens lite hur den funkar. Kanske ska ringa dem o störa i morgon med. Jag ringde 3 gånger idag, de var riktigt hjälpsamma o trevliga.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
Telash said:
De har någon funktion med widgetshop, men jag fattar inte ens lite hur den funkar. Kanske ska ringa dem o störa i morgon med. Jag ringde 3 gånger idag, de var riktigt hjälpsamma o trevliga.
Såhär:

1) Du väljer vilka av dina publicerade böcker som ska finnas med i din widgetshop. Det markerar du direkt i deras system, på samma ställe som du sköter allt annat.

2) Det finns en länk i deras system till widgetgrejen, där får du en HTML-kod. Den klistrar du in på en hemsida du vill ska ha din webshop.

3) Klart.

Säg till om du behöver mer detaljerad info, jag kan ta screenshots =)


Det du behöver är i princip nånstans att lägga html-koden. Har du en hemsida liggandes nånstans så kan du exempelvis använda den.



Och det är givetvis helt OK för min del att betala genom ett Null State. Billigt och bra =) Hör av dig när du har böckerna bara, så fixar vi det.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Grattis. Som en av korrläsarna är jag ju klart intresserad av att se hur resultatet blev.

edit: går det att få signerat?

/Ulfgeir
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Kul att du frågade. Jag tänkte faktiskt numrera exemplaren (ex1 ex2 osv) och så tänkte jag och lovisa (illustratören) signera alla exemplaren.

Eftersom du va med och kurrekturläste får du köpa ett ex till självkostandspris.
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Visionen av Kontinuum har ändrats många många gånger, men i jämförelse med min ursprungsvision blev faktiskt rollspelet mycket bättre och snyggare.

Vad kul med ännu en kund!
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Nu har böckerna kommit! Kanske bör skriva en artikel till wrnu?
Hursom så går det bra att göra en riktig beställning nu, bara att skicka ett pm till mig med er adress som jag kan skicka till. Jag pm:ar tillbaka med ett kontonummer (om vi inte kommit överens om annat) och skickar så fort pengarna syns på mitt konto. Kostnaden med frakt blir 118kr. (boken kostar 99kr)
Skriv gärna om du ska ha specialpris pga att du har varit delaktig i skapandet på något sätt. Utifall jag är pinsamt slarvig och missar det...

Rollformulär finns på sista sidan och är enkelt att kopiera, men för den som önskar kan jag skicka med några rollformulär utskrivna på lite finare papper för 3kr/styck.

De första exemplaren är signerade av mig och illustratören och har fått exemplarsnummer, så passa på!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,927
Location
Nordnordost
Det är väl nästan en hygienfaktor i branchen nuförtiden att ha en nedladdningsbar PDF av rollformuläret på spelets hemsida.

Det är drygt att behöva scanna boken först för att kunna skriva ut formulär.
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Det stämmer säkert, men rollspelet har ingen hemsida. Har du något annat förslag så tar jag gärna emot det.
Annars skickar jag gärna rollformuläret som pdf till de som önskar.
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
En rättelse!
Efter ett besök på ICA visade sig boken väga 103 gram. Jag trodde Publit hade överdrivit, men det ha de de visst inte.

Priset med frakt blir således 129kr. Priset blir detsamma oavsett om jag skickar ett av mina ex eller beställer direkt från publit. Väljs själv :gremsmile:
Om du/ni beställer flera exemplar sjunker självklart fraktkostnaden.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Telash said:
Det stämmer säkert, men rollspelet har ingen hemsida. Har du något annat förslag så tar jag gärna emot det.
Annars skickar jag gärna rollformuläret som pdf till de som önskar.
1. Skaffa en hemsida, eller skaffa en gratisblogg på Wordpress och använd den som hemsida. 2. Om bloggalternativet så ladda upp PDF:en som delad via länk på Google Docs och länka den igenom bloggen.

Så har jag gjort med PDF:erna på solvebring.se. Bilder och sådant går att ladda upp på begränsat utrymme hos wordpress, men man kan inte ladda upp t.ex. PDF:er. Förövrigt är solvebring.se enbart en domän. Jag har alltså bara köpt adressen. Sedan har jag köpt plats för den hos Wordpress. Så kan man göra om man vill ha en officiell adress till t.ex. en blogg.

... Men, alltså, med en gratisblogg och Google Docs kommer man långt. Du kan också göra detsamma med typ en sida på Facebook.

Klart! :gremlaugh:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
solvebring said:
Telash said:
Det stämmer säkert, men rollspelet har ingen hemsida. Har du något annat förslag så tar jag gärna emot det.
Annars skickar jag gärna rollformuläret som pdf till de som önskar.
1. Skaffa en hemsida, eller skaffa en gratisblogg på Wordpress och använd den som hemsida. 2. Om bloggalternativet så ladda upp PDF:en som delad via länk på Google Docs och länka den igenom bloggen.

Klart! :gremlaugh:
Annars kan säkert någon hjälpa till med att sätta upp en liten sida.

Skulle kunna höra med övriga Urverks-spelmakare t.ex. Urverkspel.com har helt klart plats =)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
krank said:
solvebring said:
Telash said:
Det stämmer säkert, men rollspelet har ingen hemsida. Har du något annat förslag så tar jag gärna emot det.
Annars skickar jag gärna rollformuläret som pdf till de som önskar.
1. Skaffa en hemsida, eller skaffa en gratisblogg på Wordpress och använd den som hemsida. 2. Om bloggalternativet så ladda upp PDF:en som delad via länk på Google Docs och länka den igenom bloggen.

Klart! :gremlaugh:
Annars kan säkert någon hjälpa till med att sätta upp en liten sida.

Skulle kunna höra med övriga Urverks-spelmakare t.ex. Urverkspel.com har helt klart plats =)
True, true. Jag, Rollspel.nu är helt enkelt rätt plats för att be om hemsidehjälp och plats för ett rollspel.

Alternativt skulle ju Telash också, om han nu inte vill ingå med andra spelmakare, också kunna skaffa en blogg och sedan låna eller hyra utrymme av någon annan för att ladda upp materialet.
... När jag hade Eldkvast så utbytte jag och Medusa Games en del reklam och information och jag ställde upp med utrymme för alla deras filer.

Kort sagt: Att peta upp ett formulär någonstans är enkelt, och idag med alla Facebook-sidor, Twittrar och bloggar så behöver man ingen traditionell hemsida om man inte vill eller kan.
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Jag ingår gärna med andra makare och hoppar ödmjukt på om ni vill ha mig.
Jag kommer ju ändå inte vara en jätteproducent, nästa projekt kommer troligen ta betydligt längre än ett år.
 
Top