D&D Kommer du att köpa de nya regelböckerna till DnD5?

Kommer du att köpa de nya regelböckerna till DnD5?

  • Ja, utan tvekan!

    Votes: 2 2.2%
  • Ja, troligen.

    Votes: 1 1.1%
  • Kanske.

    Votes: 11 12.0%
  • Nej, förmodligen inte.

    Votes: 31 33.7%
  • Nej, absolut inte!

    Votes: 47 51.1%

  • Total voters
    92
  • Poll closed .

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Endast 250 miljoner människor kommer att köpa nya versionen! 😉 (Alltså 3/83 av världens befolkning.)
Smickrande att du tror att människor aktiva på WRNU är ett representativt urval för mänskligheten… även när det gäller konsumtionsbenägenhet av rollspel.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,995
Location
Ett häxkräl
Smickrande att du tror att människor aktiva på WRNU är ett representativt urval för mänskligheten… även när det gäller konsumtionsbenägenhet av rollspel.
Om vi är ett representativt urval av mänskligheten, så är planeten definitivt rökt ... Alla försök att lösa världens problem skulle urarta till definitionsstrider, halmgubbande och allmän pajkastning.

Om vi är ett representativt urval av alla rollspelare, så kommer DnD24 floppa. Men det är vi ju inte. Spelet kan så klart floppa ändå. Ska bli spännande att se vad som händer med 5e framöver. Jag undrar om vi har sett peak-5e?

Det säger väl i alla fall något om DnD5s status på det här forumet, att 3 av 85 säkert eller troligen kommer att köpa det.

Pollen stänger imorgon!
 
Last edited:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Om vi är ett representativt urval av mänskligheten, så är planeten definitivt rökt ... Alla försök att lösa världens problem skulle urarta till definitionsstrider, halmgubbande och allmän pajkastning.
Eh.... ja?

"My world's on fire, how about yours?"
-Smash Mouth
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,995
Location
Ett häxkräl
Du menar väl DnD24/25? Om de nu ens håller den tidsplanen. :cool:
Frågan om vad vi ska kalla spelet blir än mer komplicerad!

Morrus på ENworld har sagt att på hans forum är det följande namn som gäller där framgent:

"The 2024 Revisions of the 2014 Dungeons & Dragons Core Rulebooks Which Are Not A New Edition But Might Be A New Edition But Are Not, Honest, Guv, And Are Compatible With The 2014 Core Rulebooks Except For The Bits Which Aren't, But We'll Have A Document Somewhere But It Won't Be Called A Conversion Document As That Would Imply An Edition Which Needs Conversion From Or To And As We All Know Nobody Uses The Word Edition Any More Because That Stunts Sales During The Lead-Up Like How Pathfinder Says Remaster Not 2.5, As If You Thought It Was D&D 5.5 You Wouldn't Buy Curse Of Strahd Any More And We Like It When You Buy Curse Of Strahd (Let's Face It, It's Our Best Book, At Least So Far) But This Is Not a New Edition And Please Don't Call It 5.5 or 6E And Yes We Called It One D&D For A While But Don’t Call It That Either, That Was Just A Joke To Confuse You, We All Had A Good Laugh, And Really We'd Rather You Didn't Even Call It 5E To Be Honest As We Just Want People To Buy Everything Labelled 'D&D' Which Is Why We Don't Brand Things With Setting Labels Any More Which Is Good Business Sense Really So It's Just Dungeons & Dragons, Right? Got It? Stop With This Edition Nonsense, Editions No Longer Exist, This Is The Way [[I Is Mandalore]] (but please buy it you have to as it’s a new edition not really kthxbye love u)."
 
Last edited:

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
Någon som orkar räkna ut vad akronymen av det blir? :ROFLMAO:
T2024R2014D&DCRWANANEBMBANEBANHGAACWT2014CREFTBWABWHADSBIWBCACDATWIAEWNCFOTAAWAKNUTWEAMBTSSDTL-ULHPSRN2.5AIYTIWD&D5.5YWBCOSAMAWLIWYBCOS(LFIIOBBALSF)BTINNEAPDCI5.56EAYWCIOD&DFAWBDCITETWJAJTCYWAHAGLARWRYDECI5ETBHAWJWPTBELD&DWIWWDBTWSLAMWIGBSRSIJD&DRGSWTENENLETITW[[IIM]]*

* Jag hade uppenbarligen en grej jag behövde prokrastinera...
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
T2024R2014D&DCRWANANEBMBANEBANHGAACWT2014CREFTBWABWHADSBIWBCACDATWIAEWNCFOTAAWAKNUTWEAMBTSSDTL-ULHPSRN2.5AIYTIWD&D5.5YWBCOSAMAWLIWYBCOS(LFIIOBBALSF)BTINNEAPDCI5.56EAYWCIOD&DFAWBDCITETWJAJTCYWAHAGLARWRYDECI5ETBHAWJWPTBELD&DWIWWDBTWSLAMWIGBSRSIJD&DRGSWTENENLETITW[[IIM]]*

* Jag hade uppenbarligen en grej jag behövde prokrastinera...
Jag vet inte om jag vågar läsa det här med risk för att frammana något mindre vänligt sinnat väsen.... :gremooo:
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Kommer med största sannolikhet inte köpa nya versionen. Men en fördel kan ju vara att man kan kanske göra lite klipp på den gamla versionen av regelböckerna när folk vill börja dumpa sina exemplar till förmån för de nya.

Allt 5e material jag har är spelbart med 5e Basic D&D som jag skaffade från lulu.com. Så jag har fortfarande inte köpt de egentliga regelböckerna.
 
Last edited:
Top