Nekromanti Kommande spel!

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Jag fegade ur med Daemon. Jag ville inte gå i samma fälla som Marco (Noir vs Black), med skillnaden att det i mitt fall skulle vara medvetet.

Daemon är alltså ett alternativt regelsystem till Warhammer, och även om det är fullt lagligt och allt sånt så kändes det inte riktigt värt att satsa på.

Revolver har däremot äntligen fått massor av kött på sina ben! Systemet känns väldigt stabilt, och hela spelet är en perfekt balans mellan drama och realism. Hårdkokt är bara förnamnet! :gremsmile:
Kommer 2013 till en rollspelsbutik nära dig.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Måns said:
Jag fegade ur med Daemon. Jag ville inte gå i samma fälla som Marco (Noir vs Black), med skillnaden att det i mitt fall skulle vara medvetet.
Fast i det fallet så rörde det sig enbart om en varumärkestvist och inget om produkten som sådan (Noir är ganska lite amerikanska specialstyrkor i Tjetjenien). =)

Eller hade du i innehållet direkta referenser till GW-skyddade märken?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,261
Location
Örebro
Som tydligt kom inte Leviathan ut 2012. Saker som jobb kom i vägen och stal massor med tid. Men nu börjar det närma sig slutet, så med korrektur, layout och liknande borde det komma ut under under Q3-4 det här året någon gång. Jag hoppas till senhösten. Mycket beror på hur mycket tid som det tar med layout, korrektur och sättning efter jag är klar.
 

KostaFriaLigan

Warrior
Joined
26 May 2008
Messages
236
Location
Stockholm
Från Fria Ligan planeras under 2013 Rollspelet Morwhayle och Coriolis - Mörkret mellan stjärnorna, även om det sista egentligen inte är ett nytt rollspel utan en omfattande reboot av reglerna och expansion av världen.

Under 2014... :gremsmile:
 

Förstefadern

Veteran
Joined
3 Apr 2013
Messages
66
Hej igen! Nu smyger också vi tillbaka in i leken, även om det lär dröja till (ca) Q1 2014 innan vårt nya spel släpps. Hur som helst, väldigt trevligt att vara tillbaka bland alla hedersknyfflar på RPG-banan! :)

En allra första, högst begränsad, smygtitt finns på www.jarnringen.com

/MJ (fd. Cassius)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Johnsson said:
Hej igen! Nu smyger också vi tillbaka in i leken, även om det lär dröja till (ca) Q1 2014 innan vårt nya spel släpps. Hur som helst, väldigt trevligt att vara tillbaka bland alla hedersknyfflar på RPG-banan! :)

En allra första, högst begränsad, smygtitt finns på www.jarnringen.com

/MJ (fd. Cassius)
Vill se illustrationer! Och fler illustrationer!
 

Förstefadern

Veteran
Joined
3 Apr 2013
Messages
66
Haha, jag också! :) Farbror Bergström håller som bäst på att "hitta stilen". Än så länge finns bara (vidunderligt fräna) skisser, men så snart vi har något som han är helt nöjd med ska vi dela med oss på hemsidan.

Vis av erfarenheter från förra gången det begav sig har vi lovat oss själva att inte sätta upp deadlines som vi sedan tvingas överge. Men eftersom vi utan tvivel ska kunna presentera ett och annat vid Nordsken (9-11 maj), törs jag utlova åtminstone en uppdatering innan dess! Om den innehåller bilder? Fingers Crossed! ;-)
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Johnsson said:
Men eftersom vi utan tvivel ska kunna presentera ett och annat vid Nordsken (9-11 maj), törs jag utlova åtminstone en uppdatering innan dess! Om den innehåller bilder? Fingers Crossed! ;-)
Jag ska se till att slita mig från att arra Indierummet och dyka förbi för speltest! :gremsmile:
 
Top