Diggar Eschers troll
Diggar Eschers troll
FYI så heter jätten numera Styrwåld Niding (det gjorde han redan i romanerna). Jag saknar dock dasstaket som mössa!Jätte(Råbald Niding)
Haha håller helt med. Oklart hur man promptar fram ett dasstakJag saknar dock dasstaket som mössa!
FYI så heter jätten numera Styrwåld Niding (det gjorde han redan i romanerna). Jag saknar dock dasstaket som mössa!
Vad siktas det på för storlek rent bokmässigt? Personligen vill jag ha nya Svavelvinter i samma format och sidomfång som Ärans Väg. Räcker materialet till en så stor bok? Hårdpärm, 156 sidor, 8.70 x 11.26 inches. En ny äventyrsplats verkar ju vara klar. Ser gärna att Clusta Noba, Trovlik och andra platser får lite kärlek och platsbeskrivningar, kanske med något äventyrsfrö eller två om inte ett nytt deläventyr?Nu är jag klar med min första genomgång och redigering av den gamla Svavelvintertexten! Härnäst ska jag skriva en sprillans ny äventyrsplats som jag tjatat mig till att få göra!
Jag har uppdaterat med en hel del så att äventyret bättre klickar i efterföljande delar och romaner, samtidigt som vi försöker hålla den ursprungliga stämningen intakt och inte trassla det till mer än nödvändigt. En del har förstås fått stryka på foten. Jag tycker själv att det ser ganska lovande ut!
En del av detta vet jag svaret på, en del inte! Jag föreslår att du ställer frågorna på spelkongressen i övermorgon om du ska dit, så får Tomas svara i den mån han kan och vill!Vad siktas det på för storlek rent bokmässigt? Personligen vill jag ha nya Svavelvinter i samma format och sidoomfång som Ärans Väg. Räcker materialet till en så stor bok? Hårdpärm, 156 sidor, 8.70 x 11.26 inches. En ny äventyrsplats verkar ju vara klar. Ser gärna att Clusta Noba, Trovlik och andra platser får lite kärlek och platsbeskrivningar, kanske med något äventyrsfrö eller två om inte ett nytt deläventyr?
Sedan vill jag ha en fin Marjurakarta ilagd (är ju väldigt svag för kartan i första utgåvan av Svavelvinterboken - Svensk Fantasy/Järnringen Förlag 2004, dvs inte den som kom i andra utgåvan via Coltso - men den passar nog inte in i nuvarande DoD23-stil).
Och om man får drömma, så en mer detaljerad karta över Arhem i tryckt form också. Eller vad tusan, in med separata kartor över Cruri, Svavelträsket, Kvicksilvergruvan och Järntornet, också. De behöver inte vara lika stora som Marjura-kartan, men säg minst A4 eller kanske halvt vikbara (dvs lite större, utan att vara uppvikningsbara i flera led)?